Kim_S schreef: ↑zo 22 mar 2020, 17:35 O zo had ik hem niet begrepen. Dat is dan wel interessant, hoe dat zou kunnen komen!Ik kan het artikel niet meer vinden (tussen alle miljoenen covid-artikelen), dus misschien heb ik het verkeerd onthouden.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Siberienne schreef: ↑zo 22 mar 2020, 17:17 Dat is echt nog afwachten omdat de cijfers inderdaad heel lastig te vergelijken zijn en we niet zomaar kunnen zeggen dat we de Italiaanse curve volgen. Dat hangt er namelijk vanaf welke mensen getest zijn.
Als in Italie er minder mensen met milde klachten getest zijn, dan ligt de mortaliteit daardoor hoger en is de groeicurve van het aantal gevallen ook niet te vergelijken zomaar.
Ik ben nu moe en ga naar huis, ik weet niet meer of ik deze al een keer gedeeld heb maar ik denk (hoop) dat Sanne dat ook goed uit kan leggen
https://decorrespondent.nl/10631/de-pan ... 4-760d3218
Anne in Zweden schreef: ↑zo 22 mar 2020, 17:37 https://www.theguardian.com/world/2020/ ... es-expertsIk denk dat door het beleid van eerder testen, en besmette mensen dus al snel kunnen isoleren, zorgt voor een vertraging. En zoals in het artikel ook staat testen ze niet alleen de hele zieke, oudere mensen (met grotere kans op overlijden) maar ook de jongere mensen (die het eerder zullen overleven).
Kim_S schreef: ↑zo 22 mar 2020, 17:49 Ik denk dat door het beleid van eerder testen, en besmette mensen dus al snel kunnen isoleren, zorgt voor een vertraging. En zoals in het artikel ook staat testen ze niet alleen de hele zieke, oudere mensen (met grotere kans op overlijden) maar ook de jongere mensen (die het eerder zullen overleven).Maar Duitsland was eerder "begonnen" dan Nederland he. Meer dan een dikke week.
Ik denk dat je Duitsland nog kunt vergelijken met het begin van de uitbraak in NL, de echte piek moet denk ik nog komen.
Kim_S schreef: ↑zo 22 mar 2020, 17:49 Ik denk dat door het beleid van eerder testen, en besmette mensen dus al snel kunnen isoleren, zorgt voor een vertraging. En zoals in het artikel ook staat testen ze niet alleen de hele zieke, oudere mensen (met grotere kans op overlijden) maar ook de jongere mensen (die het eerder zullen overleven).Eerder testen is denk ik cruciaal, zodat je ook de dragers zonder symptomen in een vroeg stadium uit de keten kunt halen. Of in Duitsland de piek nog moet komen... Het zou me niet verbazen als men in Duitsland de ontwikkelingen elders in Europa goed in de gaten houdt en nu al de maatregelen gaat nemen die elders pas werden genomen toen het virus al veel verder was opgerukt. En met de Duitse discipline heb je dan best kans dat het nooit zover gaat komen als elders in Europa, m.a.w. als je tegen een Duitser zegt: thuisblijven of alleen naar buiten gaan voor boodschappen of een rondje met de hond, dat de Duitser zich dat vrij goed in de oren knoopt - beter dan de Nederlander in ieder geval, als ik de foto's zie die hier voorbij komen.
Ik denk dat je Duitsland nog kunt vergelijken met het begin van de uitbraak in NL, de echte piek moet denk ik nog komen.
Anne in Zweden schreef: ↑zo 22 mar 2020, 17:57 Eerder testen is denk ik cruciaal, zodat je ook de dragers zonder symptomen in een vroeg stadium uit de keten kunt halen. Of in Duitsland de piek nog moet komen... Het zou me niet verbazen als men in Duitsland de ontwikkelingen elders in Europa goed in de gaten houdt en nu al de maatregelen gaat nemen die elders pas werden genomen toen het virus al veel verder was opgerukt. En met de Duitse discipline heb je dan best kans dat het nooit zover gaat komen als elders in Europa, m.a.w. als je tegen een Duitser zegt: thuisblijven of alleen naar buiten gaan voor boodschappen of een rondje met de hond, dat de Duitser zich dat vrij goed in de oren knoopt - beter dan de Nederlander in ieder geval, als ik de foto's zie die hier voorbij komen.Dat is 100% waar.![]()
Anne in Zweden schreef: ↑zo 22 mar 2020, 17:57 Eerder testen is denk ik cruciaal, zodat je ook de dragers zonder symptomen in een vroeg stadium uit de keten kunt halen. Of in Duitsland de piek nog moet komen... Het zou me niet verbazen als men in Duitsland de ontwikkelingen elders in Europa goed in de gaten houdt en nu al de maatregelen gaat nemen die elders pas werden genomen toen het virus al veel verder was opgerukt. En met de Duitse discipline heb je dan best kans dat het nooit zover gaat komen als elders in Europa, m.a.w. als je tegen een Duitser zegt: thuisblijven of alleen naar buiten gaan voor boodschappen of een rondje met de hond, dat de Duitser zich dat vrij goed in de oren knoopt - beter dan de Nederlander in ieder geval, als ik de foto's zie die hier voorbij komen.Dat denk ik dus ook. Ik denk dat Duitsland gewoon veel sneller was met reageren.![]()
Kim_S schreef: ↑zo 22 mar 2020, 19:20 Angela Merkel is uit voorzorg in thuisquarantaine. Ze is vrijdag ingeënt door een arts die vandaag positief getest is.Tegenlijk
Mijn test was donderdag al en ik weet nog niks![]()
Maar ja, ik ben dan ook niet de arts van Angela Merkel natuurlijk![]()
Kim_S schreef: ↑zo 22 mar 2020, 19:20 Angela Merkel is uit voorzorg in thuisquarantaine. Ze is vrijdag ingeënt door een arts die vandaag positief getest is.
Mijn test was donderdag al en ik weet nog niks![]()
Maar ja, ik ben dan ook niet de arts van Angela Merkel natuurlijk![]()