Lob schreef: ↑di 04 jun 2024, 08:20
Hoi hoi
Ik hoop dat jullie wat kunnen helpen.
Ik loop tegen meerdere problemen aan met mijn hond. Moos is nu 1 jaar en 3 maand. Geadopteerd toen hij 6 maanden was.
Als eerste handig om te weten is dat hij toen hij bij mij kwam. En ze ontworming kreeg. De ontlasting vol zat met wormen. Daarna 2 of 3 keer giardia gehad. Nu heeft die voor de 2e dag ontlasting op en neer. Ik stop zobiezo met de snoepjes van vitakraft. En ga zelf drogen. Maar de volgende dingen zitten we mee
- Wil graag ze darmgezondheid/immuunsysteem sterk krijgen. Momenteel krijgt hij pre en probiotica van adored beast. Hiernaast dacht ik te beginnen met vital olie van lila loves it. Met lijnzaadolie en hennepzaadolie als eerste 2 ingrediënten.
Giardia is echt een bitch. Dat verziekt de darmen, soms levenslang. En de middelen om het uit te roeien idem. Wat heeft jouw hond gekregen, Panacur of Metrobactin of beide?
Laat de probiotica en de vitalsolie maar zitten. Lijnzaad is een voedingsstof waar veel honden met jeuk op reageren. En probiotica : daar is het nog veel te vroeg voor. De kans namelijk dat jouw hond een lekkende darm heeft is ongeveer 95% na Giardia. Dus eerst moet de darm genezen, anders lekt de probiotica door de darmwand en veroorzaakt alleen nog maar meer problemen.
Wat eet je hond verder?
Zo krijgt hij zelfgemaakte eendenbouillon
Maar wat is nu verstandig. Op het laatst weet je het gewoon niet meer
Eendenbouillon mag je blijven geven maar de darmen repareren doe je liefst met een wat heftiger goedje. L-Glutamine. Om je te vertellen hoeveel je hiervan moet geven heb ik het gewicht van je hond nodig.
Of dit (ik heb daar zelf zeer goede ervaring mee):
https://nl.iherb.com/pr/codeage-digesti ... les/117493
Maar ja, dat moet je in de States bestellen... En verder is het essentieel dat je hond de juiste voeding krijgt, dus ik wacht graag op je reactie.
- Hij bijt veel op ze poten. Binnenkant is dan ook geïrriteerd en rood. Vet het in met potenbalsem
- Hij heeft een puspiemel. Is wit wat eruit komt. Hiervoor gebruik ik echinacea forte met cats claw puur
Ingrediënten hiervan zijn
Rode zonnehoed kruid 81%
Cats claw 10%
Smalbladige zonnehoedwortel 4.5%
Smalle weegbree kruid 4.5%
Ondanks deze maatregelen word het niet echt veel beter.
Tips zijn van harte welkom!
Is het trouwens verstandig om de echinacea forte met cats claw over voeding te geven? Kan dit veel doen voor ze darmen?.
Alvast bedankt!
Puspiemels zijn heel normaal. Dat is vaak geen pus, het is meestal smegma. Voor ons mensen goor, maar voor een reu (is ie ongecastreerd) heel normaal! Als het heel erg is, mag je het schoonmaken met het spul dat je daar nu voor gebruikt. Maar ga het ook niet te vaak schoonmaken, je verpest daarmee het natuurlijke milieu van de piemel. Voor sommige mensen is puspiemels reden om de hond te castreren. Voor mij echt geen indicatie. Nul. Niets.
Ik zou dit niet inwendig gaan geven. Ik zou beginnen me te concentreren op het dichtmaken van de darmwand, het repareren van de lekkende darm. Met de juiste voeding. En de juiste supplementen. Pas als de darm dicht is, dan kun je verder met zijn herstel en nee, er zijn geen wondermiddelen en ja, dit is een langdurig proces.
Oh, je mag je hond wel een goede visolie of algenolie geven tegen de ontstekingsreacties. Royal Green visolie of Testa met DHA en EPA Algenolie.