Meer weten? http://www.freethelabradors.org
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Esther Q schreef: Ik kan de link niet openen, maar willen we dit niet met zijn allen zelf? Hoeveel producten gebruiken we in ons dagelijks leven die op dieren getest zijn? Hoeveel gebruik maken we van de geneeskunde waarvoor dieren in testsituaties zijn gebruikt? En hoeveel willen we dat er nog meer onderzocht wordt waarvoor dieren worden gebruikt omdat ons leven daar 'beter' van wordt? Wat maakt het eigenlijk uit dat het een labrador is, of een kruising, of een straathond, of een rat, eend, kip, konijn? Waarom moeten deze labradors plotseling gered worden? Wat worden al die andere dieren daar wijzer van? En verandert er (veranderen wij in ons consumentengedrag) daarna dan ook iets voor al die andere dieren?Eens! Triest, maar waar. En wat verschillen deze dieren met de dieren die vetgemest worden tot ze niet meer lopen kunnen, op een kluitje in te kleine hokjes zitten en op vreselijke transporten gezet worden voor onze kiloknallers?
![]()
Esther Q schreef: Ik kan de link niet openen, maar willen we dit niet met zijn allen zelf? Hoeveel producten gebruiken we in ons dagelijks leven die op dieren getest zijn? Hoeveel gebruik maken we van de geneeskunde waarvoor dieren in testsituaties zijn gebruikt? En hoeveel willen we dat er nog meer onderzocht wordt waarvoor dieren worden gebruikt omdat ons leven daar 'beter' van wordt? Wat maakt het eigenlijk uit dat het een labrador is, of een kruising, of een straathond, of een rat, eend, kip, konijn? Waarom moeten deze labradors plotseling gered worden? Wat worden al die andere dieren daar wijzer van? En verandert er (veranderen wij in ons consumentengedrag) daarna dan ook iets voor al die andere dieren?Eens.
![]()
pluk schreef: Ik denk dat heel veel mensen zich er niet van bewust zijn hoeveel dierproeven er jaarlijks nog worden gedaan. En nee, niet alleen op labradors, ook op heel veel andere dieren. In 2012 waren er bijna 590.000 registreerde proefdieren in Nl.Dat zijn er nog steeds heel veel. En als je de link in dit topic http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=5 even afluistert zul je ook daar lezen hoeveel honden er gebruikt en afgemaakt zijn voor het ontwikkelen van Lepto 4 dan wordt je daar ook niet vrolijk van. En waarschijnlijk zullen vele mensen die op dit moment op het Inet aan het gillen/krijsen zijn dat ze maar pedo's moeten gebruiken en die onderzoekers vergelijken met Dr. Mengele e.d. met het grootste gemak en dikke liefde voor hun hundje een Lepto 4 laten zetten, waar hoogstwaarschijnlijk bij de ontwikkeling meer honden het loodje gelegd hebben dan deze 39 Labradors.
Dat de organisatie achter deze petitie nu flink lawaai maakt omdat het om labradors gaat begrijp ik wel. Voor veel mensen zijn labs nou eenmaal aaibaarder en misschien wel "meer waard"dan een stel muizen of ratten.
Er zijn inmiddels alternatieven voor dierproeven dus waarom maar blijven doorgaan? En ja, veel stoffen in de schoonmaakproducten, zeep, shampoo, etc die wij nu gebruiken zijn ooit getest op dieren. Maar, moeten we hier dan maar mee doorgaan? Ook al weten we inmiddels beter?
Consumenten worden kritischer en nemen steeds vaker niet meer zomaar iets aan van een witte jas. Twintig jaar geleden kregen bijna alle honden gewoon brok of blik en elk jaar een enting erin want dat moest van de da. Ik hoop dat diezelfde kritische houding ervoor zorgt dat dierproeven ook minder de standaard en minder geaccepteerd gaan worden.