Alvast bedankt voor het meedenken

Moderator: Lizzy
Nitus schreef: Hè balen zegBedankt voor je reactie, ik ga het schoonmaken met Soda. Ik heb calendulan wondspray en wondzalf in huis, zal ik één van die twee middeltjes gebruiken?. Heb je al iets op de wond gedaan? Ik zou zeker de wond schoonmaken, en als je niets anders in huis hebt als jodium dan moet dat maar. Heb nog even in mijn topic geneusd voor andere 'schoonmaakmiddelen': HyperCaltinctuur of Calendula tinctuur, zoutoplossing, waterstofperoxide, biotex groen of soda.
En het goed in de gaten houden, als het erg vochtig is misschien verbinden? Maar op de kop is dat meestal niet zo'n succes. Heb je calendula in huis? Dat zou je er ook op kunnen smeren.
Sterkte
Traumeel zou je ook kunnen geven, dat helpt bij het stoppen van de bloeding/ wondvocht. Hét homeopathische middel voor hondenbeten is trouwens Ledum.
Laura2004 schreef: Ik heb gisteren de wondspray idd gebruikt, dat leek me ook een beter plan, aangezien de wond vochtig is. Het wondje is nog steeds vochtig en een beetje pusserig. Maar ik denk dat het over een paar dagen wel over is, hij lijkt er geen last van te hebben.