Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pike
MissN schreef: ik lees hier niets over dat een hodn het niet toestaat om teken te verwijderen. Onze hond Sita is altijd erg lief, maar zodra je maar met je vinger over de vacht gaat waar een teek zit is het een agressief beest en bijt ze. Dit resulteert dus in drama bij de dierenarts.
Hier maken ze er geen punt van. Ze laten ze gewoon wegtrekken, soms gaan er ook nog een paar haren mee  :-[
Ik heb nu de scalibor band en tot op heden gaat het nog niet zo goed: ze heeft weer 1 teek te pakken. Ik overleggen met de dierenarts en die zei dat ik de teek kon laten zitten omdat de band hem wrs al gedood heeft.
Misschien had ze de band nog niet lang genoeg om? Het duurt een paar weken voor hij goed werkt
De teek groeit niet en voelt verschrompeld (dood) aan maar ik vind het toch niet zo'n prettig idee dat het beestje er nog inzit. Volgens de dierenarts moet het eruit zweren. In paniek (Sita had die avond 3x gespuugd) heb ik van de week de spoedlijn van de dierenarts gebeld omdat ik me dus wel zorgen maak. Daar kreeg ik eigenlijk hetzelfde verhaal te horen. Sita heeft wel eens meer dat ze wat spuugt en dan is het daarna ook weer goed.
Ze doet het verder prima en lijkt er geen last van te hebben. Toch kan ik het niet nalaten om iedere dag even te checken of ie er nog zit.
Of je trekt hem weg en ontsmet het wondje, of je laat hem  er gewoon uitrotten (geen idee hoe lang dat duurt)
Sita loopt dus deze tijd ook niet meer los, wat ik heel jammer vind, maar onze speurder mag de bossen pas weer in als het een beetje teekvrij is. pff. >:(
kent iemand dit probleem?
Dat begrijp ik niet  ??? Met een band om kun je haar toch gewoon los laten, waarom doe je hem anders om. Pike is met een scalibor om op jacht geweest in de bossen door dicht struikgewas, zijn deken lag daags erna bezaaid met dode teekjes  8)
Door Breezer
Ik zit met Breezer ook met een dillema. We gaan over 5 weken naar Kroatië. En volgens Sonja zitten daar teken. Volgens mijn dierenarts zouden er ook zandvliegjes zijn.
Breezer's kale plek in z'n nek nodigd nou niet echt uit om daar een tekenband om te doen.
Dus vroeg ik me af wat ik dan het beste kan gebruiken.
Lees dingen als Practic of Exel, zijn dat druppels voor in de nek? Want dat kan ik natuurlijk wel doen, net onder de kale plek waar nog wel haar zit.
Breezer krijgt nu al Advantage tegen de vlooien, hij kreeg altijd Stronghold, maar dat werkt pas als de vlo gebeten heeft.

Ben benieuwd of er mensen met ervaringen zijn die mij kunnen adviseren wat te doen ter preventie van in ieder geval de teken.
Door Breezer
Danny schreef: Er is toch ook een shampo van Scalibor??? Is dat geen optie dan?
Ow dat weet ik niet, daar ga ik ff het fijne van opzoeken.
Door Breezer
Wat ik terug kan vinden over de shampoo is dat hij 2 weken werkt, dus dat zou precies genoeg zijn. Maar ik vraag me af of hij net zoals de band ook tegen zandvliegjes werkt. Misschien dat iemand een fles heeft of er meer van weet en mij het fijne ervan kan vertellen.
Door *Natasja*
Ik vraag me af of je Breezer met zijn huidige/recente situatie uberhaupt moet behandelen met wat voor vlooien-/tekenmiddel dan ook. Ben je niet bang dat hij meteen weer opnieuw jeuk en uitslag krijgt?
Door Breezer
*Natasja* schreef: Ik vraag me af of je Breezer met zijn huidige/recente situatie uberhaupt moet behandelen met wat voor vlooien-/tekenmiddel dan ook. Ben je niet bang dat hij meteen weer opnieuw jeuk en uitslag krijgt?
Ik moet Breezer zowieso behandelen tegen vlooien. Omdat hij allergisch is voor vlooien.
Door Taartje
Wij gebruiken sinds kort Verminex van Petvital, een biologisch middel tegen vlooien, teken en ander ongedierte. Het bevat geen gif en dat is voor ons van groot belang!
Je druppelt je hond 1x per week, of na het zwemmen. Het kost ca. 10 euro en je doet echt lang met zo'n flesje.
Onze Tibetaanse pup had dagelijks teken, maar sinds we dit spul gebruiken heb ik er niet eentje meer gevonden!
't Is maar een tip, hoor. Misschien eens even googlen?

