Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
images.jpeg
images.jpeg (13.24 KiB) 287 keer bekeken

Omdat we hier ook meerdere cavia fans hebben, is een cavia topic natuurlijk ook hartstikke nodig :)
Door eelke
Jack en Ollie wonen hier sinds maart. Eerst in een hok van 1,20 waarbij ze dagelijks in een ren mochten lopen wanneer ik thuis was. Maar omdat ik merkte dat dat toch niet voldoende was wanneer ik het druk had, moest dat anders. Het zijn twee beertjes, en bij onvoldoende beweging en vermaak krijgen ze toch wat mot.

Dus kwam er een ren van 1.40x1.40 waarin ze nu gewoon altijd verblijven, en daar zijn ze wel gelukkig mee. En ik dus ook :cool:
IMG20250625183319.jpg
IMG20250625183319.jpg (5.52 MiB) 285 keer bekeken
Het zijn twee blije glimberen die leven voor eten
IMG20250625155612.jpg
IMG20250625155612.jpg (3.34 MiB) 285 keer bekeken
IMG20250625183653.jpg
IMG20250625183653.jpg (3.82 MiB) 285 keer bekeken
Die verdieping is wel erg lollig, nu heb ik weer schooiende dieren naast me als ik op de bank zit ;) en ze zijn er gemakkelijk aaibaar zonder dat ik ze meteen moet oppakken, dat zijn ze niet zo gewend.
Door eelke
En ze zijn natuurlijk ook gewoon meeeeega schattig
IMG20250527182130.jpg
IMG20250527182130.jpg (3.98 MiB) 283 keer bekeken
IMG20250528215258.jpg
IMG20250528215258.jpg (6.01 MiB) 283 keer bekeken
Door Kaela
Oooooh wat een snoeties! En zó gezellig dat ze kunnen komen schooien!!! Ze hebben echt een prachtige ren zo zeg!

Bevalt het jou om ze op doeken te houden? Ik hoor vaak dat het snel ruikt en erg veel was geeft. Maar wel fijn stofvrij.
Door Kaela
IMG_7276.jpeg
IMG_7276.jpeg (3.27 MiB) 244 keer bekeken
IMG_7277.jpeg
IMG_7277.jpeg (3.13 MiB) 244 keer bekeken
Dit wordt ons cavia domein. Onder de plank komt een kast. Links speelgoed, rechts cavia spullen. Het is 2,75 meter lang en loopt van 60 naar 95 cm uit.

Eigenlijk hoeft meneer alleen nog een opstaande rand te maken en de stopcontacten af te dekken. Dan een tafelzeil erop plakken en dan kunnen ze komen! Ik ben heel benieuwd hoe snel het zal gaan. Dingen lopen hier nogal makkelijk vertraging op.
Door eelke
Kaela schreef: do 26 jun 2025, 06:40 Oooooh wat een snoeties! En zó gezellig dat ze kunnen komen schooien!!! Ze hebben echt een prachtige ren zo zeg!

Bevalt het jou om ze op doeken te houden? Ik hoor vaak dat het snel ruikt en erg veel was geeft. Maar wel fijn stofvrij.
Ja dat gaat hier goed, plassen doen ze voornamelijk in de bak en onder de verdieping, dus dat verschoon ik twee keer per week, en de rest van de doeken eens per week/1,5 week. Ik heb waszakken waar ik de kleedjes dan in doe, zodat niet al het hooi wat ik er niet af krijg in de machine terecht komt. Heb ik wel eens per week een cavia-was, maar goed, ik had ook altijd wel eens per week een honden-was.

In de bak zit zaagsel, daarvan verbaasd de prijs me wel zeg, vind ik eigenlijk best duur. Dus ook daarvoor zijn de kleedjes wel handig. Eerst had ik ook zaagsel in het hondenzwembadrennetje, maar dat was ook weer onhandig met plakken aan cavia's als je ze oppakt, zat op een gegeven moment steeds heel mijn huis onder. En dit is ook net weer een kleinere bak, die past in de container, dus dat is ook gemakkelijk verschonen. Ben nu niet lang bezig, ik denk 10 min met alleen de slaapplek wissel en 15 min voor de hele ren. Heb dus wel eea uitgeprobeerd en dit was eigenlijk het meest ideaal :biggrin2:

Ze kwamen hier ook wel een beetje plotseling, dus het was ook niet dat ik een hele lange studie gedaan had naar alle mogelijkheden :-[

Waar gaan ze straks bij jou vandaan komen? Ook uit een opvang, of jonkies? Zeugjes of beren?
Door Lizzy
OMG, wat zijn ze leuk! En wat hebben ze een paradijs! Jeetje, dat verteld je ons nu pas? :g: :biggrin2: . Maar heerlijk he, cavjes. Die geluidjes alleen al :smitten:
Door eelke
Lizzy schreef: do 26 jun 2025, 09:09 OMG, wat zijn ze leuk! En wat hebben ze een paradijs! Jeetje, dat verteld je ons nu pas? :g: :biggrin2: . Maar heerlijk he, cavjes. Die geluidjes alleen al :smitten:
Ha, nou ik had al eens ergens tussen neus en lippen wat foto's gedeeld, maar geen officiële aankondiging nee ;)

En inderdaad zijn de geluidjes zo leuk. Ik praat nogal graag tegen mijn dieren en deze reageren écht, in tegenstelling tot mijn garnalen, die niet eens beseffen dat ik besta (dat doet een vis bv weer wel). Kan ook weer helemaal los met de koosnaampjes. Meestal noem ik ze schatje-patatjes (het zijn schattige aardappeltjes he) maar als ze teveel geluid maken dan heten ze zeurtjes. En wat meer neutraler zijn ze De Poekies gaan heten (ik weet niet waar dat vandaag komt). En individueel natuurlijk Ollie-Bollie, Jack-Vlek, Black-Jack etc etc etc etc etc :D

Ik kan er geloof ik best weer goed mijn dieren-hart mee vullen :smitten:
Door hannabelgje
Ik had mijn caafs ook op fleece zitten en vond het heel erg fijn en de caafs ook. 1x per week 1 wasje inderdaad.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Door Kaela
Wij gaan in Bakkeveen in de opvang een leuk stel uitzoeken. Waarschijnlijk een beertje met twee zeugjes.

Ik lees in de caviagroepen veel mensen die door het snelle stinken toch weer van fleece op zaagsel ood overstappen. Ik zat aan aubiose te denken, hennepstrooisel. Maar ja zoveel mensen zoveel meningen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door