MissN schreef:
ik lees hier niets over dat een hodn het niet toestaat om teken te verwijderen. Onze hond Sita is altijd erg lief, maar zodra je maar met je vinger over de vacht gaat waar een teek zit is het een agressief beest en bijt ze. Dit resulteert dus in drama bij de dierenarts.
Hier maken ze er geen punt van. Ze laten ze gewoon wegtrekken, soms gaan er ook nog een paar haren mee
Ik heb nu de scalibor band en tot op heden gaat het nog niet zo goed: ze heeft weer 1 teek te pakken. Ik overleggen met de dierenarts en die zei dat ik de teek kon laten zitten omdat de band hem wrs al gedood heeft.
Misschien had ze de band nog niet lang genoeg om? Het duurt een paar weken voor hij goed werkt
De teek groeit niet en voelt verschrompeld (dood) aan maar ik vind het toch niet zo'n prettig idee dat het beestje er nog inzit. Volgens de dierenarts moet het eruit zweren. In paniek (Sita had die avond 3x gespuugd) heb ik van de week de spoedlijn van de dierenarts gebeld omdat ik me dus wel zorgen maak. Daar kreeg ik eigenlijk hetzelfde verhaal te horen. Sita heeft wel eens meer dat ze wat spuugt en dan is het daarna ook weer goed.
Ze doet het verder prima en lijkt er geen last van te hebben. Toch kan ik het niet nalaten om iedere dag even te checken of ie er nog zit.
Of je trekt hem weg en ontsmet het wondje, of je laat hem er gewoon uitrotten (geen idee hoe lang dat duurt)
Sita loopt dus deze tijd ook niet meer los, wat ik heel jammer vind, maar onze speurder mag de bossen pas weer in als het een beetje teekvrij is. pff. 
kent iemand dit probleem?
Dat begrijp ik niet ??? Met een band om kun je haar toch gewoon los laten, waarom doe je hem anders om. Pike is met een scalibor om op jacht geweest in de bossen door dicht struikgewas, zijn deken lag daags erna bezaaid met dode teekjes 8)