Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

[quote="yuki11"]
http://www.visolieplein.nl/morepa_plus. ... 2AodU1sZdQ

ik heb net deze besteld; die zijn, volgens mij, hoog gedoseerd.
Succes zo!!!
[/quote]

Ik zal zo even mailen hoe het ging vandaag maar zit even helemaal in de visolie.

Karin ik heb een site gevonden waar deze visolie goedkoper is http://www.vitatheek.nl/product/mor_epa ... ami_120cap

Zelf had ik deze ook gezien €64,95 per 120caps. 635mg EPA gebruik 1 per dag. Voorraad 4 maanden.

Ik heb van de Hema http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/mooigez ... 04%29.aspx

€11,- per 300caps. 135mg EPA per capsule (HD uitgerekend vandaag)

Luna moet er 5 hebben omdat de EPA laag is. Die zij verkocht hoefde ze er 1 per dag van en de EPA lag rond de 600mg (hoeveel precies weet ik niet meer)

Dus die ik nu heb: 300caps : 5 per dag = 60 dagen voor €11,-. Voorraad 4 maanden kost dan €22,-

* edit
120caps/1per dag = 4 maand en niet 2 maand (foutje verbeterd)
Laatst gewijzigd door *Nikki* op za 27 feb 2010, 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Nikki*
Zo eindelijk uit gegoogeld. Ben weer veel wijs geworden over visolie (EPA/DHA), Gluco/chon/MSM en groenlipmossel.

Nu Luna.
Gaat goed/beter met haar. Ze was nog niet probleem vrij maar ze was meer in balans als 3 weken terug. Ze kon haar pols ook beter voelen.
We moeten nog doorgaan met de br*k om alles nog verder tot rust te laten komen. Ook mag ze de Chinese kruiden opmaken en mag ze nog eens 3 weken aan de groene leem.
Ze vond het niet nodig om acupunctuur of laseren te doen omdat ze vooruitgang boekt.
Ze mag over op Dog Lover Gold br*k maar ze denkt zelf, waarom, ze doet het goed op de RC. Ik wil het in eerste instantie omdat die natuurlijker schijnen te zijn en ten tweede om de prijs van RC. Maar hier ben ik nog niet over uit. Zie het wel als de zak RC op is en ze nieuwe br*k moet hebben.

Ik gaf aan dat haar vacht nog wel erg stinkt. Echt zo een muffe honden lucht heeft ze en wassen helpt voor een dag. Ze heeft haar anaalklieren uitgeknepen om te kijken of het daar aanligt. Verder ging ze nog uitzoeken en info vragen aan andere in Amerika wat er aan die geur gedaan kan worden en wat hun mogelijk als oorzaak weten voor Luna.

Tevens wil ze eigenlijk toch graag zien dat Luna "eens" weer aan rauw vlees gaat. Zelf ben ik hier nog steeds niet uit. Maar dat is voor latere zorg want nu moet eerst alles tot rust komen. Ze is vandaag een maand maagzuur vrij.
Luna mag wel al proberen soms een rauw product te eten van een "warm" diersoort. Hier valt oa onder kip, lam, geit, schaap, ree en zalm. Er zijn nog wel meer soorten zoals bv kreeft maar dat ga ik maar niet aan mijn hond voeren.

Ik heb gevraagd waarom ze zoveel visolie caps moest hebben maar dat is omdat de EPA% in mijn caps erg laag is. Lees verder mijn berichtje hier boven.
Ze heeft liever dat Luna aan de groenlipmossel gaat. Die zijn beter en sterker, er zit iets extra's in wat niet in de visolie zit (weet even niet meer wat). Tevens zijn de meeste visolie producten tegenwoordig vervuild of hebben de kweekvissen door verkeerde voeding met minder tot geen omega 3 erin en is de groenlipmossel zuiverder en niet vervuild.
Dus heb ik vanavond 3 potten groenlipmossel van de Tuinen online besteld in de aanbieding. 90caps nu met 50% korting voor €12,49.

Vond dit al googelend dus denk dat het om ETA gaat
Groenlipmosselolie bevat dezelfde omega-3 vetzuren (EPA, DHA) als visolie. Toch is de werking van groenlip-mosselolie meer dan 200x zo sterk als visolie. Waarom dit zo is was lang onduidelijk, maar het geheim van groen -lipmosselolie is onlangs ontsluierd! Onderzoekers van de Aus- tralia's RMIT University en SGE International Pty Ltd in Australië hebben nieuwe omega-3 meervoudig onverzadigde vetzuren geïsoleerd uit de Nieuwzeelandse groen lipmossel (Perna canaliculus).

Deze vetzuren zijn afkomstig zijn van algen en andere micro-organismen die in de koude, schone, diepe Nieuw- zeelandse kustwateren voorkomen en de mossel tot voedsel dienen. Deze vetzuren geven de Nieuwzeelandse groenlipmossel een uniek vetzuurprofiel dat afwijkt van bijvoorbeeld alle vissen en andere mosselen.

Na CO2 extractie van de lipide fractie en chromatografisch (RP-HPLC) onderzoek, identificeerden de onderzoekers als de biologisch meest actieve vetzuur: C20:4.

C20:4 (ook wel ETA ge- noemd) is een structurele isomeer van Arachidonzuur (AA).

Arachidonzuur is een ?-6 MOV, en de afgifte ervan zet een cascade van reacties in gang die leiden tot de aan- maak van ongunstige leukotriënen en prostaglandinen.

