Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
doranto schreef: di 06 mei 2025, 13:22 Ja, dat bedoel ik ook. Met het apparaat wat ik heb, kan dat ook niet anders (kan geen vloeistoffen vacumeren)

Gelijk maar even geprobeerd :)

eieren-vacuum.jpg
Dat ziet er goed uit!
Door pearlsofpassion
Je kan ze ook in grotere hoeveelheden bijnelkaar invriezen he. Je moet ze alleen ook in die portie uithalen.
Wij doen het dus in plastic doosjes ( van vleessalades uit de supermarkt). Daar doe ik 200gr in. Dat is ongeveer 4 gemiddelde eieren. ( bij ons zijn dat er 6 :P ) en typisch de hoeveelheid die in een gebak nodig is.
Dat past mooi net in die bakjes en zo krijg je ook geen vriesbrand. Je kan natuurlijk gelijk welke bakjes gebruiken die ongeveer de grootte hebben die je wil hebben en ze gewoon afvullen..

Dus Anne, als je 8 eieren per keer wil invriezen kan dat dus in botervlootjes oid. Je hoeft ze niet per ei apart in te vriezen.
Als het bakje maar goed afsluit. Als dat nu 7,5 ei of 9 eieren bevat, kan dat ook geen kwaad voor je honden he.
Door frodo quin
doranto schreef: vr 02 mei 2025, 10:44 Ik ga nu proberen of ik ze ook in kan vriezen. 's-Zomers heb ik een poos teveel eieren en geef ze dan af, maar 's-winters moet ik er kopen. Nu ik weet dat ze heel goed zijn en van de gekochte eieren weet ik dat niet, heb ik uiteraard liever die van ons zelf. De gekochte eieren zijn net als die van ons biologisch, maar hoeven niet te worden getest omdat de kippen bedrijfsmatig worden gehouden. ::) Hoe krom wil je het hebben :-X
Klutsen zoals Pop zegt. De dooier blijft stijf na ontdooien als je ze ongeklutst invriest is mijn ervaring.

Ik vries ze in per hoeveelheid die handig uit komt voor wat ik ze gebruik. Bij mij is dat voor de honden en de kippen waar ik dan omelet voor twee dagen van maak. Ik vries ze dan ook meestal in per 8-10.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door