_Sandra_ schreef: ↑zo 18 aug 2024, 11:46
Hallo,
ik ben lang weg geweest, maar ik kom terug ivm nieuwe pup.
In plaats van BARF wil ik nu KVV gaan voeren. Het werk dat bij BARF komt kijken past momenteel niet in mijn leven. Ik merk dat ik het nu minder makkelijk vindt dan toen ik nog een stuk jonger was, haha.
Dat terzijde. Pup van bijna 12 weken zit vanuit de fokker op Prins Procare Perfect Start Puppy & Junior, geperste brok.
Ik wil over gaan op KVV, ik heb voor nu de merken uitgezocht;
- Carnibest Natuurvoer Puppy
- Runner Puppymix
- Degomeat puppy compleet
Ik ga beginnen om 1 van de 4 maaltijden te vervangen en zo uitbreiden.
Wat vinden jullie van deze keuze aan merken?
En kan ik nog iets toevoegen voor meer compleet? Ei 1 x week, een klein visje 1 x week? Kleine stukjes gekookte groenten ter smaakuitbreiding?
Of juist wat Bokashi en/of Veendrenkstof?
De winkel in het dorp verkoop ook Ijslands zeewier...
Groetjes Sandra
OK, ik ga het eerlijk zeggen. Sinds Carnibest over is genomen door een Zweeds groot bedrijf: zou voor mij reden zijn om het niet meer te voeren. Daarnaast heeft jouw pup geen puppy versie nodig, van geen enkele KVV. Want als het goed is: is de samenstellen van puppyvoer en niet-puppyvoer gelijk. Bij Carnibest is dat zo, het is alleen fijner gemalen. Tot paté. En dat heeft een pup op deze leeftijd niet meer nodig, dat is leuk als je ze af gaat spenen op 4 weken (en dan is het ook niet leuk want pups kunnen op 4 weken leeftijd al complete konijnkarkassen eten).
Runner bevat: Kip 51% (vel, bevleesd rugdeel, spiervlees), rundvlees 39% (pens, nier, long, spiervlees, lever), bietenpulp, courgette, rode biet, wortel,
zonnebloemolie, zalmolie, mineralen.
En vanwege vetgedrukte zou ik geen Runner voeren. In zonnebloemolie zit omega 6 en dat is ontstekingsbevorderend en zit al in hoge mate in de voeding (van nature aanwezig). Het bevat ook vitamine E maar er zijn betere manieren om vitamine E aan hondenvoeding toe te voegen (bijv. door D-alfa-tocoferol toe te voegen maar ja, dat is duur...). Zalmolie is afkomstig uit gekweekte zalm. Het bevat minder omega 3 vetzuren als wilde zalm, het bevat veel minder vitamine D en gekweekte zalm om het maar onomwonden te zeggen is gewoon smerige troep (arme vissen ook). En bietenpulp....?
Degomeat puppy compleet: tja, weer die zalmolie....