- di 29 okt 2013, 19:22
In mijn vorige woonplaats hadden ze gewoon domme hondenbelastingambtenaren. Kreeg ik een rekening van de hondenbelasting, daar stond 1 hond op, terwijl ik elk jaar weer naar het gemeente loket ging om dit te veranderen naar 5. Maar dat schijnt heel erg moeilijk te zijn om te snappen dat ikkes 5 honden had i.p.v. 1. Kreeg ik meteen daarop een aanmaning, dat ik niet betaald had. Dus weer naar dat loket. etc. We hebben het een jaar of wat gedaan totdat we meteen voor de rekening aan al een aanmaning kregen.
Toen kregen we controle, die belastingcontroleur kwam aan de deur. Mevrouw, ik hoor meerdere honden blaffen. Ik: "Yep, dat hebt u goed gehoord." Maar hier op papier staat dat u maar 1 hond hebt. Ja dat klopt, maar ik heb al een jaar of 4 aangegeven dat ik er meer heb, maar de belastingdienst in deze woonplaats wil dat maar niet snappen en aangezien wij nu de aanmaning krijgen voordat we de rekening krijgen. Of dat we gelijk een aanmaning krijgen, nadat ik doorgegeven heb dat ik 5 honden heb. Ben ik er mee gestopt om door te geven dat ik 5 honden heb. IK ga niet elke keer een boete betalen, omdat ik van goede wil ben. Als de gemeente wil dat ik 1 hond heb, vind ik het best. Die meneer zegt; "Zullen we dat nu maar in orde maken dan?" Ik zeg dat is ok. Zo gezegd zo gedaan, vanaf dat moment hebben we kennelbelasting betaald.