Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3429187
djeena schreef: ma 05 jul 2021, 18:26 Ik krijg morgen de 2e AZ prik. Nu komt de gezondheidsraad met onderstaande:

https://nos.nl/artikel/2388065-gezondhe ... en-bezwaar

Ik ga morgenochtend de huisarts maar bellen wat te doen.
Precies wat ik dus al verwachtte.

Ik kon de eerste AZ niet weigeren, want weigeren = geen vaccin. Twee weken later: als je weigert, kun je later wel een Pfizer of een Moderna krijgen.
Vorige week had ik de tweede prik. Pfizer was in het buitenland al wel in beeld, maar Nederland nog niet. Ik heb toch maar de tweede AZ genomen en potverdorie... daar komt het onderzoek van de gezondheidsraad dat Pfizer als tweede misschien wel een betere actie is.

Ik verbaas me nergens meer over...
#3429199
Ik heb zojuist de huisarts gesproken. Zij staat nog steeds achter het beleid van AstraZeneca, het beschermt minder maar niet bij ernstige ziekte/ziekenhuisopname. Zij zegt; "er zijn iedere dag nieuwe inzichten, ik zou zo snel mogelijk inenten en niet wachten want het is nog niet eens goedgekeurd".
En wie weet krijg je volgend jaar wel een 3e prik.

Heel eerlijk gezegd voel ik het ook zo. Enerzijds beschermt een 2e prik Pfizer beter, anderzijds weet men nog niet of het ook beter beschermt tegen de Delta variant.

Dus ik ga vanmiddag gewoon de 2e AZ prik halen. De toekomst zal uitwijzen wat wijsheid is.
#3429200
djeena schreef: di 06 jul 2021, 10:28 Ik heb zojuist de huisarts gesproken. Zij staat nog steeds achter het beleid van AstraZeneca, het beschermt minder maar niet bij ernstige ziekte/ziekenhuisopname. Zij zegt; "er zijn iedere dag nieuwe inzichten, ik zou zo snel mogelijk inenten en niet wachten want het is nog niet eens goedgekeurd".
En wie weet krijg je volgend jaar wel een 3e prik.

Heel eerlijk gezegd voel ik het ook zo. Enerzijds beschermt een 2e prik Pfizer beter, anderzijds weet men nog niet of het ook beter beschermt tegen de Delta variant.

Dus ik ga vanmiddag gewoon de 2e AZ prik halen. De toekomst zal uitwijzen wat wijsheid is.
Ik sta er hetzelfde in en ga deze week ook voor de tweede AZ.
#3429201
Manlief is vandaag geprikt - vermoedelijk, want hij voelde er niets van ::) en de man die prikte kon nauwelijks het gaatje vinden om de pleister op te plakken. :D Vraag ik me vent welk vaccin hij heeft gekregen, weet ie dat niet. Vergeten te vragen. ::) Op de website van de gemeente staat ook niets, alleen dat AZ niet aan mensen van onder de 65 wordt gegeven. De buren hebben allemaal Pfizer gehad, dus manlief wellicht ook. Typisch meneer Anne, om zich voor dat soort vraagstukken totaaal niet te interesseren. ::)
#3429203
Kaio schreef: di 06 jul 2021, 12:25 Ik had ook geen pleister gekregen hoor.
;)
Staat hier op de vaccinatie kaart welke het is ( moet je dan alleen nog "vertalen")
De Zweedse gezondheidzorg is duidelijk van betere kwaliteit dan de Duitse. :P :biggrin2:

Ze doen hier niet aan vaccinatiekaarten. Wij hebben in ieder geval niets ontvangen. Gewoon online geboekt, en hij is thuisgekomen met een A4'tje waarop staat waar je op moet letten na vaccinatie.
#3429210
Anne in Zweden schreef: De Zweedse gezondheidzorg is duidelijk van betere kwaliteit dan de Duitse. :P :biggrin2:

Ze doen hier niet aan vaccinatiekaarten. Wij hebben in ieder geval niets ontvangen. Gewoon online geboekt, en hij is thuisgekomen met een A4'tje waarop staat waar je op moet letten na vaccinatie.
pssst ik was in NL geweest ;)

Maar eh ergens moet dat toch geregistreerd staan, voor als je het land in en uit zou willen ? (aangezien dat al dan niet van vaccinatie afhangt....)
#3429212
Kaio schreef: di 06 jul 2021, 16:07 pssst ik was in NL geweest ;)

Maar eh ergens moet dat toch geregistreerd staan, voor als je het land in en uit zou willen ? (aangezien dat al dan niet van vaccinatie afhangt....)
:g: :g: :g:

Daar zeg je iets. Geen idee hoe dat zit. Je moet bij het boeken wel aangeven of de vaccinatie vanwege een buitenlandse reis is, maar verder staat er niets bij. Om te boeken moet je je persoonnummer opgeven, wellicht kun je daarmee een bewijs opvragen als je naar het buitenland wilt?
Zelf moet ik volgende week voor de eerste prik, zal het dan eens navragen.
#3429213
Ik kreeg in Nederland gewoon een pleistertje ondanks dat er geen drupje bloed op mijn pleistertje zat ;) Bij mijn vriend hadden ze waarschijnlijk een adertje geraakt want die bloedde wel en heeft nu echte blauwe plek op de plaats van de prik ::)

Voor Nederlandse vaccinatie kan je terugkijken in 'mijnrivm.nl' naast dat je een formulier mee krijgt waarop staat welke je hebt gekregen. Kan mij niet voorstellen dat dit in Zweden niet ergens terug te vinden zou zijn terwijl je wel digitaal een afspraak kan maken? Kan je ergens digitaal je afspraken inzien dat daar misschien iets bij geregistreerd staat?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door