Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Breezer schreef: Ja dat is dezelfde da. Je kan het ook anders zien. Zijn weerstand is nu toch al niet op en top, dus dat beetje meer maakt in mijn ogen ook niet uit. Erger zal zijn dat hij straks er weer goed uit ziet, z'n weerstand weer goed is en hij een optater krijgt van de enting en weer een terugval krijgt.

Ja, zo kun je het inderdaad ook zien  :-X
Door Nitus
Breezer schreef: Ik ga er vanuit dat mijn dierenarts kennis genoeg van zaken heeft om te weten wat wel en niet kan.

Wel of niet enten zijn discussies genoeg over geweest, ik ben voor enten.
???
Wel of niet enten is de discussie helemaal niet.
Mijn bezwaar is dat jij ( en je DA) een ongezonde hond laat inenten. Om zo min mogelijk last te hebben van de nadelige gevolgen van een enting (want enten is en blijft een aanslag op het immuunsysteem van je hond) is het protocol om alleen gezonde honden te vaccineren. Maar blijkbaar vind je het geen probleem om om zijn gezondheid nog meer in gevaar te brengen :-\.
Door Breezer
En ik zou het mijzelf nooit vergeven dat ik hem niet laat enten door z'n weerstand, en dan volgende maand naar de da moet omdat hij de ziekte van Weil heeft opgelopen ofzo iets. Alles heeft z'n voor en z'n nadeel en iedereen denkt er waarschijnlijk weer anders over.
Door roefus
Nou, sorry hoor, maar ik begrijp jouw da niet (en jou eigenlijk ook niet  :-[).
Tis natuurlijk je eigen beslissing en je moet het ook zelf weten...
Ik heb mijn honden ook altijd laten enten, en al zou ik enigszins twijfelen...over sommige entingen twijfel ik sowieso geen seconde.
Maar een hond die ziek is, aan de prednison...die zou ik never en nooit laten enten.
Mensen mogen tenslotte ook niet geënt worden wanneer ze ziek zijn en/of koorts hebben.
En dierenartsen die dit dan wel bij honden doen...zijn in mijn ogen....nou laat ik het maar NIET zeggen  :-X
Breezer schreef: En ik zou het mijzelf nooit vergeven dat ik hem niet laat enten door z'n weerstand, en dan volgende maand naar de da moet omdat hij de ziekte van Weil heeft opgelopen ofzo iets. Alles heeft z'n voor en z'n nadeel en iedereen denkt er waarschijnlijk weer anders over.
Zat de Weil-enting er ook bij?
Door geer
Breezer schreef: Ik ga er vanuit dat mijn dierenarts kennis genoeg van zaken heeft om te weten wat wel en niet kan.

Het gaat niet om de discussie wel of niet enten, het gaat om het feit dat - ook onder dierenartsen - algemeen is geaccepteerd dat zieke honden pertinent niet gevaccineerd mogen worden. En krijgen die dieren ook nog Prednison, dan helemaal niet. Niet alleen is het teveel voor het afweersysteem, ook meen ik dat Prednison de werking van de enting tegengaat. Het is geen aanval naar jou toe, maar ik vind het wel een hele merkwaardige en niet correcte beslissing van jouw dierenarts. Die moet dat echt weten.
Door Breezer
geer schreef: Het gaat niet om de discussie wel of niet enten, het gaat om het feit dat - ook onder dierenartsen - algemeen is geaccepteerd dat zieke honden pertinent niet gevaccineerd mogen worden. En krijgen die dieren ook nog Prednison, dan helemaal niet. Niet alleen is het teveel voor het afweersysteem, ook meen ik dat Prednison de werking van de enting tegengaat. Het is geen aanval naar jou toe, maar ik vind het wel een hele merkwaardige en niet correcte beslissing van jouw dierenarts. Die moet dat echt weten.
Ja ik weet het verder ook niet hoor. Ik kreeg vorige week het kaartje dat ik een afspraak moest maken. Heb toen gelijktijdig met het afhalen van de prednison de afspraak gemaakt voor de enting. Ze vroeg vanavond nog hoe het ging nu met de prednison. Dus ik neem aan dat ze wel weet wat ze doet.
Door Breezer
Maar hebben jullie ook de foto's gezien waar jullie naar vroegen? Volgens het staffordforum waar ik ook zit ziet het er al een stuk beter uit. En ook mijn moeder die hem 2 weken niet gezien had, vondt het er beter uit zien.
Wat Geer schrijft. Dat is dus wat ik ook wilde schrijven. Het is niet een gevalletje van 'de een vindt dit en de ander vindt dat en ieder z'n mening is evenveel waard' het gaat hier over wetenschappelijke feiten, niet over meningen. Dat onderscheid moet je wel maken. En het is een feit dat het enten van een ongezond dier. of mens, behoorlijk riskant is omdat de afweer slecht is als je ziek bent. Plus dat prednison idd het afweer systeem ook nog eens platlegt waardoor Breezer helemaal een slechte afweer heeft.

Enten doe je met ziekteverwekkers. De werking van vaccinatie is dat door een kleine hoeveelheid niet al te agressieve ziekteverwekker in te spuiten het afweersysteem in actie komt, de ziekteverwekers onschadelijk maakt en dan gelijk de gegevens van die ziekteverwekker in het archief stopt zodat mocht het die nog een keer tegenkomen, de juiste afweer direct paraat is en de ziekte in de kiem gesmoord wordt. Cruciaal is dus dat het afweersysteem van in dit geval Breezer in staat is om die ziekteverwekkers die je inspuit de baas te kunnen, en daarvoor moet het wel goed werken. Is dat niet het geval, en dat is nu zo, dan heb je een duidelijke kans dat die ziekteverwekkers zich ongestoord kunnen vermeerderen en de ziekte juist veroorzaken. En aangezien de afweer niet (goed) werkt is er zeer waarschijnlijk ook geen sprake van dat het archiefsysteem werkt. waarmee het doel van de vaccinatie dus ten ene male niet bereikt wordt.

Jouw da zou dit moeten weten en had dus niet mogen enten. Het risico dat Breezer ziek wordt van de enting is heel wat groter dan het risico dat hij elders de ziekte zou opdoen. En het risico dat hij ondanks de enting niet beschermd is is dus ook levensgroot.
Door Do

daar gaat nu niet om
het gaat om dat er een DA een hond eent die niet helemaal ok is
enten is het virus erin spuiten als je ziek bent en er wordt een virus ingespoten gaat het ook niet lekker met je

je loopt een tijdje mee hier op BP om te weten ook de ervaringen van sommige mensen met sommige DA?
je weet toch dat DA niet helig zijn?
Door Do
Breezer schreef: Ja dat is dezelfde da. Je kan het ook anders zien. Zijn weerstand is nu toch al niet op en top, dus dat beetje meer maakt in mijn ogen ook niet uit. Erger zal zijn dat hij straks er weer goed uit ziet, z'n weerstand weer goed is en hij een optater krijgt van de enting en weer een terugval krijgt.

Breezer toch!!!!!
Door Do
Breezer schreef: Maar hebben jullie ook de foto's gezien waar jullie naar vroegen? Volgens het staffordforum waar ik ook zit ziet het er al een stuk beter uit. En ook mijn moeder die hem 2 weken niet gezien had, vondt het er beter uit zien.
ja gezien het ziet minder vurig uit maar het ziet nog erg uit(sorry)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door