Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door doranto
Kim_S schreef: za 08 feb 2025, 09:03 Dan ben ik ook niet meer van deze tijd denk ik :P
Ik waardeer de mening van de mensen hier toch echt wel meer dan Facebook of zo. En iedereen hier is ècht bereid om te helpen. Dat vind je echt niet zomaar ergens anders.

Als ik zie wat Barfplaats mij allemaal gebracht heeft in de afgelopen jaren… Met stip op 1, ons huis in Zweden :D wat we nooit gehad hadden zonder Anne, die ons “zomaar” uitnodigde in haar huis voor een vakantie. En die we daarna elke keer als we in Zweden waren opzochten. Nu zijn we gewoon buren :biggrin2:

Maar ook onze boekenkast is bijvoorbeeld een BP erfstuk, thanks Siberienne :biggrin2:

En dan hebben we nog de stofzuiger, barefoot schoenen, en een beloningstasje bijvoorbeeld, allemaal na gedegen BP warenonderzoek aangeschaft ;D

Zo veel fijne mensen leren kennen hier, dat is echt heel bijzonder hoor Lizzy! BP is echt zooo veel meer dan een versvoer forum :-*
Helemaal mee eens!!
Door -Annemarie-
Lizzy schreef: za 08 feb 2025, 07:42 Ja, dat is wel jammer. De mensen zitten nu vooral op facebook en insta. Forums zijn gewoon niet meer van deze tijd.
Ja, ik ben ook niet meer van deze tijd. ;D Het wordt wel rustiger, dat merk je aan het aantal bezoekers en postings, ook hier. Maar toch ga ik voor goede informatie nog altijd naar een forum. Zit nog op twee andere, daar is het ook niet druk. En die zijn natuurlijk lang niet zo gezellig! :biggrin2:
Maar de informatie staat op een forum vaak makkelijk bij elkaar, en is het goed te vinden. Als een soort encyclopedie. :)
Facebook is hier al jaren de deur uit. Insta gebruik ik wel, maar meer voor de leuk dan voor serieuze informatie.
Door smulpaap
pike schreef: za 08 feb 2025, 05:47 Het is in de loop der jaren wel een stuk rustiger geworden hier. Véél rustiger.
Ja idd ..ik weet ook nog dat even bij lezen een bijna onmogelijke taak was
Door pike
smulpaap schreef: za 08 feb 2025, 21:23 Ja idd ..ik weet ook nog dat even bij lezen een bijna onmogelijke taak was
Zeker weten. Als je naar bed ging had je de volgende ochtend honderdeneen gemist. En voor ik een antwoord had geformuleerd was het betreffende topic al weer drie pagina's verder :-X ;D
Door pearlsofpassion
pike schreef: zo 09 feb 2025, 20:18 Zeker weten. Als je naar bed ging had je de volgende ochtend honderdeneen gemist. En voor ik een antwoord had geformuleerd was het betreffende topic al weer drie pagina's verder :-X ;D
Ja dat. ;D

Ik vind het wel niet zo erg.
De tijd die ik er toen in stak, zou ik nu niet meer kunnen. Het leven is veel drukker geworden...
Door - pien -
pearlsofpassion schreef: wo 12 feb 2025, 11:20 Ja dat. ;D

Ik vind het wel niet zo erg.
De tijd die ik er toen in stak, zou ik nu niet meer kunnen. Het leven is veel drukker geworden...
Of er was een rel geweest, en er waren hele pagina's verwijderd.
Dat vond ik altijd wel jammer ;D Niet dat ik mee deed, maar ik had het dan wel graag gelezen.

