Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
Ik zal vanavond ff foto's maken.
Sinds vandaag springen de bulten in z'n nek open en komt er allemaal push uit.
Neem aan dat dat ook door de prednison komt?
Ga zo naar de dierenarts hier voor gezondheids controle en vaccinatie voor de hondenschool/vakantie.
Zal eens vragen wat zij er van zegt.
Door geer
Breezer schreef: Ik zal vanavond ff foto's maken.
Sinds vandaag springen de bulten in z'n nek open en komt er allemaal push uit.
Neem aan dat dat ook door de prednison komt?
Ga zo naar de dierenarts hier voor gezondheids controle en vaccinatie voor de hondenschool/vakantie.
Zal eens vragen wat zij er van zegt.
Ik zou hem nu absoluut niet vaccineren!!! Volgens mij doen dierenartsen dat ook niet eens, en Prednison en een ongezonde hond en vaccineren.

Heel veel sterkte met het ventje, ik hoop dat het nu eens heel gauw heel lang heel goed gaat!!!!
Door Breezer
Zo we zijn weer terug. Breezer heeft weer apk voor een jaar. Rabiës had ie nog dus die hoefte niet, Kroatië is bezig om lid te worden van de EU dus accepteren ze sinds dit jaar ook de lange enting. Z'n hart klonk goed, door de ontsteking in z'n nek waren z'n klieren een beetje opgezet. En door het vele plassen was z'n prostaat wat vergroot. Ze vondt wel dat ie harde ontlasting had. Dus ik zeg dat heeft ie altijd komt door het vers vlees, een paar kleine keuteltjes per dag en meer is het niet. :) Nou netjes hoor zei ze.
Hij heeft dit jaar de cocktail enting gehad, omdat ie vorig jaar alleen Weil had gehad.
Verder vondt ze de plekken op zich wel mee vallen. Ze had ze erger gezien zei ze.
Ze zei dat het allemaal ontstoken haarzakjes waren. En dat het daarom zo dik en rood was.
Heb een flesje Listerine Mondwater mee gekregen, hier moet ik de plekken mee deppen of insprayen. Daardoor wordt de huid inwendig gereinigd.
Ook kreeg ik de tip van haar om hem Aloë Vera capsules of Aloë Vera melk te geven, hier had ze goede resultaten behaald bij honden met hetzelfde probleem.
Dus ja heb zoiets van baat het niet dan schaad het niet, dus zal ze gaan bestellen.

Zal zo nog even foto's maken.
Breezer schreef: Zo we zijn weer terug. Breezer heeft weer apk voor een jaar. Rabiës had ie nog dus die hoefte niet, Kroatië is bezig om lid te worden van de EU dus accepteren ze sinds dit jaar ook de lange enting. Z'n hart klonk goed, door de ontsteking in z'n nek waren z'n klieren een beetje opgezet. En door het vele plassen was z'n prostaat wat vergroot. Ze vondt wel dat ie harde ontlasting had. Dus ik zeg dat heeft ie altijd komt door het vers vlees, een paar kleine keuteltjes per dag en meer is het niet. :) Nou netjes hoor zei ze.
Hij heeft dit jaar de cocktail enting gehad, omdat ie vorig jaar alleen Weil had gehad.
Verder vondt ze de plekken op zich wel mee vallen. Ze had ze erger gezien zei ze.
Ze zei dat het allemaal ontstoken haarzakjes waren. En dat het daarom zo dik en rood was.
Heb een flesje Listerine Mondwater mee gekregen, hier moet ik de plekken mee deppen of insprayen. Daardoor wordt de huid inwendig gereinigd.
Ook kreeg ik de tip van haar om hem Aloë Vera capsules of Aloë Vera melk te geven, hier had ze goede resultaten behaald bij honden met hetzelfde probleem.
Dus ja heb zoiets van baat het niet dan schaad het niet, dus zal ze gaan bestellen.

Zal zo nog even foto's maken.
Dus je hebt Breezer wel laten enten?  :-\ Ik vind dat niet zo handig van je DA, om een hond die er zo aan toe is, te enten.

En dat Listerine: volgens mij zit er alcohol in. Ik ben geen expert, maar denk je niet dat dat enorm gaat branden op Breezer's huid?
Door Breezer
Volgens de dierenarts moeten die plekken goed schoongemaakt en gereinigd worden. Ze heeft het al vaker gegeven en het werkt altijd goed. Ze heeft de plekken gezien en ik neem aan dat ze niet iets voor gaat schrijven wat het alleen maar erger maakt.
Door Breezer
Hier wat update foto's:

Heb hem net wakker gemaakt voor de foto. ;D
Afbeelding

Afbeelding

Z'n nek is vorige week open gekrabt, maar gaat ietsje beter.
Afbeelding

Z'n zij was kaalgeschoren voor de test, en daar begint heel langzaam weer haar op te groeien.
Afbeelding

En z'n bilpartij, niet meer dik en rood, maar een rustige huid die vooral heel kaal is.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Breezer op di 13 mei 2008, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Breezer
Ik zit nou nog eens naar de foto's van z'n koppie te kijken, maar die tonen een iets ander beeld van de realiteit zie ik. Komt denk ik door de flits. Zal morgen bij daglicht nog wel ff een foto maken.
Dit zijn de ingrediënten van Listerine:

Samenstelling
Aqua, Alcohol, Benzoic acid, Poloxamer 407, Eucalyptol, Menthyl salicylate, Thymol, Methol, Sodium benzoate, Caramel.

Nogmaals, ik ben absoluut geen expert en weet niet wat alles precies is wat er in zit, maar ik vind het allemaal nogal heftig klinken voor gebruik op een beschadigde huid  :-\
Door Nitus
Breezer schreef: Ja zie ook mijn vorige bericht, over het bezoek aan de da. ;)
Maar hoe kan je dat nou doen?? En hoe kan je DA dat nou doen? Breezer zit letterlijk niet goed in zijn vel en jij laat er een cocktail in jassen door een DA die blijkbaar vind dat een hond met onstoken plekken, opgezette klieren en aan de prednison gezond genoeg is om te vaccineren??
Sorry hoor, maar hier zakt m'n broek van af >:(.
Breezer schreef: Ja zie ook mijn vorige bericht, over het bezoek aan de da. ;)
Slim ::) Je geeft een hond Prednison wat z'n hele immuunsysteem platlegt en vervolgens laat je er een complete coctail in jassen. Maar goed, tis jouw hond.
Breezer schreef: Ik ga er vanuit dat mijn dierenarts kennis genoeg van zaken heeft om te weten wat wel en niet kan.

Wel of niet enten zijn discussies genoeg over geweest, ik ben voor enten.
Als dit dezelfde DA is die je nog geen week geleden Prednison heeft meegegeven voor Breezer en er nu vrolijk een cockail in jast, dan heeft ze wat mij betreft weinig kennis van zaken. En dat heeft niets te maken met mijn mening over wel of niet enten, ik ent mijn honden nl. ook. Maar ik stel de enting van Beau tegen Weil nu al 4 maanden uit, omdat hij niet lekker in zijn vel zit, al zijn dat maar kleine dingetjes. Een hond die ziek is, die ga je toch niet ook nog eens een enting geven, waardoor zijn afweersysteem een nieuwe opdoffer krijgt?
Door Breezer
Ja dat is dezelfde da. Je kan het ook anders zien. Zijn weerstand is nu toch al niet op en top, dus dat beetje meer maakt in mijn ogen ook niet uit. Erger zal zijn dat hij straks er weer goed uit ziet, z'n weerstand weer goed is en hij een optater krijgt van de enting en weer een terugval krijgt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door