Kom op Willy, kom van die kast af

DOE wat met je hond, laat hem werken voor je, je zult zien hoe leuk dat dat is, en kom gezellie eens naar de wandeling

Moderator: Lizzy
Paul_Barte schreef: Denk dat er aardig wat redenen te bedenken zijn om een hond te laten castreren die nog goed uitlegbaar zijn ook echter zodra ik het woord rijen of dominantie hierbij hoort vallen krijg ik altijd een vieze smaak in de mond.Amen
Het gros van de mensen (en ik bedoel hier absoluut NIET Wily mee) denken dat het een soort toveroperatie is die alle problemen met hun reu kan oplossen!!
In de praktijk wordt er zelden of nooit iets opgelost wat eigenlijk de aanleiding is geweest van deze castratie.
(grappig is wel dat de gecastreerde hond heel vaak ook een het verhaal van de andere kant mee kan maken aangezien deze aardig aantrekkelijk is geworden voor andere reuen die hem bespringen maar dat terzijde).
Waar het eigenlijk allemaal om draait en wat er dus op één of andere manier is ingeslopen is iets wat lijkt op de omgedraaide wereld.
IK ben namelijk de baas en IK tolereer jouw gedrag niet...punt!! Zodra de hond dat door heeft is het probleem in (bijna) alle gevallen opgelost.
Dan kun je gaan lopen clickeren tot je een ons weegt en belonen als de hond per ongeluk even niet loopt te rijen maar of het kwartje dan wilt vallen is nog maar de vraag.
Ben absoluut GEEN gedragstherapeut maar heb hier wel 4 volwassen en complete reuen rondlopen en het woord 'rijen' komt niet in hun woordenboek voor.......
Paul_Barte schreef: Denk dat er aardig wat redenen te bedenken zijn om een hond te laten castreren die nog goed uitlegbaar zijn ook
oebaya schreef: Willy, bij Yalla heb ik uitgebreid gereageerd. Persoonlijk vind ik nl. dat je een gedragsprobleem hebt en het dus bij Yalla thuishoort.Dat vind ik ook en daarom reageer ik hier verder niet meer op.
gr.
Nicolette
Timmy schreef: Denk dat je hond en kat in dit geval niet echt met elkaar kan vergelijken. Katten lopen over het algemeen vaker los (lees: zonder toezicht) buiten en voor je het weet zit je met een nest kittens. Voor honden ligt het wat anders: je bent er zelf bij. Gecastreerde reuen hebben meer kans op prostaatcarcinoom, dus wat dat aangaat zou ik die niet castreren zonder uitzonderlijke (medische) reden. En teefjes... tsja, ik heb nog nooit een teefje gehad, altijd reuen, maar toch denk ik dat ik een teefje zou laten castreren, gewoon om het feit om problemen te voorkomen (in de breedste zin van het woord)
Gr.
Linda
Lizzy schreef: Gisteren hoorde ik weer dat het aantal vrouwen met borstkanker in Nederland hoger is dan in welk ander land dan ook. Reden: vrouwen krijgen op oudere leeftijd hun eerste kind, waardoor ze dus op latere leeftijd borstvoeding geven. Het geven van borstvoeding op jonge leeftijd verlaagt dus je kans op borstkanker.De meeste teven die wij hebben gehad hebben ook nooit een nestje gehad.
Ik heb zelf het idee dat er een heel groot verschil is tussen teven die niet gecastereerd worden en wel een nestje jongkies krijgen en teven die niet gecastereerd worden en geen nest met jongkies krijgen. En wel om dezelfde reden als waarom mensen een verhoogd risico hebben op borstkanker.