Konijn valt onder rood vlees. Alle zoogdier valt onder rood. Alle gevogelte onder wit. Op die vraag vond ik indertijd na lang zoeken een duidelijk antwoord op een engelse site. Helaas heb ik geen link.
Groente: voor de lever is o.a. witlof en andijvie goede groente. Heb ik van Charmed van hier op bp.
Voor de artrose, misschien is E-biosynov wat? Bevat ook kurkuma. In Zweden is dat verkrijgbaar (komt daar vandaan?), is zelfs een heel stuk goedkoper dan in Nederland zag ik onlangs. Zelf heb ik met dit spul heel goede ervaringen. Maar ik zou het niet combineren met golden paste, want dat wordt misschien wel teveel curcuma.
Ik denk niet dat cbd en curcuma kwaad kunnen. Mijn Armagnac loopt al jaren met torenhoge leverwaardes en krijgt ook beide. Het heeft zijn situatie niet verslechterd. Ondanks of dankzij is iets waar je natuurlijk nooit achterkomt. Maar ik denk dat hij dankzij deze toevoegingen nog steeds in de rondte huppelt.
De havermout zou ik in water koken en dan gekookt gewicht nemen.
Botten. Ik heb indertijd geen bot gevoerd bij het leverdieet. Alleen koolhydraat, wit vlees of vis, huttenkase, groenten. Overigens was ik er na drie maanden streng dieet geen moer mee opgeschoten. En Armagnac had honger. Ernstig honger. Dus na die drie maanden en de wetenschap dat er helemaal niets veranderd was heb ik hem teruggezet op een barfdieet. Met vooral gevogelte maar ook wat rood vlees omdat ik bang was dat het anders te eenzijdig werd. Een jaar later waren zijn waardes nog steeds veels te hoog, maar wel lager.
Als de hoge leverwaardes van Max veroorzaakt worden door de Cimalgex, moeten die dan niet weer automatisch dalen als je daarmee stopt? Want dan zou ik niet al te streng zijn met het dieet, want echt ze krijgen razende honger. Armagnac kreeg 2x zo veel gewicht aan eten dan normaal en nog steeds had hij honger en viel af (11,5 kg en 800 gram aan eten en op een gegeven moment woog hij nog maar 10

). Maar havermout bevat ook Calcium (70 mg per 100 gram) en ik weet niet of het dan misschien niet te veel wordt als je toch ook nog bot bijvoert

ook al geeft dit waarschijnlijk wel een voller gevoel en minder hongergevoel.
Eieren: Armagnac kreeg alleen gekookt ei en daarvan alleen het eiwit.
Supplementen gaan hier door het eten (de biosynov, de cbd, de mariadistel). Zou hij de havermout e.a. niet lusten als je daar mariadistel en zo doormengt? Armangnac eet alles mee op (hij krijgt tegenwoordig kvv omdat hij moeite heeft met botjes verteren en daar prak ik alles door; hij eet het dan allemaal zonder probleem op, los aangeboden blieft hij echt niets). Maar als hij dat laat staan nou dan maar met wat leverpastei. Zoveel zal dat nou ook niet wezen toch?
Sterkte ermee!