Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Door Lizzy
In Israël zijn ze bezig met prikkie nummer 4. En hier raak je je QR code per februari kwijt als je niet prikkie nummer 3 hebt genomen. Ik word ook een beetje cynisch zo langzamerhand maar eerlijk gezegd zie ik dit niet als een Nederlands probleem. Alle landen kloten maar wat aan zonder visie en zonder plan. Iedereen doet maar wat. Daar is NL echt niet uniek in.
Door Kaio
Lizzy schreef: do 23 dec 2021, 07:17 In Israël zijn ze bezig met prikkie nummer 4. En hier raak je je QR code per februari kwijt als je niet prikkie nummer 3 hebt genomen. Ik word ook een beetje cynisch zo langzamerhand maar eerlijk gezegd zie ik dit niet als een Nederlands probleem. Alle landen kloten maar wat aan zonder visie en zonder plan. Iedereen doet maar wat. Daar is NL echt niet uniek in.
Februari al? Had voor mezelf april uitgerekend.
Maar voor de rest
https://www.nu.nl/politiek/6174432/de-j ... ikken.html
En advies hier in Duitsland was om al na 3 maanden te boosteren.... Dat is echt heel snel en heel veel dan :-X

En inderdaad alle landen denken telkens hun eigen ei van Columbus ontdekt te hebben.
En ook net als dat onderzoek van RIVM over ventileren, wereldwijd genoeg fatsoenlijke onderzoeken over , nee dat moeten we opnieuw doen en zelf verzinnen , 2 jaar later.....
Door Kaio
eelke schreef: di 21 dec 2021, 18:45 Ik zag ook ergens voorbij komen dat 2x AZ + 1x pfizer nog beter werkt dan 3x pfizer :o
En hoe weten ze dat dan wel? Is toch ook maar iets dat geroepen wordt? Zoals dat er eerst 2 nodig zijn, dan een booster dan nog meer dan eh...En we weten niet of het eigenlijk tegen omikron werkt. Als ze daar niks zinnigs over kunnen zeggen hoe kunnen ze hier dan iets serieus zinnigs over zeggen? Echt vraag ik me serieus af.
Door hannabelgje
Lizzy schreef:In Israël zijn ze bezig met prikkie nummer 4. En hier raak je je QR code per februari kwijt als je niet prikkie nummer 3 hebt genomen. Ik word ook een beetje cynisch zo langzamerhand maar eerlijk gezegd zie ik dit niet als een Nederlands probleem. Alle landen kloten maar wat aan zonder visie en zonder plan. Iedereen doet maar wat. Daar is NL echt niet uniek in.
+1 ze weten het niet en doen maar wat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Hylos
Kaio schreef: do 23 dec 2021, 08:09 Februari al? Had voor mezelf april uitgerekend.
Maar voor de rest
https://www.nu.nl/politiek/6174432/de-j ... ikken.html
En advies hier in Duitsland was om al na 3 maanden te boosteren.... Dat is echt heel snel en heel veel dan :-X

En inderdaad alle landen denken telkens hun eigen ei van Columbus ontdekt te hebben.
En ook net als dat onderzoek van RIVM over ventileren, wereldwijd genoeg fatsoenlijke onderzoeken over , nee dat moeten we opnieuw doen en zelf verzinnen , 2 jaar later.....
Echt bijzonder wat er in dat artikel staat.
"de booster beschermd 4 a 5 keer beter tegen de Omikron variant".
Dus als je nu nét je 2e Pfizer hebt gehad dan beschermt dat minder goed dan...... een booster met exáct hetzelfde er in?!
Ze bedoelen vast dat steeds opnieuw vaccineren (wat niet veel anders is dan boosteren) beter helpt. Je QR in februari al verliezen vind ik wel onbegrijpelijk. Het gaat er toch om wanneer je voor het laatst een vaccin hebt gehad?

