Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Het is gelukkig niet zo benauwd!

Maar man man man, mijn werk is zo niet leuk hoor! Ieder uur weer mijn auto in, dat is dan net een oven, en de 10 min die je dan rijd is niet genoeg om de auto af te koelen, maar wel om zelf helemaal in het zweet te zitten. Kon mn stuur bijna niet vasthouden, zo warm.

Hoe gaat t met Kaio?
Door jasmijn
Het is nu binnen 25,5 graden met alles dicht en het zonnen scherm achter naar beneden >:(
Dus het zal wel weer warmer worden binnen :-X

Ik heb gister ook gelukkig een ventilator gevonden op zolder, was bloed heet daar maar ik ben blij dat ik even heb door gezocht ;)
Vannacht ook met de ventilator geslapen en het was redelijk uit te houden, hoewel het in de ochtend toch wel warmer werd omdat de slaap kamer op het ooste ligt dus de zon staat er dan vol op ::)

Het hitten plan is om niks te doen en in de stroom van de ventilator te zitten met of zonder kleren aan, veel koelen douches nemen en zo nu en dan in het opblaasbadje te gaan dobberen.

Gister moest ik midden op de dag het huis uit en de enige reden waarom ik dat over leeft heb is omdat ik constant aan koelen was door me nat te maken, de reden waarom ik altijd verschrikkelijk last van de hitten heb is omdat ik dus niet zweet.
Vriendlief zweet als een otter en die heeft dus ook geen enkel probleem met de hitten, ik moet dus met water mijn ontbrekende zweet compenseren want anders ga ik ook echt neer zeker nu met die kleinen kachel in mijn buik en bijna geen long ruimte meer ( mevrouw ligt heel erg recht op dus heb ik een vrij kleinen buik en geen ruimte om te eten of te ademen ::) )

Haku was gister zo als gewoonlijke ook mee en flink pissig toen ik ook hem ging koelen met water, maar hij had het gewoon echt te heet om hem droog te laten dus water over zijn hoofd, nek en de bodum van zijn reismandje zorgde voor een niet of bijna niet hijgende hond.
Door Kaio
eelke schreef:Het is gelukkig niet zo benauwd!

Maar man man man, mijn werk is zo niet leuk hoor! Ieder uur weer mijn auto in, dat is dan net een oven, en de 10 min die je dan rijd is niet genoeg om de auto af te koelen, maar wel om zelf helemaal in het zweet te zitten. Kon mn stuur bijna niet vasthouden, zo warm.

Hoe gaat t met Kaio?