Ik heb trouwens een penvriendin overgehouden aan dit forum : al minstens 15 jaar delen we lief en leed, zonder elkaar ontmoet of zelfs maar gesproken te hebben (we wonen ook ruim 200 kilometer uit elkaar).
Ooit ging het over een roos in een tuin, ik stuurde een pb-tje, en we zijn nog steeds niet uitgepraat :biggrin2:
Soms was er een beetje paniek als het forum plat lag, dus inmiddels hebben we mekaars gewone e-mailadres, worden er kaartjes of pakketjes verstuurd, voor de leuk of als hart onder de riem als het een keer tegenzit :)
Door Kromfohrlanders
Wat leuk dat zo terug te lezen.
Ik ben hier lid vanaf 2021. Daarvoor gaf ik al wel rauw maar dan via het Voer Natuurlijk forum en meer KVV omdat mijn kieskeurige dames de neiging hadden alleen het lekkere eruit te vissen en alles wat in hun ogen niet eetbaar leek mooi lieten liggen. Dan viel mijn zo zorgvuldig bedachte menu mooi in duigen.

Alleen Teddy, mijn BC mix in die tijd, die kreeg zoveel mogelijk prooidieren.
Voor mijn gevoel wel zo veilig, qua verhouding kon dat niet mis gaan. En hij deed het er heel goed op.
Meestal at hij om de dag, zo bijzonder vond ik dat. Gaf ik hem elke dag de juiste hoeveelheid bleef hij honger houden en schooide de hele dag door alles wat los en vast zat. Maar gaf ik hem om de dag een dubbele portie, of gewoon een heel konijn, dan was hij uitermate tevreden en schooide hij helemaal niet meer. Soms was het konijn een tikkie te groot, en dan waggelde hij met een enorme buik naar zijn plekje om daar gelukzalig te liggen uitbuiken. (Het konijn moest wel op natuurlijk, je zou eens wat laten liggen, dat kon echt niet)
Weet niet of ik dat nu nog weer zou doen, zoveel voeren in 1x.

Heb met Skye wel geprobeerd of om de dag voeren ook iets voor haar was, maar die kliko kan je 3x haar normale portie geven en dan schooit ze nog... bodemloze put... :o :biggrin2:
Dus die krijgt gewoon elke dag een normale portie. Anders kan ik haar straks rollen.

Ik ben heel blij dat dit forum er nog is.
Toen ik hier voor het eerst kwam heb ik het echt als een warm bad ervaren. Zo vriendelijk en behulpzaam als iedereen was en nog is.
Heel bijzonder.

Daarom hier ook weer terug gekomen.

Karen
Door Ivonne
Sinds 2003. Het jaar waarin ik met mijn handen in haar zat over de gezondheid van mijn newfoundlander Bas.
Vele ritjes naar Tiel (Paul Barte) voor rollen Carnibest. Die waren toen in de winkels niet (of amper) verkrijgbaar.
Grote vriezer aangeschaft en daar 'gingen we heen' met het vers voeren. Ik denk nog altijd in het geval van Bas (serieuze vorm van Demodex, gescheurde kruisbanden en mastocytomen) dat ik hem op een redelijke manier nog wat goede jaren heb kunnen geven. Ook als was het maar tot 5 mei 2007.

jaren geen huisdieren meer gehad maar wel nog regelmatig meegelezen gewoon 'zomaar'. tegenwoordig weer twee katten, kind en hond. De hond is de moderne Doodle ( hoe graag ik ook weer een Newfie had gehad, dat gaat niet waar wij wonen. We moeten iedere dag een ijzeren trap op om bij ons huis te komen). Onze Doodle (Morris) is een kleine medium. en toch echt heel anders dan een newf. Lief dat zeker ook. fanatiek ook.
En recent er achter gekomen dat hij ziek is.... pancreatitis. Hij kreeg Carnibest (haha... ja.... het verleden liet met niet los met het voer)... maar mogelijk is dat vetpercentage voor Morris niet goed geweest.

Anyway, ik heb ook veel geleerd hier. Ook BP-ers ontmoet met wandelingen. Dus al met al ga ik ook al zo'n 22 jaar ... mee met BP. BP stond toen nog in de kinderschoenen.
Door eelke
- pien - schreef: wo 12 feb 2025, 13:23 Of er was een rel geweest, en er waren hele pagina's verwijderd.
Dat vond ik altijd wel jammer ;D Niet dat ik mee deed, maar ik had het dan wel graag gelezen.

