Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door monster
#2969790
Kunnen honden verliefd zijn? Dribbel is nu 13 jaar en al zeker 10 jaar helemaal hoteldebotel van Doortje. (Een zwarte labradordame, nu ook op leeftijd). Als ze elkaar zien, (nu niet meer zo vaak), loopt Dribbel als een jonge god en zakt Doortje door de poten. Ze zien alleen elkaar en we krijgen ze bijna niet meer mee. Zo schattig.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2969791
Verliefd zijn weet ik niet. Maar ik herken het wel.
Hier in de buurt loopt een heel grote zwart met bruine hond. Zijn vader die Beauceron is, echt een heel mooie hond.
En hij en mijn kleine dame zijn stapel op elkaar.  :smitten:
Zijn hoofd is zo groot als haar lijfje, dat hij zo groot is, is niet handig.
Als ze samen spelen komt het weleens voor dat een van zijn poten haar zomaar ergens zwaar raakt.
Bij het zien van elkaar staan de riemen strak. Veronderstel dat de baasjes niet doorhebben dat die 'ene',
die allerleukste er is.
Door Lil
#2969797
Boris had dat toen hij jong was met een wonderschone bruine dalmatier. Die twee samen was zooooooooooooo geweldig! Kon geen 1 hond tussen komen. Boris heeft erg veel moeite gehad na een verhuizing, hij leek specifiek zijn vriendinnetje te missen. Verder heeft hij dat nooit meer met een andere hond gehad.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2970161
Oh ja hoor, Oscar is verliefd. Op élk teefje wat voor zijn neus komt  ;D. Polygamie is zijn middle name! Hij is wel altijd heel hoflijk en de dames hebben het voor het zeggen.

Van de week liep ik het laatste rondje met hem en kwamen we langs het huis van zijn Vizla vriendinnetje. Daar kan hij op straat altijd heel lief mee neuzen en soms maakt ze een spelboog voor ze weer vlug achter haar (fietsende) baas aan gaat. Nu kwam ze precies naar buiten toen wij langsliepen. En moest even laten weten dat dit háár voortuin is! Oscar liep voor mij aan het eind van riem en dacht Joepie, mijn vriendin! Tot hij zag hoe ze deed, hij draaide zich met de meest beteuterde kop ooit om en kwam achter mij schuilen. "Mama mama, ze doet onaaaaaaaaaaardig tegen mij!".
Daarna ontdooide de jongedame en hebben ze nog even geneusd. Maar ik moest zo lachen, die kop van Oscar toen hij er achter kwam dat ze lelijk tegen hem deed  ;D

Echt een vaste echte vriendschap heeft Oscar niet echt. Enige is het teefje van een vriendin, daar kan hij het wel heel fijn mee vinden, daar passen we ook wel eens op en dan kunnen ze en leuk spelen en goed rust pakken. Maar voor echte dikke vriendschap zijn ze beiden teveel beschadigd vrees ik, want ook dat hondje heeft een achtergrond en veel moeite met bepaalde dingen.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2970185
Didot is vanaf pup af aan verliefd op Kjille, een stabijteefje. En zij is verliefd op hem. :smitten:
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#2970224
Onze hond heeft ook een aantal Grote Liefdes. Eentje woont ook nog in de buurt, en als we dan door de wijk lopen wil ze wel eens iets van de grond oprapen (flesje, stuk karton, stok, noem maar op) en dan wil ze in één rechte lijn naar zijn huis. En daar legt ze dan het cadeautje voor hem neer bij zijn huis terwijl ze diep zucht en met haar kontje wiebelt. :biggrin2: :D
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2970653
Duke is op iedereen verliefd die aardig tegen hem doet geloof ik. . Maar er is specifiek 1 hondje waar hij met de avondronde naar uitkijkt en dat is Cooper. Een chi zu of hoe heet dat ook al weer. Van het begin af aan dat die elkaar tegenkomen zijn ze gek met elkaar. Beide aan de lange riem. We hebben al heel wat knopen eruit moeten halen. Duke kijkt ook echt of hij haar ziet 's avonds.
Door M@rina
#2970730
Eindje verderop in de straat woont een Lagotto Romagnola  Lora en zij is stimpel stapelgek op Teun. Ze ruikt hem van verre en aangezien ze altijd los loopt neemt ze een speurt in 1 rechte lijn naar hem toe en gaat dan gelijk voor hem door de knieen en rolt op haar rug. Teun vindt haar ook leuk dus altijd eventjes spelen/ravotten en dan is het weer over, tot de volgende ontmoeting.

Ze doet dit bij geen enkele andere hond aldus de baasjes.
Door Borke
#2970886
Borke had echt vriendinnetjes die helemaal dol op hem waren en altijd snel naar hem toerenden.
Hij was ook nogal een charmeur bij de dames.
Hij kreeg ze allemaal aan het spelen, ook degenen die angstig waren en voor andere honden wilden wegvluchten.

Bij de hondenuitlaatdienst liep een Grieks teefje, wat slecht luisterde.
Ze mocht alleen los als Borke er bij was, want dan rende ze altijd met hem mee en Borke kwam wel als hij geroepen werd.
Jarenlang hadden ze elkaar niet gezien en toen kwamen ze elkaar weer tegen, prompt wilde het teefje met ons mee in plaats van met haar baasje.

Sofi was ook meteen dol op hem en hij was de enige hond waarbij we dat zo gezien hebben.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door