Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door roefus
Agossie...ik vind deze foto's enorm aangrijpend...wat zielig  :'( :'( :'(

In ieder geval fijn om te lezen dat Breezer toch nog best vrolijk is...en levendig.
Maar hier moet het beestje toch last van hebben...

Ik zou geen seconde meer twijfelen over prednison...en ik hoop dat Breezer er baat bij heeft.
Door Breezer
Hier een foto van Breezer's koppie vanavond. Het bloed is van een klein gaatje van de tand van zijn vriendinnetje. Die vondt het geen goed plan om in het openbaar de liefde te bedrijven. ;D :P

Afbeelding
Door belgje
wat verschrikkelijk zeg, ja wij weten wat het is, ons Caro heeft al 4 jaar problemen met de huid, ook een allergie.
we hebben ze heel lang cortisone en antibiotica moeten geven en dit hielp een heel tijdje maar had geen zin om daar jaren verder mee te gaan en op de duur werd ze eraan verslaafd.
nu gaan we homeopatisch verder en geven puur allergie, we zijn daar nog maar een weekje mee bezig en heb de indruk dat het al wat beterd.
krijgt Breezer ook antibiotica?
nu zijn er ook enorm veel pollen hé, kan dit ook geen rol spelen bij Breezer ?
oja Caro heeft ook héle grote rode wonden gehad en ik smeerde groene klei pasta op s'avonds en waste het s'morgens netjes uit en dit genas daarmee heel goed, misschien ééns het proberen waard.
och khoop dat het toch beterd met de cortisone hoor.
wij doen ook een desensibilisatiekuur al zo'n 5 maand maar ofwel helpt dit niet ofwel moeten we nog efkes geduld hebben, ik weet het niet.
geef Breezer maar een mooi kusje van me hé ;)
Laatst gewijzigd door belgje op wo 07 mei 2008, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
Och arm, wat ziet Breezer er toch vreselijk uit. Ik hoop echt dat de prednison gaat helpen.

Desensibilisatie moet je minimaal 9 maanden volhouden voordat je kunt zeggen of het helpt ja of nee. Ik spuit Balou nu inmiddels 2 jaar en hij heeft er echt baat bij. Af en toe steekt z'n allergie wel weer de kop op maar het is best goed in de hand te houden.
Door belgje
tt-tjes schreef: Och arm, wat ziet Breezer er toch vreselijk uit. Ik hoop echt dat de prednison gaat helpen.

Desensibilisatie moet je minimaal 9 maanden volhouden voordat je kunt zeggen of het helpt ja of nee. Ik spuit Balou nu inmiddels 2 jaar en hij heeft er echt baat bij. Af en toe steekt z'n allergie wel weer de kop op maar het is best goed in de hand te houden.

oja goed dat het bij jullie werkt
mag ik ééns vragen hoelang het duurde tegen dat het effect had?
Door Do
toch komt er bij mij een vraag op
ik heb hier vaker dit soort rassen gehad en allemaal met dit soort problemen
de topper was bully
waar ligt het toch aan??
Door Breezer
Do schreef: toch komt er bij mij een vraag op
de topper was bully
waar ligt het toch aan??
Bij Breezer is het erfelijke aanleg voor een veel te lage weerstand.
Hij heeft van pup af aan altijd wat.
We noemen hem ook wel kneusje.
Do schreef: toch komt er bij mij een vraag op
de topper was bully
waar ligt het toch aan??
Ik heb hier ook een stafford met dit soort problemen (darmklachten en huidklachten) en ik denk dat dit bij soort rassen (bulldog-achtige en pittbull-achtige rassen) vaak genetisch bepaald is en waar dat aan ligt. Ik denk dat dat ligt aan generaties lang slechte voeding, waardoor dit soort problemen zich perfect kunnen ontwikkelen en een slecht fokbeleid. Ik ken fokkers van dit soort rassen (en ik denk dat dit bij andere rassen ook gebeurt) die gewoon fokken met teven die huidklachten hebben, het wordt niet echt gezien als een reden om niet te fokken.
De fokker van Ziggy zegt trouwens dat haar honden nog nooit ziek zijn geweest en totaal geen gezondheidsklachten hebben (en dat terwijl ze fokker-brokken krijgen..), dus misschien dat Ziggy ook wel een kneusje is... :-\ Maar toch is het dan typisch dat ik ontzettend veel honden van de bovengenoemde rassen (eng. bulldog, staffbull, amstaff, am. bulldog) met ernstige darmklachten en huidklachten.....
Door Breezer
Zal je altijd zien. Tannetje heeft dinsdag de prednison opsturen. Gisteren nog niks binnen. Maar door de stakingen bij TNT dacht ik dat het vandaag binnen zou komen. Maar nee hoor, toen ik thuis kwam nog niks. Ben dus vanavond maar naar m'n eigen da gegaan, verhaal uitgelegd en kreeg keurig een doosje met prednison voor de hele maand mee. Gelijk de voorschreven dosis gegeven en ik moet zeggen. Het klinkt misschien heel gek, maar het voelt echt als een soort opluchting. En dan ben ik niet eens degene die jeuk heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door