dit valt nog mee, bij weirdo is het echt pikzwart!
weet niet hoe een foto te plaatsen, moet ik van de week even aan marjan vragen en dan laat ik het wel zien.
ellen
Moderator: Lizzy
Laura2004 schreef: De schildklier is in ordeGelukkig dat de schildklier ok is. Bultjes en blaasjes is inderdaad nooit goed. Arm dingDat was ook het eerste waar ik nl aan dacht toen ze dit kreeg, toen ze net bij ons was. En op deze foto (van vorige zomer) is haar huidje gewoon heel gaaf, alleen heeft ze op haar liezen wat krasjes (dat heeft ze altijd omdat ze overal doorheen rent als een gek en ze heeft daar geen haar wat haar daartegen kan beschermen), nu zit ze helemaal onder de bultjes en blaasjes, maar vooral onder haar oksels.
~Joke~ schreef: De mijne hebben nu ook zwarte buiken en oksels van de zon. In de winter hebben ze weer normale buiken en okselsMaar hoe kan dat dan? Ziggy ligt nooit op haar rug in de zon oid, ze ligt trouwens vrijwel nooit in de zon, want ik heb geen tuin, dus als ze buiten is loopt ze of zwemt ze, hoe kan haar buik dan bruin worden ???![]()
tt-tjes schreef: Balou heeft dat ook in bepaalde tijden van het jaar, alleen zijn het bij hem zijn balletjes die pikzwart worden en de huid op de scheiding van zijn haar, van zijn kop tot ongeveer zijn schouders.Ik weet ook vrijwel zeker dat het bij Ziggy niet door het zonnen komt, want ze zont niet, als de zon schijnt op het balkon is de deur dicht, ze loopt alleen buiten en daar kan haar buik niet zwart van worden. En ze likt ook dwangmatig op de plekker waar haar huid zwart wordt, verder is het daar niet geïrriteerd, maar onder haar oksel wel....
Meestal is dit dus in het voorjaar en aan het einde van de zomer. Het heeft bij hem echt met allergie te maken alleen kan ik er nog steeds de vinger niet op leggen wat de trigger hierbij is.