Dat gaat nog best goed! Hij is een slimme hond. Smorgens is ie nog druk, maar smiddags houdt hij zich uit zichzelf heel rustig.
Zeker vandaag zal ie de rest van de dag slapen, heeft vanochtend flink de draak uitgehangen ::)
FF zwemmen, toen was ie moe, naar boven lopen, halverwege wilde meneer liggen, nou dan gingen we even lekker zitten. Meneer lekker kijken naar de wilde paarden etc. Komt er een man in beeld met jachthond. Zoef weg was Opa! Tjonge die had ik niet zien aankomen. Kon hem ook niet meer tegenhouden of bijhouden Man was wel beetje "bang", hij had ook een reu. *snap ik* Riep nog gaat OK. Stelde hem wel gerust. Was ook, maar zag wel wat spanning bij zijn hond. Dus na wat geren van de 2 weer andere kanten opgegaan. Kaio moest terug het water in ff afkoelen. Nou daarna weer naar boven lopen. *liefst liep ie iedere andere kant uit dan ik wou ::) *. Komt er een man met blonde dames lab, of ze los kon. Euh ja de mijne is oud, dus kan niet te veel spelen. Oh is goed die van mij is onderdanig die gaat vaak liggen. OK dus. Kaio nog lekker gespeeld met deze leuke blonde dame :smitten: Oja toen moesten we weg want de paarden vonden het zo interessant dat ze erbij kwamen :o OK prettige dag verder. Nou poging zoveel naar boven lopen naar de auto. *plons* lab ging te water en daar ging Kaio weer ::) Nou weer lekker in het water gestaan en wat gespeeld en toen gingen we toch echt naar huis ;D En een paar meter voor de auto gaan liggen, neu we gaan nog niet naar huis! Echt waar he, zo niet luisteren en dan nog kan ik er heel blij mee zijn ::) Het is altijd wel een stuk eigenwijs geweest, maar nu helemaal dus. :P
Hij ligt nu hier binnen lekker rustig te pitten! Hij is erg tevreden.
Door eelke
Hahaha wat een draak!!! Blij om te horen dat ie het nog in zich heeft :)
Door BlissSpirit
Vind het ook heerlijk!!!!
Eindelijk zomer.
Vanavond werken, mijn collega's lopen dan te puffen, de bewoners hebben het warm en ik zei de gek, heb nergens last van.
En de dames spelen hier de hele dag in hun zwembad, dus hebben gelukkig ook nergens last van.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Door src_esther
jasmijn schreef:Het hitten plan is om niks te doen en in de stroom van de ventilator te zitten met of zonder kleren aan, veel koelen douches nemen en zo nu en dan in het opblaasbadje te gaan dobberen.
Een koele douche is natuurlijk heerlijk en moet je zeker doen, maar douche warm af, dan trek je de warmte echt iets beter. In de winter precies andersom.
jasmijn schreef:de reden waarom ik altijd verschrikkelijk last van de hitten heb is omdat ik dus niet zweet.
Vriendlief zweet als een otter en die heeft dus ook geen enkel probleem met de hitten
Volgens mij heeft tegen hitte kunnen en zweten niet met elkaar te maken. Want hier zweet vriendlief niet, maar kan prima tegen warmte. Ik zweet me helemaal een ongeluk en kan absoluut niet tegen warmte. Want zoals jij beschrijft hoe je je voelt bij warm weer, komt mij heel bekend voor.
Door jasmijn
Warm af douchen heeft bij mij juist het tegenovergestelde effect als normaal, zo dra mijn lijf het idee heeft dat het een wissel douche krijgt zet het zijn kachel aan.
In de winter maakt het ook geen bal uit waar mee ik af douche heet ben ik toch wel ::) ben meer een -10 grade persoon :P ;)
Zonder dollen rond een graad of 10 a 5 voel ik me het fijnst, kan dan ook gewoon nog in een t-shirt lopen zonder het koud te hebben.

Het koud hebben is voor mij ook een indicatie dat ik of ziek, ongesteld, exstrem moe of net zwanger ben ::)
Hek met -1 een nieuwjaars duik had ik het nog warm in het water, toen ik er uit kwam kreeg ik het gewoon heet :o
Iedreen met hun handdoek en bibberlipjes en ik liep gewoon zo wat te stomen ;D

Een koelen douche zonder afdrogen werkt echt het besten bij mij ;) vandaar ook veel want ik moet me zelf echt nat houden zeker mijn hoofd!

