Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Nou de 12 weken ben ik inmiddels achter zijn gewoon de weken loopsheid en daarna de weken 'dracht' dus die snap ik nu.
Boomer is dan binnenshuis wel actiever maar dr eetgedrag laat nog te wensen over  :-\
Dus ik geef het nog steeds braaf :) 3 keer daags.
De volgende loopsheid ga ik weer frambozenblad geven want dat heeft de vorige keer dus toch goed geholpen ::) want toen had ze nergens last van.
Door geer
Hitam schreef: Dit gaat over klassieke homeopathie, met enkelvoudige middelen in doorgaans hogere potenties, gekozen op de symptomen van het individuele dier.
Ablavetsem is een combinatiemiddel met lagere potenties er in (denk ik). En die kunnen rustig wat langer doorgegeven worden.
Mijn ervaring met het middel is dat je het langer moet geven, anders komt het probleem weer terug. En je moet het vaak ook elke keer weer geven na de loopsheid.

En Geer werkt bij NML Health die deze middelen verkoopt. Dus ze voelt zich aangesproken als jij zegt dat fabrikanten graag willen dat je lang doorgeeft uit financiële overwegingen.
Dank u. Plus dat Geer Geer heet en geen Geert. En derhalve een meisje is en geen jongen :biggrin2:
Hoe geven jullie het?!
Ik doe het nu met een injectiespuit (zonder naald) maar daardoor komt het met 'kracht' in dr mond en dat vind ze niet fijn.
Nu zag ik Ellen haar jongens druppels geven met een pipet maar dat is van glas en ik denk dat Boomer daarin bijt  :-\
Op een beschuitje eet ze het niet meer helaas..
Door Qwertu
Tja....voor de echte (klassiek) homeopaten is het natuurlijk vloeken in de kerk.  Én complexmiddelen gebruiken én blijven doorgeven.

Homeopathie is als je het echt wilt doen zoals het bedoelt is, tijdrovend en omslachtig en past niet in deze maatschappij, vandaar de andere methodes.
En of dat ok is, laat ik in het midden. Dat moet ieder voor zich beslissen.
Qwertu schreef: Tja....voor de echte (klassiek) homeopaten is het natuurlijk vloeken in de kerk. Én complexmiddelen gebruiken én blijven doorgeven.

Homeopathie is als je het echt wilt doen zoals het bedoelt is, tijdrovend en omslachtig en past niet in deze maatschappij, vandaar de andere methodes.

wat zou ik dan moeten doen volgens jou?!?
Door geer
MarijeEnBoomer schreef: wat zou ik dan moeten doen volgens jou?!?
Quertu heeft daarin wel gelijk hoor.

Kijk, zou je voor klassieke homeopathie gaan, dan ga je naar een geschoold homeopaat. Die heeft een uitgebreid gesprek met je (anamnese) over Boomer. Niet alleen over de schijnzwangerschap, maar ook over alle andere 'aspecten' van Boomer; de hele hond zeg maar. Dan wordt er meestal één middel gekozen dat het best past bij jouw hond. Het kan dus zomaar zijn dat 3 verschillende honden met schijnzwangerschap de klassiek homeopaat allemaal verlaten met een ander middel; omdat het toevallig net allemaal verschillende type honden zijn met een verschillend 'type' schijnzwangerschap. Het enkelvoudige (dus één) middel dat de homeopaat voorschrijft heeft veelal een andere verdunning dan die in vrij verkochte middelen, waardoor het - als het het juiste middel is voor jouw hond - krachtig en snel werkt. Vaak hoef je dan maar één keer, of af en toe, het middel te geven om de gezondheid net even een 'tik in de goede richting' te geven waardoor de kwaal verdwijnt. Onnodig doorgaan is met die potenties niet nodig en in sommige gevallen doet het inderdaad meer kwaad dan goed.

Maar omdat niet iedereen voor alle kwalen 'zin' heeft om naar een homeopaat te gaan voor een uitgebreide anamnese bestaan er complexmiddelen, zoals Puur Schijnzwanger of Abla Vetsem. Daarin zitten die stoffen verwerkt die in veel gevallen worden voorgeschreven bij bepaalde kwalen, zodat je een grotere kans hebt om raak te schieten. Wel zijn de potenties (verdunningen) in dergelijke middelen anders. Hierdoor kan het soms wat langer duren voor het werkt, of moet je langer doorgaan dan je met een enkelvoudig middel zou doen.

Waar je voor kiest? Dat is denk ik per baas en per kwaal verschillend, denk ik. Ik vind het in 't geheel niet erg om bij sommige problemen eerst te kijken of een 'makkelijk' complexmiddel voldoende uithaalt. Bij Ted werkte Puur Schijnzwanger voor mij afdoende, ik vond het niet nodig om nog extra naar een homeopaat te gaan; daarvoor was het probleem voor mij niet ernstig genoeg. Maar zou Sophie bijvoorbeeld heftige huidproblemen hebben en ik krijg dat niet zelf opgelost met Puur Jeuk en Puur Huid, dan zou ik een klassiek homeopaat raadplegen om gericht naar een middel te zoeken dat bij Sophie past. Maar dat is hoe ik het zou doen, iedereen is daar natuurlijk vrij in ;)
Door Hitam
Qwertu schreef: Tja....voor de echte (klassiek) homeopaten is het natuurlijk vloeken in de kerk. Én complexmiddelen gebruiken én blijven doorgeven.