Las laatst een stuk over de Spaanse griep. Die is er eigenlijk maar twee jaar geweest en was evensnel verdwenen als dat ie op kwam zetten. Iedereen was namelijk tegen die tijd al immuun.. tsja of gestorven. :-\
Als je het op die manier aan zou pakken zijn we er vast sneller van af, maar dat zou echt ontzettend veel levens kosten. Het is zo misschien wat omstreden, maar ik zou niet weten hoe je het anders aan moet pakken zonder dat het veel levens kost, het totaal chaos wordt en zonder dat je alles kapot maakt.. al zit dat laatste wel tegen het randje aan al.
Door dinky89
Is het niet zo dat je de QR code vanaf februari verliest wanneer het langer dan 9 maanden na de laatste prik is? Dus stel dat het in december al meer dan 9 maanden terug is dat je laatste prik hebt gehad dan blijft je QR code nog geldig tot februari omdat dan pas het intrekken van de QR code actief wordt? En bij iedereen de QR code vervalt wanneer het in februari meer dan 9 maanden terug is dat je laatste prik hebt gehad?
Door pluk
dinky89 schreef: do 23 dec 2021, 10:16 Is het niet zo dat je de QR code vanaf februari verliest wanneer het langer dan 9 maanden na de laatste prik is? Dus stel dat het in december al meer dan 9 maanden terug is dat je laatste prik hebt gehad dan blijft je QR code nog geldig tot februari omdat dan pas het intrekken van de QR code actief wordt? En bij iedereen de QR code vervalt wanneer het in februari meer dan 9 maanden terug is dat je laatste prik hebt gehad?
Klopt.
Door Ina
Was dat trouwens in dit topic dat ik het had over de test :???:

Heb ondertussen de uitslagen binnen ..... en dat is de hoofdreden dat ik laat boosteren, mijn Janssen heeft gewerkt, maar optimaal is de bescherming duidelijk niet.

Als straks de booster gezet is ga ik na een week of 6 opnieuw laten testen....eens zien of het er dan wat beter voorstaat.

Man had met 2 keer Pfeizer een uitslag van 138

"antilichaamwaarde hoger dan 35.2 BAU / ml duidt op de aanwezigheid van antilichamen met een bovengrens van 384 BAU / ml."
Bijlagen
Schermafbeelding 2021-12-23 115826.png
Schermafbeelding 2021-12-23 115826.png (14.44 KiB) 1080 keer bekeken
Door sam28
Ina schreef: do 23 dec 2021, 12:01 Was dat trouwens in dit topic dat ik het had over de test :???:

Heb ondertussen de uitslagen binnen ..... en dat is de hoofdreden dat ik laat boosteren, mijn Janssen heeft gewerkt, maar optimaal is de bescherming duidelijk niet.

Als straks de booster gezet is ga ik na een week of 6 opnieuw laten testen....eens zien of het er dan wat beter voorstaat.

Man had met 2 keer Pfeizer een uitslag van 138

"antilichaamwaarde hoger dan 35.2 BAU / ml duidt op de aanwezigheid van antilichamen met een bovengrens van 384 BAU / ml."
Ik ben benieuwd Ina!!
Door Too
Ina schreef: do 23 dec 2021, 11:54 1967 mag ook ..... heb afspraak gepland voor ergens halverwege januari .... eerst vakantie :)
Ooh, thanks
Vanmorgen stond het nog op '65
Ga even kijken wat en waar ze mogelijkheden hebben voor Papendal moet je nl een enorme pleurisbult op fietsen >:(

NB.
Half acht 's ochtends .. ik vind dat toch best vroeg eigenlijk :o
Door Tanna
Ingeborg1958 schreef: do 23 dec 2021, 09:21 Ja hij zit er al in! Ik ben 60+ en ik zorg voor m'n man. Reden genoeg om niet ziek te willen worden.
:-* :-*

Hier net zo. Ik ben gisteren thuis gevaccineerd door de huisarts, voor mijn lief wisten we het nog niet omdat zijn INR-waarde veel te hoog was. Daarom is de medicatie de afgelopen weken twee keer aangepast en dat heeft geholpen, morgen wordt hij gevaccineerd.
Het is niet eens zo dat we iets moeten, we zijn in isolatie, maar ziek worden moet op alle manieren worden voorkomen.
Laatst gewijzigd door Tanna op do 23 dec 2021, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door