<< Nee ik heb teveel voorbeelden dat mensen hun honden gewoon resten voerden en niet eens alleen gezonde resten en die honden zijn gewoon kerngezond. Mijn gevoel zegt, het komt niet zo nauw. Maar zoals ik al zei. Ik barf niet ( al zit het eraan te komen), ik voer vers en ik weet nog niet zoveel en van mijn mening moet je vooral niet uitgaan. Maar ik wou het gewoon even kwijt
groetjes Helen[/quote]<<
En dat is juist Helen.
Een van de top mensen van de Belgische veevoeder groep Versele Laga en die ook eigenaar is van de grootste Belgische brokkenfabriek (de naam ontglipt me) kwam onlangs effe verklaren op TV dat de eerste 10 tot 15 jaar van de opkomst van de brokken de fabrikanten het moeilijk hadden om hun product kwijt te geraken.
Zij moesten opboksen tegen generaties hondeneigenaars die zeer goed wisten wat en hoe ze hun honden moesten voeren.
Geleidelijk aan heeft hun marketingmachine en de gemakszucht van de hondeneigenaars hier overwonnen met het gekende gevolg.
Als het over de voeding van onze huisdieren gaat laten we ons allemaal een oor aannaaien met het fabeltje dat we niet in staat zouden zijn die dieren te voeden omdat dit zo moeilijk en ingewikkeld is.
Niks is minder waar......niks is zo eenvoudig.......als je ervan uitgaat dat de basis een vleeseter is die volledige prooidieren aankan, daarop geevolueerd is en ook de tafelresten van een gezonde, gevarieerde menselijke voeding niet schuwd.
Mensen zoals Billinghurst en Lonsdale, die aan die brokkentrent een halt willen toeroepen maken het in eerste instantie bewust een beetje ingewikkeld , om geloofwaardiger over te komen , na die jarenlange hersenspoelingen van de industrie waar ze luidop schreeuwen dat het een héél ingekkelde zaak is.
Eenmaal je begint met zelf samen te stellen ofwel via inkoop bij slachthuizen , slagers of versvleesfabrikanten zal je merken dat , indien je een beetje gevoel en aandacht hebt voor je hond het van een leie dakje loopt en er geen strikte regels en hoeveelheden zijn als je maar voldoende varieerd en naar je hond blijft kijken.
Das mijn idee en zo doe ik het tegenwoordig ook.
Gr.
Roger.