- za 27 feb 2010, 03:15
Zo eindelijk uit gegoogeld. Ben weer veel wijs geworden over visolie (EPA/DHA), Gluco/chon/MSM en groenlipmossel.
Nu Luna.
Gaat goed/beter met haar. Ze was nog niet probleem vrij maar ze was meer in balans als 3 weken terug. Ze kon haar pols ook beter voelen.
We moeten nog doorgaan met de br*k om alles nog verder tot rust te laten komen. Ook mag ze de Chinese kruiden opmaken en mag ze nog eens 3 weken aan de groene leem.
Ze vond het niet nodig om acupunctuur of laseren te doen omdat ze vooruitgang boekt.
Ze mag over op Dog Lover Gold br*k maar ze denkt zelf, waarom, ze doet het goed op de RC. Ik wil het in eerste instantie omdat die natuurlijker schijnen te zijn en ten tweede om de prijs van RC. Maar hier ben ik nog niet over uit. Zie het wel als de zak RC op is en ze nieuwe br*k moet hebben.
Ik gaf aan dat haar vacht nog wel erg stinkt. Echt zo een muffe honden lucht heeft ze en wassen helpt voor een dag. Ze heeft haar anaalklieren uitgeknepen om te kijken of het daar aanligt. Verder ging ze nog uitzoeken en info vragen aan andere in Amerika wat er aan die geur gedaan kan worden en wat hun mogelijk als oorzaak weten voor Luna.
Tevens wil ze eigenlijk toch graag zien dat Luna "eens" weer aan rauw vlees gaat. Zelf ben ik hier nog steeds niet uit. Maar dat is voor latere zorg want nu moet eerst alles tot rust komen. Ze is vandaag een maand maagzuur vrij.
Luna mag wel al proberen soms een rauw product te eten van een "warm" diersoort. Hier valt oa onder kip, lam, geit, schaap, ree en zalm. Er zijn nog wel meer soorten zoals bv kreeft maar dat ga ik maar niet aan mijn hond voeren.
Ik heb gevraagd waarom ze zoveel visolie caps moest hebben maar dat is omdat de EPA% in mijn caps erg laag is. Lees verder mijn berichtje hier boven.
Ze heeft liever dat Luna aan de groenlipmossel gaat. Die zijn beter en sterker, er zit iets extra's in wat niet in de visolie zit (weet even niet meer wat). Tevens zijn de meeste visolie producten tegenwoordig vervuild of hebben de kweekvissen door verkeerde voeding met minder tot geen omega 3 erin en is de groenlipmossel zuiverder en niet vervuild.
Dus heb ik vanavond 3 potten groenlipmossel van de Tuinen online besteld in de aanbieding. 90caps nu met 50% korting voor €12,49.
Vond dit al googelend dus denk dat het om ETA gaat
Groenlipmosselolie bevat dezelfde omega-3 vetzuren (EPA, DHA) als visolie. Toch is de werking van groenlip-mosselolie meer dan 200x zo sterk als visolie. Waarom dit zo is was lang onduidelijk, maar het geheim van groen -lipmosselolie is onlangs ontsluierd! Onderzoekers van de Aus- tralia's RMIT University en SGE International Pty Ltd in Australië hebben nieuwe omega-3 meervoudig onverzadigde vetzuren geïsoleerd uit de Nieuwzeelandse groen lipmossel (Perna canaliculus).
Deze vetzuren zijn afkomstig zijn van algen en andere micro-organismen die in de koude, schone, diepe Nieuw- zeelandse kustwateren voorkomen en de mossel tot voedsel dienen. Deze vetzuren geven de Nieuwzeelandse groenlipmossel een uniek vetzuurprofiel dat afwijkt van bijvoorbeeld alle vissen en andere mosselen.
Na CO2 extractie van de lipide fractie en chromatografisch (RP-HPLC) onderzoek, identificeerden de onderzoekers als de biologisch meest actieve vetzuur: C20:4.
C20:4 (ook wel ETA ge- noemd) is een structurele isomeer van Arachidonzuur (AA).
Arachidonzuur is een ?-6 MOV, en de afgifte ervan zet een cascade van reacties in gang die leiden tot de aan- maak van ongunstige leukotriënen en prostaglandinen.
C20:4 (ETA) ontleent zijn biologische activiteit aan het imiteren van Arachidonzuur. Echter, de enzymen die zich aan dit vetzuur binden worden door de afwijkende posities van de dubbele bindingen geremd in plaats van gestimuleerd. Daardoor wordt de productie van ongunstige leukotriënen en prostaglandinen op krachtige wijze geremd.
Hoewel ETA maar in geringe hoeveelheid voorkomt in groenlipmosselolie, is de werking ervan bijzonder krachtig. Het zorgt ervoor dat de werking van groenlipmosselolie 200x zo sterk is als visolie.