Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
Kai en Ziggy hadden gisteren ruzie om een gevulde Kong ::) Mijn fout  :-[ Ik dacht dat er niet veel aan de hand was, want ze hebben weleens aanvaringen om dit soort dingen en dan is het veel herrie, maar net zag ik dat Kai toch een lelijk wondje heeft onder zijn oor, het wondje is nat en ziet er best naar uit, dus ik vroeg me af of het handig is om het wonje schoon te maken en als dat zo is waarmee? En of het handig is om er Jodium oid op te doen...

Alvast bedankt voor het meedenken  ;)
Door Nitus
Hè balen zeg :(. Heb je al iets op de wond gedaan? Ik zou zeker de wond schoonmaken, en als je niets anders in huis hebt als jodium dan moet dat maar. Heb nog even in mijn topic geneusd voor andere 'schoonmaakmiddelen': HyperCaltinctuur of Calendula tinctuur, zoutoplossing, waterstofperoxide, biotex groen of soda.
En het goed in de gaten houden, als het erg vochtig is misschien verbinden? Maar op de kop is dat meestal niet zo'n succes :-\. Heb je calendula in huis? Dat zou je er ook op kunnen smeren.
Sterkte :-*
Traumeel zou je ook kunnen geven, dat helpt bij het stoppen van de bloeding/ wondvocht. Hét homeopathische middel voor hondenbeten is trouwens Ledum.
Door Laura2004
Nitus schreef: Hè balen zeg :(. Heb je al iets op de wond gedaan? Ik zou zeker de wond schoonmaken, en als je niets anders in huis hebt als jodium dan moet dat maar. Heb nog even in mijn topic geneusd voor andere 'schoonmaakmiddelen': HyperCaltinctuur of Calendula tinctuur, zoutoplossing, waterstofperoxide, biotex groen of soda.
En het goed in de gaten houden, als het erg vochtig is misschien verbinden? Maar op de kop is dat meestal niet zo'n succes :-\. Heb je calendula in huis? Dat zou je er ook op kunnen smeren.
Sterkte :-*
Traumeel zou je ook kunnen geven, dat helpt bij het stoppen van de bloeding/ wondvocht. Hét homeopathische middel voor hondenbeten is trouwens Ledum.
Bedankt voor je reactie, ik ga het schoonmaken met Soda. Ik heb calendulan wondspray en wondzalf in huis, zal ik één van die twee middeltjes gebruiken?
Ik heb jammer genoeg geen Traumeel en Ledum in huis, misschien toch wel handig om dat in huis te halen....
Door Nitus
Als de wond erg nat is zou ik voor calendula spray kiezen (neem aan dat dat een tinctuur is?). ik zou de wond eerst drogen (met gaasjes oid) en dan licht sprayen.
Maar ondertussen ben je al een dag verder, hoe ziet de wond er nu uit?
Door Laura2004
Ik heb gisteren de wondspray idd gebruikt, dat leek me ook een beter plan, aangezien de wond vochtig is. Het wondje is nog steeds vochtig en een beetje pusserig. Maar ik denk dat het over een paar dagen wel over is, hij lijkt er geen last van te hebben.
Door Eef+Stippels
Wandor had laatst een gaatje in zijn zij, van yindra haar tand. Zag er best naar en diep uit. Dat heb ik elke gesprayed met calendulanspray en elke dag (omdat hij het er snachts aflikte) een laagje groene leem wondzalf erop. Is prachtig snel geheeld!

Beterschap!
Door Femke
Laura2004 schreef: Ik heb gisteren de wondspray idd gebruikt, dat leek me ook een beter plan, aangezien de wond vochtig is. Het wondje is nog steeds vochtig en een beetje pusserig. Maar ik denk dat het over een paar dagen wel over is, hij lijkt er geen last van te hebben.

als het nattig blijft zou je ook zinkzalf kunnen smeren. Dat droogt een wondje snel uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door