Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
Laura2004 schreef: De schildklier is in orde  ;) Dat was ook het eerste waar ik nl aan dacht toen ze dit kreeg, toen ze net bij ons was. En op deze foto (van vorige zomer) is haar huidje gewoon heel gaaf, alleen heeft ze op haar liezen wat krasjes (dat heeft ze altijd omdat ze overal doorheen rent als een gek en ze heeft daar geen haar wat haar daartegen kan beschermen), nu zit ze helemaal onder de bultjes en blaasjes, maar vooral onder haar oksels.

Gelukkig dat de schildklier ok is. Bultjes en blaasjes is inderdaad nooit goed. Arm ding  :-* Dan wordt het ben ik bang toch werk voor een homeopaat of een dierenarts als het niet aan het zwemmen blijkt te liggen  :-\
Veel succes ermee. Ik heb trouwens altijd bij huidirritaties en insectenbeten e.d. veel baat bij kalmiderm. Dat is een zalfje op basis van calendula en kamille.
~Joke~ schreef: De mijne hebben nu ook zwarte buiken en oksels van de zon. In de winter hebben ze weer normale buiken en oksels  ;)
Maar hoe kan dat dan? Ziggy ligt nooit op haar rug in de zon oid, ze ligt trouwens vrijwel nooit in de zon, want ik heb geen tuin, dus als ze buiten is loopt ze of zwemt ze, hoe kan haar buik dan bruin worden  ???
raar, want weirdo ligt ook nooit op zijn buik te zonnen, hij zont nooit ::)
Hoop dat van de week marjan komt dan kan ik de buik van hem laten zien.
Het gekke is dat het lijkt of hij er helemaal geen last van heeft, het jeukt niet.
ellen
Ik heb een labrador gehad die ook die bultjes en dat bruine had. hij was allergisch voor hooimijt, huismijt en grassen. Dat kom je natuurlijk ook veel tegen in het voorjaar. Zijn huid werd ook vochtig en ging zelfs ruiken.
Misschien is  Ziggy ook wel allergisch voor iets van buiten of binnen?
Balou heeft dat ook in bepaalde tijden van het jaar, alleen zijn het bij hem zijn balletjes die pikzwart worden en de huid op de scheiding van zijn haar, van zijn kop tot ongeveer zijn schouders.
Meestal is dit dus in het voorjaar en aan het einde van de zomer. Het heeft bij hem echt met allergie te maken alleen kan ik er nog steeds de vinger niet op leggen wat de trigger hierbij is.
tt-tjes schreef: Balou heeft dat ook in bepaalde tijden van het jaar, alleen zijn het bij hem zijn balletjes die pikzwart worden en de huid op de scheiding van zijn haar, van zijn kop tot ongeveer zijn schouders.
Meestal is dit dus in het voorjaar en aan het einde van de zomer. Het heeft bij hem echt met allergie te maken alleen kan ik er nog steeds de vinger niet op leggen wat de trigger hierbij is.
Ik weet ook vrijwel zeker dat het bij Ziggy niet door het zonnen komt, want ze zont niet, als de zon schijnt op het balkon is de deur dicht, ze loopt alleen buiten en daar kan haar buik niet zwart van worden. En ze likt ook dwangmatig op de plekker waar haar huid zwart wordt, verder is het daar niet geïrriteerd, maar onder haar oksel wel....
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 12 mei 2008, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Je zou op de pusbultjes en in haar oksels een beetje sudocreme kunnen smeren. Dat wil bij Balou nog wel een helpen als hij van die bultjes heeft. Ze drogen dan vrij snel in en jeuken niet meer zo erg.
Misschien goed afdrogen na het zwemmen, en in schoon water laten zwemmen, het beste is toch de zee.
Er bestaat ook uni-cura talkpoeder is anti-septisch en zonder parfum. Maar je sluit de huid dan weer wel wat af en is misschien niet zo goed.
Waar ik bij zweer met allerlei huidproblemen is Bepanthen zalf, bij de drogisten verkrijgbaar. Je hebt ook creme en dat smeert makkelijker uit dus handiger voor grote oppervlakten.
Misschien handig kleine huidgedeelten ermee te behandelen om resultaat te zien.
In ieder geval succes!
Laura, als je denkt, dat het misschien met het voorjaar en warme weer  te maken heeft, dan zou je kunnen overwegen om bv. pollen tabletten te geven, of bij Puur Natuur voor dieren kijken, of daar iets tegen allergie (in het voorjaar) is.
Van mijn dochters met jonge kinderen heb ik recentelijk geleerd, dat vochtige billenplekjes ingepoedred kunnen worden met maizena, dat is een bindmiddel.
Ik zou de plekjes inpoederen met groene leem, niet de hele buik vol, maar op een watje wat poeder doen en dan de plekjes poederen.  Groene leem kun je zelf ook als gezichtsmasker gebruiken, dus dat hoef je niet weg te gooien, als het niet zou helpen.
Of, ik zou een paar drupjes teatree olie in een paar drupjes andere olie doen en dan met een wattip de plekjes aanstippen.
Misschien kun je ook nog overwegen, om haar twee weken een lepel groene leem over haar eten te geven, maar dat zal toch niet echt de oplossing zijn, als het een niet voer gerelateerde reactie is.
Wie weet, is het binnenkort wel over met deze middeltjes en natuurlijk ook met wat geluk, dat heb ik tot nu toe altijd. Hier gaat alles zo weer over.

Hanny
laura, ik heb bij weirdo ook een allergie test laten doen en daar werd ik niet vrolijk van.
Hij is gevoelig voor zowel de indoor als alle outdoorstoffen, kreeg een giga lijst mee!
Ik kan wel een loopband aanschaffen want hij is nu in 't voorjaar super gevoelig, neem nu met het zwemmen.
Dan kan ik hem wel aan de lijn houden want hij springt overal in, vindt het ook wel triest als ie nu met dit weer niet mag zwemmen.....................maar met die drainage kan ik alles in bedwang houden!
ellen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door