frodo quin schreef: ↑za 12 aug 2023, 21:13 Ah ik had niet door dat dat twee verschillende locaties waren. Nuja, de hokken wel, maar de ren niet. Ik had inderdaad jouw zomerren in gedachten.De winterstal is niet groot voor elf kippen, klopt; we hadden er ook eigenlijk op gerekend dat de twee oudste ex-leggers langzamerhand het loodje zouden leggen, nu ze 4,5 jaar oud zijn.
Het Winterhok ziet er wel super uit, maar qua M2 in totaal is het inderdaad beperkt voor een grotere groep.
Ik heb hier zelf ook enorm zitten twijfelen tussen meer binnen en kleinere buitenren of een grotere ren met hok en afdak. Ben uiteindelijk voor het laatste gegaan.
Aangezien het nog steeds een kleine ruimte is is het de bedoeling om ze zo goed mogelijk te benutten en dus ook wat plekjes in de hoogte te maken.
Ik heb die cream legbars eens zitten opzoeken. Samen met de Sussex hebben ze mijn voorkeur als het over rassen gaat.
Blijkt wel moeilijk te vinden. Vooral aangezien er bv veel Sussex eigenlijk leghybriden met Sussex kleur blijken te zijn.
Met de kippen ben ik er nog niet 100% aan uit of ik voor twee ex leggers en twee anderen ga of 3 ex leggers en voorlopig geen anderen. Ben een beetje bang geworden dat er ineens twee omvallen en ik dan maar snel snel een vriendje moet regelen.

We gaan nog een extra plateau aanbrengen in de hoogte, dat geeft nog eens zo'n 3m2 extra ruimte.