Boomer is dan binnenshuis wel actiever maar dr eetgedrag laat nog te wensen over

Dus ik geef het nog steeds braaf

De volgende loopsheid ga ik weer frambozenblad geven want dat heeft de vorige keer dus toch goed geholpen

Moderator: Lizzy
Hitam schreef: Dit gaat over klassieke homeopathie, met enkelvoudige middelen in doorgaans hogere potenties, gekozen op de symptomen van het individuele dier.Dank u. Plus dat Geer Geer heet en geen Geert. En derhalve een meisje is en geen jongen
Ablavetsem is een combinatiemiddel met lagere potenties er in (denk ik). En die kunnen rustig wat langer doorgegeven worden.
Mijn ervaring met het middel is dat je het langer moet geven, anders komt het probleem weer terug. En je moet het vaak ook elke keer weer geven na de loopsheid.
En Geer werkt bij NML Health die deze middelen verkoopt. Dus ze voelt zich aangesproken als jij zegt dat fabrikanten graag willen dat je lang doorgeeft uit financiële overwegingen.
Qwertu schreef: Tja....voor de echte (klassiek) homeopaten is het natuurlijk vloeken in de kerk. Én complexmiddelen gebruiken én blijven doorgeven.wat zou ik dan moeten doen volgens jou?!?
Homeopathie is als je het echt wilt doen zoals het bedoelt is, tijdrovend en omslachtig en past niet in deze maatschappij, vandaar de andere methodes.
En of dat ok is, laat ik in het midden. Dat moet ieder voor zich beslissen.
MarijeEnBoomer schreef: wat zou ik dan moeten doen volgens jou?!?Quertu heeft daarin wel gelijk hoor.
Qwertu schreef: Tja....voor de echte (klassiek) homeopaten is het natuurlijk vloeken in de kerk. Én complexmiddelen gebruiken én blijven doorgeven.Mwa, dat valt wel mee hoor. Voor een klacht als schijnzwangerschap heb je geen consult van een uur nodig.
Homeopathie is als je het echt wilt doen zoals het bedoelt is, tijdrovend en omslachtig en past niet in deze maatschappij, vandaar de andere methodes.
En of dat ok is, laat ik in het midden. Dat moet ieder voor zich beslissen.
MarijeEnBoomer schreef: wat zou ik dan moeten doen volgens jou?!?Je moet je eigen mening hierin vinden en misschien wat experimenteren en kijken wat voor jou het beste werkt. Niet te onzeker zijn!
Hitam schreef: Mwa, dat valt wel mee hoor. Voor een klacht als schijnzwangerschap heb je geen consult van een uur nodig.Als je klassiek werkt wel. Dat is niet afhankelijk van het soort klacht.
Zegt iemand die dat dagelijks doet; rustig de tijd nemen voor patiënten.
Er zijn genoeg mensen die dat wel willen en doen.
Qwertu schreef:Bij sommige klachten heb je maar een beperkt aantal middelen. Als je die goed kent, dan kun je al vrij snel bepalen welke het beste past. Dat is dus wel degelijk afhankelijk van de soort klacht.
Als je klassiek werkt wel. Dat is niet afhankelijk van het soort klacht.
Leon74 schreef: Nee Hitam, dat klopt niet.
Jij maakt al (in de ogen van klassieke homeophaten) de fout om te beginnen bij een klacht/symptoom en stelt dan dat er maar een beperkt aantal middelen voor is.
Een klassiek homeophaat zal naar veeeeeeeeeel meer kijken dan naar die ene klacht van schijnzwangerschap.
Hoewel voor het baasje (in dit geval) de schijnzwangerschap het belangrijkste symptoom is, vindt een klassieke homeophaat andere bevindingen vaak veel belangrijker en laat hij zich door die bevindingen leiden in de keuze van een geneesmiddel, en niet primair door de schijnzwangerschap. Op die manier is de keuze in middelen helemaal niet zo beperkt. En als op die manier het juiste middel wordt gekozen, zal "vanzelf" ook de schijnzwangerschap verdwijnen.
Verder ben ik er niet meteen op tegen om een complex middel te geven zonder tussenkomst van een homeophaat zoals Marij dat doet. Ik doe het zelf ook. Maar NOOIT langer dan nodig. Baat het niet, dan schaadt het niet, geldt in de homeopathie zeker niet.
Ook homeopathische geneesmiddelen kunnen, indien verkeerd ingezet, wel degelijk schadelijk zijn.
Leon74 schreef: Lieverd, wat wil je daarmee zeggen?Dat ze misschien iets meer ervan afweet? Doe maar een gooi...
Hitam schreef: Bij sommige klachten heb je maar een beperkt aantal middelen. Als je die goed kent, dan kun je al vrij snel bepalen welke het beste past. Dat is dus wel degelijk afhankelijk van de soort klacht.Dan neig je toch meer naar de klinische kant van het geheel.