Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#702827
Benthe eet nu haar zalmkop ook niet meer. Loopt een half uur heen en weer te drentelen, komt iedere keer binnen kijken of Beau toch haar zalmkop niet komt afpakken (nou, dat is wel het laatste waar ze bang hoeft te zijn  ;)) en eet per saldo 2 muizehapjes. Dit is nu al de 3e keer dat ze dat flikt met haar zalmkop. Ik geef haar geen aandacht op dat moment, en haal na een half uur haar eten weg. Zou het nog steeds uitproberen zijn? Ik snap er niks van, ze is verzot op zalmkop. Ik denk dat ik haar maar een paar weken geen zalm meer geef, kijken of ze het dan weer lust.  :(

Ze stond trouwens wel een vogel-vetbol te eten  :-\, toen ik die wilde afpakken, kreeg ik een borstelrug en een grote grom  :o Dat pikken we niet, dus heeft ze een pak voor haar billen gekregen...
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#702849
Hier ook zo'n muts hoor (maar dan wel mannelijk). Zover als zalmkop is hij nog niet eens gekomen!  :(
We halen voor onszelf elk weekeind verse vis en nemen dan voor hem een zak kleine visjes mee (sardien/ansjovis). Hij vertikt het gewoon om ze te eten!  >:(
Alles al geprobeerd wat hier op bp geadviseerd wordt.  :D
Hij haalde ze wel uit z'n bak en dan vond ik ze op het kleed in de woonkamer terug...... >:(
Dus drogen we ze maar in de oven  ::) want dan lust hij ze wel. Hoezo verwend!  ;D ;D
Enne, hij lust elke dag wel een vogel-vetbol hoor!  ;) Verbazingwekkend zoals ze het kunnen eten zonder het netje kapot te maken.....  :o

Sterkte ermee; ik zou ook niet zo snel weten wat ik eraan zou doen....  :-\
Door *Natasja*
#702854
Golum schreef: Pfff, vervelend, ik heb hier ook zo'n muts op t moment.
Hoe oud is ze en wat doe jij met de situatie?
Ze is 21 maanden, ik haal het eten weg als ze het niet eet en bied het de volgende dag weer aan.
Door ulla
#702934
Hier ook eentje,die wil er wel aan beginnen,of wegslepen,als haar halfzusje het op heeft,jammer maar dan is ze te laat.
Ze eet wel zalm,behalve de kop.
Pech een gemiste maaltijd. ;D
Door *Natasja*
#702942
Ja, maar het punt is dat ze het niet alleen met zalmkop heeft. Het begon met kippevleugels, toen kippenekken, toen de Bibi Lam & rijst, toen ze die weer at, werd het de Bibi Natuurmix, en nu dus de zalmkoppen en de Bibimix. Ook eierschalen eet ze niet meer, groentemix alleen eet ze niet (meer), wel gemixt met de Bibi. Kopvlees had ze eerst nooit moeite mee, eet ze ook niet meer, evenals orgaanvlees.

Ik had, toen ik aan Bibi en Barf begon, verwacht dat Beau er de meeste moeite mee zou hebben, maar die eet gewoon alles met veel plezier op (behalve zalmkoppen dan).
Gebruikersavatar
Door *Monique
#703175
Hier nog zo'n muts.......Kay had het een paar weken geleden dat ze naar de zalmkop keek, en toen naar mij zo van moet ik die helemaal alleen opeten :-\
Ze heeft er een paar hapjes van genomen en liep er bij weg. Volgende dag weer, maar niets. Ik heb haar gewoon een paar weken haring en makreel gegeven (die at ze wel) i.p.v zalmkop. En vorige week weer voor de eerste keer zalmkop en ze at hem smakelijk op :)
Vienna eet dus helemaal geen hele vissen meer, en ik heb de strijd opgegeven met blijven proberen. Zij krijgt het nu gemalen of uit blik :'(
Gebruikersavatar
Door pike
#703240
hier ook twee mutsheertjes! Eerst lekker zalmkop en zalmgraag en makrelen eten, toen in ene helemaal nietus noppus meer.
Ik heb laatst makrelen de kop afgehaakt en schoongemaakt, graat eruit, visvlees in (grove) stukken gesneden. Dat lustten ze toen wel. Van de week heb ik hetzelfde gedaan, maar deze keer de graat wel laten zitten. En weer in stukken gesneden. Dat vonden ze nog steeds njammie. Ik heb de indruk dat de geur van de ingewanden hen niet aanstaat. Dus voorlopig geef ik gewoon schoongemaakte vis met graat maar zonder "inhoud" en zonder kop. In ieder geval eten ze dan verse vis. Als bot geef ik dan iets van kip erbij, want die graat is wel erg weinig!
Door K&D
#703272
pike schreef: hier ook twee mutsheertjes! Eerst lekker zalmkop en zalmgraag en makrelen eten, toen in ene helemaal nietus noppus meer.
Ik heb laatst makrelen de kop afgehaakt en schoongemaakt, graat eruit, visvlees in (grove) stukken gesneden. Dat lustten ze toen wel. Van de week heb ik hetzelfde gedaan, maar deze keer de graat wel laten zitten. En weer in stukken gesneden. Dat vonden ze nog steeds njammie. Ik heb de indruk dat de geur van de ingewanden hen niet aanstaat. Dus voorlopig geef ik gewoon schoongemaakte vis met graat maar zonder "inhoud" en zonder kop. In ieder geval eten ze dan verse vis. Als bot geef ik dan iets van kip erbij, want die graat is wel erg weinig!
Hier hetzelfde verhaal. Het klinkt heel logisch! Alleen sardientjes gingen er in. En Kyrah eet wel zalmfilet........de kop likt ze hooguit af tot het roze vlees eruit is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door