Hartelijke groet,
Tamara
Door Breezer
Taartje schreef: Wij gebruiken sinds kort Verminex van Petvital, een biologisch middel tegen vlooien, teken en ander ongedierte. Het bevat geen gif en dat is voor ons van groot belang!
Je druppelt je hond 1x per week, of na het zwemmen. Het kost ca. 10 euro en je doet echt lang met zo'n flesje.
Onze Tibetaanse pup had dagelijks teken, maar sinds we dit spul gebruiken heb ik er niet eentje meer gevonden!

Hartelijke groet,
Tamara
Thanks ga er gelijk naar kijken.
Door tieneke
Taartje schreef: Wij gebruiken sinds kort Verminex van Petvital, een biologisch middel tegen vlooien, teken en ander ongedierte. Het bevat geen gif en dat is voor ons van groot belang!

Hartelijke groet,
Tamara
Gebruik ik ook maar toch nog last van teken  ;)
Ik denk dat niet 1 middel echt 100% helpt  :-\
Door tieneke
Breezer schreef: Thanks ga er gelijk naar kijken.
Breezer is kortharig dus zeker het proberen waard,zeker in zijn geval zou ik geen gif gebruiken  ;)
Door Laura2004
@ Breezer (ik weet even niet hoe je zelf heet :-[): besef wel dat zo'n middel niet tegen zandvliegjes werkt, ik ga er vanuit dat je net de zandvliegjes die Leishmania overbrengen bedoelde, dan moet je toch of de scaliborshampoo gebruiken of de scaliborband.
Door Breezer
Laura2004 schreef: @ Breezer (ik weet even niet hoe je zelf heet :-[): besef wel dat zo'n middel niet tegen zandvliegjes werkt, ik ga er vanuit dat je net de zandvliegjes die Leishmania overbrengen bedoelde, dan moet je toch of de scaliborshampoo gebruiken of de scaliborband.
Ja ik weet dus niet of er wel zandvliegjes voor komen in Kroatië. Er staan een hele hoop landen in het rijtje, maar Kroatië staat er dus niet tussen.
Tannetje zei al dat ik hem dan in de ochtend en avond binnen moet houden. Maar het lijkt me dat die beestjes ook heel makkelijk binnen komen, en hij moet er toch ook uit om te plassen nog het laatste rondje. Dus dat lijkt me een onmogelijke opgave.
Van de shampoo van Scalibor kan ik dus niet vinden of hij ook tegen de vliegjes helpt. En de band lijkt me uit den boze ivm z'n kale nek.
Pff moeilijk hoor.
Door Laura2004
De shampoo helpt volgens mij ook gewoon tegen de vliegjes  ;)

Ik zou goed informeren of daar zandvliegjes voorkomen, als dit niet zo is, dan zou ik zeker geen scalibor gebruiken, misschien dat je dierenarts je hierover kan informeren?
Door Breezer
Laura2004 schreef: De shampoo helpt volgens mij ook gewoon tegen de vliegjes  ;)

Ik zou goed informeren of daar zandvliegjes voorkomen, als dit niet zo is, dan zou ik zeker geen scalibor gebruiken, misschien dat je dierenarts je hierover kan informeren?
Ik heb net antwoord van Sonja gekregen, en in het binnenland zitten ze niet, maar aan de kust waar wij dus zitten wel. Nou goed, ik heb nog 4 weken om uit te zoeken. Dus heb gelukkig nog ff.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door