C20:4 (ETA) ontleent zijn biologische activiteit aan het imiteren van Arachidonzuur. Echter, de enzymen die zich aan dit vetzuur binden worden door de afwijkende posities van de dubbele bindingen geremd in plaats van gestimuleerd. Daardoor wordt de productie van ongunstige leukotriënen en prostaglandinen op krachtige wijze geremd.

Hoewel ETA maar in geringe hoeveelheid voorkomt in groenlipmosselolie, is de werking ervan bijzonder krachtig. Het zorgt ervoor dat de werking van groenlipmosselolie 200x zo sterk is als visolie.
Door *Nikki*
Ik ga Luna echt achter het behang plakken  >:( >:(

Heb haar al een aantal keren horen kuchen op verschillende dagen. Ga nu maar goed in de gaten houden of dit alleen op de sporadische dagen was dat ze 1x i.p.v. 2x per dag eten kreeg.

Morgen ook toch een zal Dog Lovers Gold halen  :-\
Door *Nikki*
[quote="Alba"]
Oh jee, het ging zo goed :-\. Waar komt dat kuchen door denk je? Is haar maag dan wat van streek?
[/quote]

Als ik dat eens zou weten!!!

Het enigste wat ik zou kunnen bedenken is dat ze echt 2x per dag en misschien 3x per dag moet eten. Ik ga het morgen even uit proberen. Vandaag kreeg ze namelijk 1x ipv 2x en kuchte ze.

Ik word hier zo wanhopig van en ben het zo zat. Voor mij maar zekers voor haar. Soms vraag ik me af wat doeik haar aan, wat voor leven heeft ze momenteel.
Door *Nikki*
Na consequent 2x daags te voeren heb ik geen gekuch meer gehoord gelukkig.

Vanaf vandaag gaat het laatste beetje RC door de zak Dog Lovers Gold. Ben zeer benieuwd hoe ze op deze brok reageert. Heb ik ook maar een klein beetje twijfel gaat ze gelijk weer aan de RC.
Wel is me op gevallen dat DLG vreselijke innieminie brokken zijn. Ik hoop dat ze toch een beetje kauwt erop.
Door Lizzy
[quote="*Nikki*"]
Na consequent 2x daags te voeren heb ik geen gekuch meer gehoord gelukkig.

Vanaf vandaag gaat het laatste beetje RC door de zak Dog Lovers Gold. Ben zeer benieuwd hoe ze op deze brok reageert. Heb ik ook maar een klein beetje twijfel gaat ze gelijk weer aan de RC.
Wel is me op gevallen dat DLG vreselijke innieminie brokken zijn. Ik hoop dat ze toch een beetje kauwt erop.
[/quote]

Maak je geen zorgen over dat kauwen. In principe kauwe honden niet en hebben ze brokjes niet nodig om het gebit schoon te houden. Sterker nog, juist van het kapot bijten van brokken vervuild het gebit. Slaat het koolhydraat in de bek neer.

Hoe is het verder met haar?
Door *Nikki*
Ik moet zeggen dat het erg goed met haar gaat sinds ze aan de br*k is. Ook nu op de DLG gaat het na 2,5 dag dit eten goed.
Soms krijgt ze een stukje rauw van me maar dat is heel miniem wat ze krijgt. Maar dat gaat ook goed.

Als je haar nu meemaakt zal menige standaard honden bezitters denken er is niks met haar aan de hand. Toch is ze dat zeker niet. Ze heeft nog steeds prut ogen, dove, stinkende vacht en ruikt behoorlijk uit haar mond.
Ze moet nog een week groene leem hebben en haar Chinese kruiden zijn op.

Wat me wel opvalt nu ze loops is dat ze mooi rood helder bloed verliest (dit was de eerdere keren erg donker van kleur) en dat haar humeur ten opzichte van de andere twee honden beter is nu tijdens de loopsheid.
Tevens snappen de andere honden haar beter wat betreft de rangorde en geven zij er nu ook aan toe dat ze de hoogste in rang is.

Ik heb nog niks gehoord van de Hol. DA wat betreft haar vacht en geur dus die ga ik zo even mailen.
Door Lizzy
*Nikki* schreef: Ik moet zeggen dat het erg goed met haar gaat sinds ze aan de br*k is. Ook nu op de DLG gaat het na 2,5 dag dit eten goed.
Soms krijgt ze een stukje rauw van me maar dat is heel miniem wat ze krijgt. Maar dat gaat ook goed.

Als je haar nu meemaakt zal menige standaard honden bezitters denken er is niks met haar aan de hand. Toch is ze dat zeker niet. Ze heeft nog steeds prut ogen, dove, stinkende vacht en ruikt behoorlijk uit haar mond.
Ze moet nog een week groene leem hebben en haar Chinese kruiden zijn op.

Wat me wel opvalt nu ze loops is dat ze mooi rood helder bloed verliest (dit was de eerdere keren erg donker van kleur) en dat haar humeur ten opzichte van de andere twee honden beter is nu tijdens de loopsheid.
Tevens snappen de andere honden haar beter wat betreft de rangorde en geven zij er nu ook aan toe dat ze de hoogste in rang is.

Ik heb nog niks gehoord van de Hol. DA wat betreft haar vacht en geur dus die ga ik zo even mailen.
Je bent er dus helaas nog niet. Maar, toch wel fijn dat ze beter gaat. Ik hoop dat je haar helemaal 100% krijgt! Wat een uitdaging he?! Pfff.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door