Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
Ik niet. Want hij heeft het (naar mijn beleving) over dezelfde mensen als ik namelijk die mensen die niks willen. Willen geen corona maatregel, willen geen vaccins, willen helemaal niks. En als je hen dan vraagt hoe we deze pandemie dan wel moeten oplossen, dan komen ze ook met niks. Dus hij heeft het niet tegen jou. En je trekt je (naar mijn mening) iets persoonlijk aan dat niet voor jou bedoeld is.
Lizzy schreef: za 03 jul 2021, 09:03 Ik niet. Want hij heeft het (naar mijn beleving) over dezelfde mensen als ik namelijk die mensen die niks willen. Willen geen corona maatregel, willen geen vaccins, willen helemaal niks. En als je hen dan vraagt hoe we deze pandemie dan wel moeten oplossen, dan komen ze ook met niks. Dus hij heeft het niet tegen jou. En je trekt je (naar mijn mening) iets persoonlijk aan dat niet voor jou bedoeld is.

Ik weet wel zeker dat hij het niet tegen jou heeft Cindy.
Hij heeft het terecht (naar mijn idee) tegen die groep mensen die links om of rechts om niks met Covid te maken willen hebben en die buiten zichzelf, een ander ook gewoon risico laten lopen.

En ja, je hebt gelijk dat er nog te weinig over titeren bekend is, maar dat is op zich ook wel een beetje logisch als er eerst grootschalig gevaccineerd moet worden, dan kunnen ze niet eerst iedereen even testen op eventuele al aanwezige antistoffen (hoe jammer ook)

En ja, ik kan me er alles bij voorstellen dat je baalt van de feestjes op het werk.....en ik zou ook gewoon weigeren.
Tenzij ze 'veilig' gehouden kunnen worden, maar als ik alleen al aan mezelf merk hoe ik gewoon niet meer verkouden ben geweest het afgelopen anderhalfjaar.....dat is alleen al een reden voor mij om die zo genaamde verplichte feestjes op het werk te mijden.
En je zal echt niet de enige zijn die zich er niet fijn bij voelt dus misschien voorzichtig opwerpen tijdens een vergadering.... een goeie die mij zou 'verplichten' te gaan staan borrelen tussen mijn collega's :cool:
Ina schreef: za 03 jul 2021, 09:20 Ik weet wel zeker dat hij het niet tegen jou heeft Cindy.
Hij heeft het terecht (naar mijn idee) tegen die groep mensen die links om of rechts om niks met Covid te maken willen hebben en die buiten zichzelf, een ander ook gewoon risico laten lopen.

En ja, je hebt gelijk dat er nog te weinig over titeren bekend is, maar dat is op zich ook wel een beetje logisch als er eerst grootschalig gevaccineerd moet worden, dan kunnen ze niet eerst iedereen even testen op eventuele al aanwezige antistoffen (hoe jammer ook)

En ja, ik kan me er alles bij voorstellen dat je baalt van de feestjes op het werk.....en ik zou ook gewoon weigeren.
Tenzij ze 'veilig' gehouden kunnen worden, maar als ik alleen al aan mezelf merk hoe ik gewoon niet meer verkouden ben geweest het afgelopen anderhalfjaar.....dat is alleen al een reden voor mij om die zo genaamde verplichte feestjes op het werk te mijden.
En je zal echt niet de enige zijn die zich er niet fijn bij voelt dus misschien voorzichtig opwerpen tijdens een vergadering.... een goeie die mij zou 'verplichten' te gaan staan borrelen tussen mijn collega's :cool:
Ja als het inderdaad is tov de mensen die EN niet willen vaccineren (dus niet de mensen die niet mogen en die echt een overwogen keuze gemaakt hebben) EN dan ook nog schoppen tegen de maatregelen ja dan heeft hij gelijk.

Niet op voorhand titeren dat is was bij zo'n project onmogelijk maar wel "nu" voor de mensen met maar 1 om welke reden dan ook zodat ook zij weten of ze beschermd zijn voor eigen gemoedrust in combinatie met dan groen licht voor iets wat ze willen.

Het is bij ons in die zin niet verplicht/verplicht maar het wordt je wel aangerekend als je er (te) vaak niet ben. Dan komen er altijd opmerkingen. Dus dat is laveren tussen de regels door. En ik heb echt een hele fijne werkgever en deze uitspraak is nav ervaringen uit het verleden wat het nu gaat doen weet ik natuurlijk niet. Wij moeten dan vanaf september terug naar kantoor, nu hebben ze overgangsfase max 40% van de afdelingen mag bezet zijn op voorhand reserveren dus wat dat betreft is het echt super geregeld. En eerlijk verwacht ik wel dat wij grofweg 50% thuis mogen blijven werken. Dat was eigenlijk al voor de coronacrisis, nu waren wij wel de pilot afdeling hiervoor. Er was net een 2e pilot gestart bij een andere afdeling, dat van ons was namelijk succesvol en daarna is het door corona heel rap over het hele bedrijf uitgerold en op zich wel met succes.
Ik vind de woorden 'ik kan er met mijn verstand niet bij' en 'decadent' wel echt niet handig. Want ik vind het helemaal niet decadent. Ik zie zo veel angst, onbegrip en wanhoop bij de groep 'nee zeggers', dat dan decadent noemen gaat toch helemaal niet verbinden?

