Ina schreef: ↑zo 22 mar 2020, 20:39
Wat ik echt bijzonder storend en irritant vind in de berichtgeving op tv is dat er maar constant wordt vermeld hoe oud de overleden mensen zijn.....en dat ze allemaal onderliggende kwalen hadden.
Geef nu eens aan hoeveel 'jonge' 'gezonde' mensen zijn opgenomen of aan de beademing op de IC liggen....misschien dat dat meer indruk maakt op de jongere gezonde Nederlanders.
Nu lijkt het als of het echt allen maar ouderen zijn die ernstig ziek worden en er aan kunnen overlijden.
Die jongere mensen... dat komt nog wel. Even heel cynisch: de oudere mensen met onderliggende ziektes komen niet op de IC aan de beademing (omdat we weten dat dat geen zin heeft) en die gaan snel dood. De jongere mensen komen wel aan de beademing en daar zijn we nog niet zo lang mee bezig. Dat duurt een paar weken voordat je weet of het herstel wordt of overlijden.
Er heeft een jongen van 16 op de IC gelegen en dat was ook gewoon in het nieuws. Ik doe geen mededelingen over individuele patenten op onze IC omdat ik dat niet netjes vind.