lot25 schreef: Rijst werkt idd juist stoppend, gaven wij in het pension altijd aan honden die aan de spuitpoep waren. Samen met pens, scheen te stoppen.Allereerst mijn verklaring waarom ik zo tegen granen ben.
Wat is er trouwens mis met wat rijst/granen dan?? Als mijn hondje een hert zou vangen (vrij onwaarschijnijk)heeft dat beest toch ook wel eens graan etc in zijn pens zitten??? Of een kip, wat er allemaal in zijn krop zit?
Bij de Border Terrier komt een krampaandoening voor het heet Spike's Disease naar mijn Border Terrier Spike. De krampen varieeren per hond van lichte tot zware maag/darmkrampen tot epileptoforme aanvallen zoals oa Spike vertoont, het hangt helemaal van de hond af hoe hij krampt. In de afgelopen jaren ben ik erachter gekomen dat de ziekte zich niet tot de Border Terrier beperkt maar bij meer rassen en ook rasloze honden kan voorkomen. Dit jaar ben ik erachter gekomen dat de krampen getriggerd worden door granen. Voor Spike geldt dit ook voor granen zoals mais, soya en rijst. Granen ook mais, rijst en soya bevatten gluten. De mais en rijstgluten worden over het algemeen wel door mens en hond met een gluten allergie verdragen maar er zijn gevallen bekend zoals oa Spike die ook deze gluten niet verdragen.
Verder zijn de meeste Barfgoeroes tegen het voeren van granen [koolhydraten] omdat dit in een natuurlijk dieet [bijna] niet voorkomt. Je haalt de krop van een kip aan: een wilde kip mocht die nog bestaan, heeft meer in haar krop dan granen, ze pikken naar wormen en groenvoer. Er zijn nog maar heel weinig gedomesticeerde dieren die Biologically Appropriate Raw Foods worden gevoerd [gevoerd zoals ze het in de natuur zelf bijelkaar zouden scharrelen] Spike kan zelfs geen nekken en magen van kip, eend, kalkoen eten. Zelfs koeienpens is afgevallen [veekoeken]. Hert gehouden op een kinderboerderij zou ook afvallen[ brood en andere shit die ze deze dieren bijvoeren]. Schapenpens gaat nog wel goed.
Een dieet bij diarree: diarree is bedoeld om ziektekiemen zo snel mogelijk uit het lichaam te verwijderen. Honden en katten gaan ook veel gras en bladeren eten om zo snel mogelijk de rotzooi uit hun maag/darmkanaal kwijt te raken. Daarom zijn stoppende dieeten in mijn ogen ook hartstikke fout. Geen hond zal zeggen: oh wat ben ik aan de dunne, ik ga vandaag maar eens een bordje rijst met kip voor mezelf koken. Ik voer mijn honden [als ze aan de dunne zijn] hun normale rauwe eten als ze dit tenminste willen hebben. Eten ze met lange tanden dan haal ik het weg.