Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
20210320_101631.jpg
20210320_101631.jpg (7.55 MiB) 1814 keer bekeken
de bokjes stuiteren niet meer......ze vliegen door de wei. Gelukkig staan ze af en toe wel eventjes stil
Door pike
Siberienne schreef: za 20 mar 2021, 11:05 Ik heb mezelf een verjaardagscadeautje gegeven : een brei pakket voor een Noorse trui gekocht. Lekker om wat te doen te hebben. Ben benieuwd of het me lukt - en wanneer het komt want dat weet je hier nooit.

De site waar ik het besteld heb heet ‘Strikkemekka’ Strikke is breien, ik vind het wel een leuke naam.
Verder willen we graag nog een paar schapenvachten voor op de tuinstoelen maar ik weet niet zo goed waar ik op moet letten? Tips iemand? Er is een website met kortharige, langharige, allerlei kleuren en of uit Zweden of uit IJsland.. (dit is de site waar nogal wat aanbiedingen zijn https://ulltullogtroll.no/butikk/sauesk ... -saueskinn )
Lang geleden liepen we ergen in Denemarken in een drukke winkelstraat. Over de hoofden heen zag ik op een gevel met grote letters het woord Strikke staan. Ik zeg tegen meneer ik ga daar even kijken en vroet mij een weg door de massa. Zegt hij later: hoe wist je nou dat ze daar breigaren verkochten? Nou, er stond Strikke op de gevel en in het Maastrichts betekent dat breien :D
Door pearlsofpassion
Ah, er zit toch ook een meisje bij.. :biggrin2:

Leuke foto's weer. Wat lijkt het daar heerlijk wonen. Heel fijn!
Heel anders dan de meeste kinderboerderijen waar je komt en kinderen vaak net een verkeerd voorbeeld krijgen. Heerlijk om mee te kunnen volgen..
:thumbsup:
Door Laika
jonge geitjes zijn zo leuk! We hebben jaren (gecastreerde) bokken gehad als gezelschap bij de paarden. Het waren kampioenen in het uitbreken en wilden altijd perse aan de andere kant van het hek vreten ;D ;D Het gezegde: "Als je de paus wil laten vloeken moet je hem een geit kado doen" is er niet voor niets ;) maar wij hebben van ze genoten.

Wij gaan binnenkort een schapenavontuur aan en deze foto's dragen zeker bij aan de voorpret.
Door Fenixjuh
Ooohw, die geitjes... :D :D
Qua schaap: Sorry maar ik zou voor de massaproductie van de ikea gaan.... ::)
Ze verkopen ook synthetische, maar de echte schaapjes van de ikea vind ik gewoon fijn. Meerdere schaapjes hier in huis, maar het makkelijkst schoonmaken zijn toch echt die niet-dier-vriendelijke :-\ Ik denk dat daar een chemisch iets overheen zit, wat wassen en kammen gewoon effectiever maakt....
Door Anne in Zweden
Siberienne schreef: za 20 mar 2021, 11:05 Ik heb mezelf een verjaardagscadeautje gegeven : een brei pakket voor een Noorse trui gekocht. Lekker om wat te doen te hebben. Ben benieuwd of het me lukt - en wanneer het komt want dat weet je hier nooit.

De site waar ik het besteld heb heet ‘Strikkemekka’ Strikke is breien, ik vind het wel een leuke naam.
Verder willen we graag nog een paar schapenvachten voor op de tuinstoelen maar ik weet niet zo goed waar ik op moet letten? Tips iemand? Er is een website met kortharige, langharige, allerlei kleuren en of uit Zweden of uit IJsland.. (dit is de site waar nogal wat aanbiedingen zijn https://ulltullogtroll.no/butikk/sauesk ... ]saueskinn [/b])
Haha, grappig woord - Sau is Duits voor 'zeug'. Denk niet dat dat lekker zit, een zeugenvel. ;D
Door pike
Anne in Zweden schreef: zo 21 mar 2021, 17:49 Haha, grappig woord - Sau is Duits voor 'zeug'. Denk niet dat dat lekker zit, een zeugenvel. ;D
Zeg dat niet te hard :biggrin2:
4CA0CE82-76B1-471F-A65E-DD5081348FE3.jpeg
4CA0CE82-76B1-471F-A65E-DD5081348FE3.jpeg (696.19 KiB) 1711 keer bekeken
Door pike
Anne in Zweden schreef: ma 22 mar 2021, 14:32 :o :o :o

Die Eier legende Wollmilchsau wordt steeds meer werkelijkheid! ;D
;D ;D ;D
Ik heb er laatst tussen de bomen door twee biggen van zien staan in een vroetlandje. En het eerste wat ik dacht: Wat staan daar nou voor vreemde beesten? Oh krijg nou wat het zijn varkens, met haar! :D Die twee waren trouwens bruin. Ze hebben ook een naam: Mangalitza varken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door