Ik heb trouwens een penvriendin overgehouden aan dit forum : al minstens 15 jaar delen we lief en leed, zonder elkaar ontmoet of zelfs maar gesproken te hebben (we wonen ook ruim 200 kilometer uit elkaar).
Ooit ging het over een roos in een tuin, ik stuurde een pb-tje, en we zijn nog steeds niet uitgepraat :biggrin2:
Soms was er een beetje paniek als het forum plat lag, dus inmiddels hebben we mekaars gewone e-mailadres, worden er kaartjes of pakketjes verstuurd, voor de leuk of als hart onder de riem als het een keer tegenzit :)
Mijn tip; moderator worden :P

Jaren terug was het inderdaad een stuk drukker. Zo leuk, met zijn allen een voetbalwedstrijd kijken of The Voice :D

Ik vind het nog steeds een bizar idee dat ik met een eigenlijk gewoon onbekende een 'lijntje' plande naar VSE en we dan de hele dag samen in de auto zaten, laden, stopplaatsen, etc.

Nu zonder dieren is er weinig te voeren. Mijn garnalen mogen maar eens per week een soort pilletje ::) al twijfel ik de laatste tijd wel over cavia's. Maar dan moet het 'kastje van Joep en Gijs' uit mijn woonkamer en dat kan toch eigenlijk ook niet.
Door Kim_S
Dat was echt wel een super leuke tijd ja, van het noorden helemaal naar Eindhoven voor 400 kilo konijn, en dan op elke carpoolplaats stoppen en een paar doosjes uitladen :biggrin2:
En dan ‘s avonds weer wat rellen, bitterballen alerts spotten, het SpeedABBA voor nachtbarfers topic…

Maar als ik nu nog steeds elke dag tot diep in de nacht op zou moeten zijn om alle topics bij te houden… Poeh :-X ::)
Door hannabelgje
Ja die ritjes. 1x van Eindhoven naar Harderwijk en terug gereden met 300 kilo eend. Omdat de bestelling niet goed doorgekomen was had ik ook verse eend bij. Als dan op de parking de klep van de kangoo open ging dan kwam er een golf bloed naar buiten lopen. Dat was me wat lol.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door pearlsofpassion
De ritjes mis ik ook.
En dan deed ik er nog niet eens veel.
Maar ooit eentje gereden dat ik nooit zal vergeten. We hadden 2 of 3 transporten die gecombineerd werden in Sittard. Zoveel dozen vlees bij elkaar. Kleine vrachtwagen vol. Uitgeladen en opgestapelt in een voortuin en dan weer uitverdelen. Dat had ik echt nooit gezien...
Door Tanna
-Annemarie- schreef: vr 07 feb 2025, 20:07 Sinds oktober 2006. :) Lang verhaal kort, omdat Zoë een aantal medische klachten had kwam ik hier terecht.
Nu we geen hond meer hebben ben ik minder actief, maar ik lees nog wel mee. Alle drie onze honden (Beagle Tristan, Rhodesian Ridgeback Zoë en buitenlands mixje Moyra) zijn hier 'geweest' en ik heb de steun en advies van Barfplaats forumleden altijd heel erg gewaardeerd.
Het is inderdaad meer dan alleen huisdieren, dat heb ik met geen ander forum zo gehad. De Barfplaats wandelingen en persoonlijke contacten. 'Lijntjes' waarbij je ook weer forumleden ontmoette. Fijne contacten. :)

En komt er ooit weer een hond, dan gaat die sowieso weer op Barf. :)
Weer een hond......ik stem voor!
Door Tanna
Lizzy schreef: za 08 feb 2025, 07:42 Ja, dat is wel jammer. De mensen zitten nu vooral op facebook en insta. Forums zijn gewoon niet meer van deze tijd.
Jawel hoor!
Door Miekie
Sinds 2006 :)
Paar jaar geleden even teruggeweest om info in te winnen over een purine-arm dieet voor mijn hond die Leishmaniasis had. Nu weer terug omdat ik voor het eerst in m'n leven een hond heb die ik niet gelijk op vers/BARF kan zetten, hij vindt het allemaal erg vreemd.Dus hier weer even wat tips opgezocht en ik heb hem inmiddels al aan de KVV! BP is eigenlijk een soort naslagwerk geworden, superhandig :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door