En tis ook wel lekker met m. Eerst lopen verkondigen 'groepsimmuniteit' oh nee werkt ook niet, laten we vaccineren! 70% moeten we behalen mensen! Dan is het toch helemaal geen probleem als er een groep van 30% is die nee zegt tegen vaccineren en tegen maatregelen?

Dat ze daar nu weer een beetje van terug komen, die 70% is ook wel weer te begrijpen. Maar dan zou je ook wel moeten begrijpen dat andere mensen óók gewoon dingen roepen, en dat niemand nu eenmaal echt weet hoe het zit.
Lizzy schreef:Ik niet. Want hij heeft het (naar mijn beleving) over dezelfde mensen als ik namelijk die mensen die niks willen. Willen geen corona maatregel, willen geen vaccins, willen helemaal niks. En als je hen dan vraagt hoe we deze pandemie dan wel moeten oplossen, dan komen ze ook met niks. Dus hij heeft het niet tegen jou. En je trekt je (naar mijn mening) iets persoonlijk aan dat niet voor jou bedoeld is.
Dat dus. Daar word ik zo moe van.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Tja Hugo roept zo vaak iets.....

Ik begrijp het heel goed dat mensen twijfels kunnen hebben, zeker bij langere termijn effecten die gewoon niet bekend zijn en ook nog niet kunnen zijn. Ook vind ik het zwak van Hugo om vaccinaties enige uitweg te noemen. Gelukkig voor degenen die geen vaccinatie willen of kunnen krijgen wordt er ook test gestart met medicijn waar mensen met corona voor worden gezocht: https://www.ad.nl/utrecht/umc-utrecht-s ... gle.com%2F
Lizzy schreef: za 03 jul 2021, 09:03 Ik niet. Want hij heeft het (naar mijn beleving) over dezelfde mensen als ik namelijk die mensen die niks willen. Willen geen corona maatregel, willen geen vaccins, willen helemaal niks. En als je hen dan vraagt hoe we deze pandemie dan wel moeten oplossen, dan komen ze ook met niks. Dus hij heeft het niet tegen jou. En je trekt je (naar mijn mening) iets persoonlijk aan dat niet voor jou bedoeld is.
Dat vind ik ook.
En ik vind het ie groot gelijk heeft en dat het getuigt van een serieuze portie moed dat ie het zo durft zeggen. Chapeau !
Ik vind het ook wel ongenuanceerd. Maar daar is het een politicus voor. Die krijgen er de oogkleppen gratis bij, bij de job. Dat is idd wel jammer.

Met een beetje een geruststellende uitleg, en dan niet eentje die alle onrust als onzin afdoet, zou men een heel eind verder komen tegen het wantrouwen naar vaccins.
Men heeft, door het zo hard te spelen, en geen uitleg ten gronde te (laten) geven, de angst over de vaccins zelf in de hand gewerkt. Zo denk ik er toch over.

Ik blijf me wel verbazen over hoeveel mensen een vaccin weigeren. Ik vraag me wel af of al die mensen zich nooit eerder lieten vaccineren om ver op reis te gaan of hun kinderen niet het volledige programma lieten doorlopen. Het lijkt mij dat je er nu net veel meer voor terug krijgt, dat er net veel meer noodzaak is. Ik vermoed dat het net daardoor is, door de druk die erachter zit, dat mensen hun hielen in het zand drukken. En idd doordat de politiek denk dat we allemaal wel blindelings zullen volgen als zij dat vragen en uitleg dus niet nodig is.
Lizzy schreef: za 03 jul 2021, 08:47 Maar heeft ie niet een beetje gelijk? Ik vind het prima dat je je niet wilt laten vaccineren hoor. Maar als je dan ook nog schopt tegen iedere maatregel, dan denk ik ook "wat wil je nou????". Ik word een beetje moe van het gezever en geklaag en gezeik. Mensen die zuchtend een grote slaak van verlichting zuchten dat ze in de supermarkt het mondkapje niet meer op hoeven. Want ook daar gingen ze bijna dood aan. Gaan bij de tandarts in de stoel liggen die al sinds jaar en dag een mondkapje op heeft, dag in dag uit. En ook nog leeft. En dan wel in de supermarkt bij mij ruim binnen anderhalve meter in mijn nek staan te hijgen.

Weet je wat ik dit afgelopen anderhalf jaar gemerkt heb? Dat ik mensen grote zeikerds vind.
Dat is de nagel op de kop. :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door