Mwa, dat valt wel mee hoor. Voor een klacht als schijnzwangerschap heb je geen consult van een uur nodig.
Zegt iemand die dat dagelijks doet; rustig de tijd nemen voor patiënten.
Er zijn genoeg mensen die dat wel willen en doen.
Door Qwertu
MarijeEnBoomer schreef: wat zou ik dan moeten doen volgens jou?!?
Je moet je eigen mening hierin vinden en misschien wat experimenteren en kijken wat voor jou het beste werkt. Niet te onzeker zijn!
Geer heeft al mooi uitgelegd hoe het werkt.

Hitam schreef: Mwa, dat valt wel mee hoor. Voor een klacht als schijnzwangerschap heb je geen consult van een uur nodig.
Zegt iemand die dat dagelijks doet; rustig de tijd nemen voor patiënten.
Er zijn genoeg mensen die dat wel willen en doen.
Als je klassiek werkt wel. Dat is niet afhankelijk van het soort klacht.
Door Hitam
Qwertu schreef:
Als je klassiek werkt wel. Dat is niet afhankelijk van het soort klacht.
Bij sommige klachten heb je maar een beperkt aantal middelen. Als je die goed kent, dan kun je al vrij snel bepalen welke het beste past. Dat is dus wel degelijk afhankelijk van de soort klacht.
Door geer
Leon74 schreef: Nee Hitam, dat klopt niet.
Jij maakt al (in de ogen van klassieke homeophaten) de fout om te beginnen bij een klacht/symptoom en stelt dan dat er maar een beperkt aantal middelen voor is.
Een klassiek homeophaat zal naar veeeeeeeeeel meer kijken dan naar die ene klacht van schijnzwangerschap.
Hoewel voor het baasje (in dit geval) de schijnzwangerschap het belangrijkste symptoom is, vindt een klassieke homeophaat andere bevindingen vaak veel belangrijker en laat hij zich door die bevindingen leiden in de keuze van een geneesmiddel, en niet primair door de schijnzwangerschap. Op die manier is de keuze in middelen helemaal niet zo beperkt. En als op die manier het juiste middel wordt gekozen, zal "vanzelf" ook de schijnzwangerschap verdwijnen.

Verder ben ik er niet meteen op tegen om een complex middel te geven zonder tussenkomst van een homeophaat zoals Marij dat doet. Ik doe het zelf ook. Maar NOOIT langer dan nodig. Baat het niet, dan schaadt het niet, geldt in de homeopathie zeker niet.
Ook homeopathische geneesmiddelen kunnen, indien verkeerd ingezet, wel degelijk schadelijk zijn.

Lieverd, Tannetje (Hitam) IS klassiek homeopaat. En dierenarts.
Door Qwertu
Hitam schreef: Bij sommige klachten heb je maar een beperkt aantal middelen. Als je die goed kent, dan kun je al vrij snel bepalen welke het beste past. Dat is dus wel degelijk afhankelijk van de soort klacht.
Dan neig je toch meer naar de klinische kant van het geheel.
Door Hitam
Je hebt klassieke homeopathie en klassieke homeopathie. Er zijn verschillende stromingen die zichzelf allemaal "klassiek" noemen. De een werkt zoals Hahnemann in zijn begintijd werkte, de volgende zoals hij op het laatste werkte en er zijn ook mensen die werken zoals ze denken dat hij zich ontwikkeld zou hebben. Daarnaast zijn er allerlei stromingen die zelf een ontwikkeling hebben doorgemaakt en enigszins andere opvattingen hebben.
En ik werk zoals 15 jaar ervaring mij geleerd heeft. De basis is een "klassieke" opleiding geweest en ik snuffel ook aan diverse andere stromingen en pik er uit wat mij handig lijkt.
Het lastig aan klassieke homeopathie is dat je veel met subjectieve symptomen werkt, bij mensen tegenwoordig ook veel met dromen en speciefieke angsten, gevoelens ed. Ze testen tegenwoordig ook middelen als torenvalk ed op basis van dromen en gevoelens van mensen.
Dat lukt je bij dieren niet echt. Dus, tenzij je kunt meten met biotensor of lechnerantenne, kun je nooit zo diep behandelen als bij mensen.

En je kunt dus ook middelen gebruiken voor bepaalde aandoeningen waarbij je het constitutiemiddel pas later inzet.

Wat dus in sommige ogen nog steeds "klassiek"is kan dus al lang achterhaald zijn volgens anderen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door