Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Door Ronald
hannabelgje schreef: di 21 dec 2021, 08:13 Ik kreeg net per mail de uitnodiging voor 13 januari. Ik heb 2x pfizer gehad en krijg nu moderna. Krijgen jullie ook een andere dan die je al eerder hebt gehad?
Dat is wel te hopen, ja... ;D

Ik heb AZ gehad en nu krijg ik Pfizer of Moderna. Alleen opnieuw: geen keus, maar opgelegd. En daar kan ik steeds slechter tegen.
Door Djeena
Ronald schreef: di 21 dec 2021, 17:24 Dat is wel te hopen, ja... ;D

Ik heb AZ gehad en nu krijg ik Pfizer of Moderna. Alleen opnieuw: geen keus, maar opgelegd. En daar kan ik steeds slechter tegen.
Ik denk er precies hetzelfde over. Heb ook AZ gehad en heb nu weer geen keus.
Inmiddels weet ik nu (van dit topic) dat je van Moderna een half vaccin krijgt. Daardoor ook mss minder bijwerkingen. Aangezien ik echt beroerd was van AZ gaat daar mijn keus naar uit, maar ja; weer niets te kiezen. Vind het onbegrijpelijk.
Door pluk
Djeena schreef: di 21 dec 2021, 18:16 Ik denk er precies hetzelfde over. Heb ook AZ gehad en heb nu weer geen keus.
Inmiddels weet ik nu (van dit topic) dat je van Moderna een half vaccin krijgt. Daardoor ook mss minder bijwerkingen. Aangezien ik echt beroerd was van AZ gaat daar mijn keus naar uit, maar ja; weer niets te kiezen. Vind het onbegrijpelijk.
Bij mijn weten bevat Moderna oorspronkelijk 100 microgram van het werkzame bestanddeel en Pfizer 30 microgram. Een booster met Moderna zou dan 50 microgram bevatten.

Dat je niet kan kiezen vind ik logisch. Dat maakt het nog ingewikkelder om massaal te boosteren waardoor t ook langer duurt.
Door Djeena
pluk schreef: di 21 dec 2021, 18:33 Bij mijn weten bevat Moderna oorspronkelijk 100 microgram van het werkzame bestanddeel en Pfizer 30 microgram. Een booster met Moderna zou dan 50 microgram bevatten.

Dat je niet kan kiezen vind ik logisch. Dat maakt het nog ingewikkelder om massaal te boosteren waardoor t ook langer duurt.
Dat is natuurlijk wel zo, als iedereen kan kiezen wordt het nog rommeliger. Ik zal het ermee moeten doen.
Door Ronald
pluk schreef: di 21 dec 2021, 18:33 Bij mijn weten bevat Moderna oorspronkelijk 100 microgram van het werkzame bestanddeel en Pfizer 30 microgram. Een booster met Moderna zou dan 50 microgram bevatten.

Min of meer snap ik het. Logistiek is het handiger om in elk geval per locatie maar één vaccin te hebben. Maar laat mij dan kiezen of ik naar locatie 1 wil (Pfizer) of locatie 2 (Moderna).
Door Laika
Ik heb ja geantwoord want vandaag is na 1 uur buiten in de kou gewacht te hebben de booster gezet. Toen we te horen kregen dat het Moderna ging worden baalden we wel. Als je 2 x Pfizer hebt gehad met als bijwerking alleen een dag een zere arm, hoop je weer Pfizer te krijgen.
Volgens de GGD was er geen voorraad Pfizer genoeg en wordt er nu aan iedereen boven de 50 Moderna gegeven (in Emmen tenminste). Binnenkort gaan ze helemaal over op Moderna. Goh, dacht ik toch dat er veel meer voorraad Pfizer was dan Moderna. Ik denk dat de koelkasten leeg moeten :(

Indertijd was Astra zeneca een no brainer voor mij maar deze keuze voor mezelf was lastiger. We hadden kunnen vertrekken en het ergens anders nogmaals proberen in de hoop dan wel Pfizer te krijgen maar dan sta je daar wellicht weer te twijfelen.
Maar goed, het zit er in. Nu maar hopen dat we geen prikspijt gaan krijgen ;)
Door pluk
Ronald schreef: di 21 dec 2021, 19:15 Min of meer snap ik het. Logistiek is het handiger om in elk geval per locatie maar één vaccin te hebben. Maar laat mij dan kiezen of ik naar locatie 1 wil (Pfizer) of locatie 2 (Moderna).
En dan staan bij de pfizer locatie hokjes leeg omdat iedereen moderna wil en wordt de tijd voordat je terecht kan voor Moderna langer.

Als het doel is om zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk te boosteren dan moet je zo min mogelijk variabelen hebben.
Door Ina
smulpaap schreef: di 21 dec 2021, 20:49 Ik heb twee keer Pfizer gehad ,en nu Moderna . Ik ben net als met de Pfizer vaccinatie weer hondsberoerd
O prut, je bent wel elke keer de pisang zeg :-[
Hopelijk voel je je snel beter :bigarmhug:
Door Siberienne
Novavax is goedgekeurd door de EMA. Dat is een meer traditioneel vaccin met een eiwit. Ik verwacht dat dat mogelijk ook wat minder heftige bijwerkingen zal geven.

Verder: wat Hugo vooral zegt is dat er een structurele oplossing moet komen als de risicogroepen vaker geënt moeten worden. Eens. Dat kan / kon niet op de manier van de inlfkuenza vaccinatie door de bewaarcondities van het vaccin. (Novavax kan wel gewoon in de koelkast dus stuk minder ingewikkeld opslaan)

Vak-technisch gezien verwacht echt niet dat de hele bevolking continue gevaccineerd moet gaan worden. Zou me zeer verwonderen.
Door Ronald
Siberienne schreef: wo 22 dec 2021, 08:35 Vak-technisch gezien verwacht echt niet dat de hele bevolking continue gevaccineerd moet gaan worden. Zou me zeer verwonderen.
Ik heb een tegeltje. Verbaas u niet, verwonder u slechts. In dit geval heeft onze overheid nog altijd niet laten zien dat er beleid op langere termijn kan worden gevoerd. Het is alleen maar pappen en nathouden en pleisters plakken. Tenminste, zo voel ik het.
Dus dat er vanuit de beroepsgroep wordt aangenomen dat er geen continue vaccinatie zou knnen gaan komen omdat dat niet logisch is, wil niet zeggen dat onze regering hiertoe niet besluit. En als ze het al wel een keer gezegd hebben, dan hebben ze er gewoon geen actieve herinnering aan.

Ik ben een beetje cynisch aan het worden. Een beetje heel erg cynisch. En dat ligt niet aan jou hoor, want ik vind dat jij de (noodzaak van) vaccinatie en wat er omheen gebeurt heel duidelijk uitlegt. Ik word moe en treurig van een demissionair kabinet wat maatregel op maatregel stapelt, zonder enige visie en zonder oog voor neveneffecten.

Zo... en nu ga ik weer lekker terug in mijn mandje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door