Over zweet het heeft er zeker wel mee te maken maar ook je inwendige kachel heeft een effect op hoe je je voeld, zonder zweet kan je namelijk niet je lichaams temperatuur reguleren.
Als je dan van naturen juist heel kouwelijk bent dan is dat geen probleem maar als je zo als mij het wel altijd warm hebt zit je met een probleem.
Net zo als zweten dus help om af te koelen maar als je een goede kachel hebt kan het nog niet genoeg zijn.
Vriendlief is heel kouwelijk en zweet als een otter dus die kan met 40 graden nog vol in de zon gaan liggen zonder ook maar last van te hebben, ik kan al met 20 grade oververhit raken :-X
Door src_esther
jasmijn schreef:Over zweet het heeft er zeker wel mee te maken maar ook je inwendige kachel heeft een effect op hoe je je voeld, zonder zweet kan je namelijk niet je lichaams temperatuur reguleren.
Als je dan van naturen juist heel kouwelijk bent dan is dat geen probleem maar als je zo als mij het wel altijd warm hebt zit je met een probleem.
Net zo als zweten dus help om af te koelen maar als je een goede kachel hebt kan het nog niet genoeg zijn.
Vriendlief is heel kouwelijk en zweet als een otter dus die kan met 40 graden nog vol in de zon gaan liggen zonder ook maar last van te hebben, ik kan al met 20 grade oververhit raken :-X
Ja, zweet moeten helpen om warmte weg te leiden. Maar ik kan inderdaad ook bij 20 graden al aardig gaan zweten en mijn kouwelijke vriendlief zit dan nog met t-shirt, trui en vest aan... en bij hem geen spatje zweet. Tegenwoordig kan ik in de winter niet meer alleen in een t-shirt lopen, maar dat is wel na een aantal jaren samenwonen gekomen.
Ooit ging ik in de hoop een koele zomervakantie te hebben naar scandinavië, nou, daar was het dus 30+ :???: dat was een niet heel fijne vakantie waarin ik weinig heb ondernomen en vooral 's avonds opleefde... Volgens de lokalen was het uitzonderlijk en moest ik maar vaker komen, euh, nee dankje.
Spanje eind september/begin oktober, zou het niet al te warm zijn, zo'n 25 graden, was het 35+! Niet te harden, daar trap ik niet meer in.
West-Ierland, Schotse hooglanden, dat zijn meer mijn vakantieoorden.
Oh, ik vernam dat je nu beter in Portugal kan zitten, daar is het koeler dan hier.
Door BlissSpirit
Ik kan ook heel goed tegen de warmte en geen druppel zweet.
Ben dan ook echt een Koukleum eerste klas.
Als iedereen de korte broek uit de kast trekt bij de eerste zonnestralen, dan loop ik nog met een dik vest aan en verklaren ze mij voor gek.
Als je ml en mij dan ook samen ziet lopen, ik alsof we op de Noordpool lopen en hij alsof we hoogzomer in Spanje zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Door Kaio
Ik kan wel zweten, niet heel veel, maar als ik me echt uitsloof of nu in de volle zon ga zitten dan komt er echt wel wat. ;)
Ik moet wel echt mezelf forceren veel te drinken met dit weer, dat doe ik dan gauw te weinig krijg ik hoofdpijn. En van teveel heb ik weer te weinig zouten in het lichaam. Dat is wel lastig, denk dat ik dat probleeem minder zou hebben als het niet zo plots en telkens kort warm is. Mijn lichaam moet zich nog instellen, maar ja tegen die tijd loop ik weer met een dikke trui omdat het ineens bijna 20 graden koeler is ;D
Door Lil
Ja precies, dat het zo enorm verschilt is het probleem. Als het over drie weken verspreid via 20 naar 30 graden gaat. Dan vind ik het wel warm, maar dan is het uit te houden. Gaat het van 18 graden en regen naar 33 graden ja dan trek dat niet. Ligt hem aan de gewenning inderdaad.
Door smulpaap
Tja het is warm . Maar ach we overleven het wel weer
Ik heb afgelopen maandag nog volop genoten van 15 graden en een lekkere harde wind :D
Daarna drie nachtdiensten , Zondag mag ik weer
Door CindyMayella
Lil schreef:Ja precies, dat het zo enorm verschilt is het probleem. Als het over drie weken verspreid via 20 naar 30 graden gaat. Dan vind ik het wel warm, maar dan is het uit te houden. Gaat het van 18 graden en regen naar 33 graden ja dan trek dat niet. Ligt hem aan de gewenning inderdaad.
+1... Plus dat ik nu opvliegers heb...... Net ook anderhalf uur overblijf op de basisschool gedaan in de volle zon..... Pfffff.... Loop in mn pyamabroekje (is de enige korte broek die ik heb)..... Ook s nachts niet leuk meer :'( ..... Zal blij zijn als de temperatuur een beetje gaat dalen tot ongeveer 22......
Door frodo quin
Ik kan gewoon mijn lichaamstemperatuur heel slecht regelen, dus ik geraak snel onderkoeld en oververhit. Mijn lijf kan heel slecht om met temperaturen onder de 15° en boven de 25° daartussen heb ik het wel te warm of te koud naargelang wat ik doe, maar zonder vervelende toestanden als bloedtoevoer die afsluit of hoofdpijn/ flauwvallen/benauwd. België is dus voor mij geen verkeerd land om te wonen. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door