Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
eelke schreef:Het is gelukkig niet zo benauwd!
Maar man man man, mijn werk is zo niet leuk hoor! Ieder uur weer mijn auto in, dat is dan net een oven, en de 10 min die je dan rijd is niet genoeg om de auto af te koelen, maar wel om zelf helemaal in het zweet te zitten. Kon mn stuur bijna niet vasthouden, zo warm.
Hoe gaat t met Kaio?
jasmijn schreef:Het hitten plan is om niks te doen en in de stroom van de ventilator te zitten met of zonder kleren aan, veel koelen douches nemen en zo nu en dan in het opblaasbadje te gaan dobberen.Een koele douche is natuurlijk heerlijk en moet je zeker doen, maar douche warm af, dan trek je de warmte echt iets beter. In de winter precies andersom.
jasmijn schreef:de reden waarom ik altijd verschrikkelijk last van de hitten heb is omdat ik dus niet zweet.Volgens mij heeft tegen hitte kunnen en zweten niet met elkaar te maken. Want hier zweet vriendlief niet, maar kan prima tegen warmte. Ik zweet me helemaal een ongeluk en kan absoluut niet tegen warmte. Want zoals jij beschrijft hoe je je voelt bij warm weer, komt mij heel bekend voor.
Vriendlief zweet als een otter en die heeft dus ook geen enkel probleem met de hitten
jasmijn schreef:Over zweet het heeft er zeker wel mee te maken maar ook je inwendige kachel heeft een effect op hoe je je voeld, zonder zweet kan je namelijk niet je lichaams temperatuur reguleren.Ja, zweet moeten helpen om warmte weg te leiden. Maar ik kan inderdaad ook bij 20 graden al aardig gaan zweten en mijn kouwelijke vriendlief zit dan nog met t-shirt, trui en vest aan... en bij hem geen spatje zweet. Tegenwoordig kan ik in de winter niet meer alleen in een t-shirt lopen, maar dat is wel na een aantal jaren samenwonen gekomen.
Als je dan van naturen juist heel kouwelijk bent dan is dat geen probleem maar als je zo als mij het wel altijd warm hebt zit je met een probleem.
Net zo als zweten dus help om af te koelen maar als je een goede kachel hebt kan het nog niet genoeg zijn.
Vriendlief is heel kouwelijk en zweet als een otter dus die kan met 40 graden nog vol in de zon gaan liggen zonder ook maar last van te hebben, ik kan al met 20 grade oververhit raken
Lil schreef:Ja precies, dat het zo enorm verschilt is het probleem. Als het over drie weken verspreid via 20 naar 30 graden gaat. Dan vind ik het wel warm, maar dan is het uit te houden. Gaat het van 18 graden en regen naar 33 graden ja dan trek dat niet. Ligt hem aan de gewenning inderdaad.+1... Plus dat ik nu opvliegers heb...... Net ook anderhalf uur overblijf op de basisschool gedaan in de volle zon..... Pfffff.... Loop in mn pyamabroekje (is de enige korte broek die ik heb)..... Ook s nachts niet leuk meer