Moderator: Lizzy
tt-tjes schreef: Och arm, wat ziet Breezer er toch vreselijk uit. Ik hoop echt dat de prednison gaat helpen.oja goed dat het bij jullie werkt
Desensibilisatie moet je minimaal 9 maanden volhouden voordat je kunt zeggen of het helpt ja of nee. Ik spuit Balou nu inmiddels 2 jaar en hij heeft er echt baat bij. Af en toe steekt z'n allergie wel weer de kop op maar het is best goed in de hand te houden.
belgje schreef: oja goed dat het bij jullie werktAls ik heel eerlijk moet zijn was dat pas na ongeveer 1,5 jaar.
mag ik ééns vragen hoelang het duurde tegen dat het effect had?
Do schreef: toch komt er bij mij een vraag opBij Breezer is het erfelijke aanleg voor een veel te lage weerstand.
ik heb hier vaker dit soort rassen gehad en allemaal met dit soort problemen
de topper was bully
waar ligt het toch aan??
Do schreef: toch komt er bij mij een vraag opIk heb hier ook een stafford met dit soort problemen (darmklachten en huidklachten) en ik denk dat dit bij soort rassen (bulldog-achtige en pittbull-achtige rassen) vaak genetisch bepaald is en waar dat aan ligt. Ik denk dat dat ligt aan generaties lang slechte voeding, waardoor dit soort problemen zich perfect kunnen ontwikkelen en een slecht fokbeleid. Ik ken fokkers van dit soort rassen (en ik denk dat dit bij andere rassen ook gebeurt) die gewoon fokken met teven die huidklachten hebben, het wordt niet echt gezien als een reden om niet te fokken.
ik heb hier vaker dit soort rassen gehad en allemaal met dit soort problemen
de topper was bully
waar ligt het toch aan??