Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nitus
Bernie schreef: Hoe is het nu met Gitte?
Aardig goed, de wond is nog wel open maar ziet er netjes uit en stinkt niet meer. Dus ik durf het nog wel even aan te kijken, hopelijk geneest het weer, al is natuurlijk wel een tumor, dus de kans dat die elke keer blijft opspelen is aanwezig...  :-\ Maar goed, geen zorgen voor de dag van morgen ;). Voor a.s. woensdag stond al een DA bezoek gepland, dus ik hoop dat we het zolang kunnen uitzingen.

Ben nu wel op zoek naar iets wat ik Gitte aan kan trekken, haar wollen jas is ideaal, maar die moet natuurlijk ook regelmatig (liefst dagelijks) gewassen worden omdat daar wel al het wondvocht intrekt.
Volgens mij heb ik hier op BP eens een foto gezien van een soort rompertje voor honden, was voor na een operatie, zodat ze niet aan de hechtingen konden komen. Ik heb nu wel iets met een T-shirt geflanst terwijl haar jas hangt te drogen, maar ideaal is dat niet, het verschuift zo makkelijk.
Dus als iemand nog ideeën heeft? Ik hoor het graag ;).
Door Nitus
Nitus schreef: Volgens mij heb ik hier op BP eens een foto gezien van een soort rompertje voor honden, was voor na een operatie, zodat ze niet aan de hechtingen konden komen. Ik heb nu wel iets met een T-shirt geflanst terwijl haar jas hangt te drogen, maar ideaal is dat niet, het verschuift zo makkelijk.
Dus als iemand nog ideeën heeft? Ik hoor het graag ;).
Haha, nooit gedacht dat ik m'n eigen bericht nog eens zou beantwoorden ;D. Maar ik heb 't gevonden: http://www.medicalpetshirts.com/pages/31nl_index.html , hij stond ergens verstopt tussen m'n favorieten. Nu maar hopen dat mijn DA hier aan kan komen.
Door Femke
Kan Gitte niet een klein maatje t-shirt aan? Ik heb Sunday na een operatie een keer een shirtje van Miranda aan gedaan, Miranda was toen 8 jaar.
Door flin
'k weet niet precies waar 't bultje/wondje zit, maar ist miss nog een idee om een (loop) tuigje aan te doen, en daar iets tussen te binden?
ja, da's afhankelijk vanwaar 't wondje zit natuurlijk...en of 't tuigje makkelijk zit en blijft zitten...?
Door roefus
Ik vrees dat ik je niet helpen kan  :-[
Maar toch ff...een dikke knuffel en sterkte voor Gitte en jou  :-*
Door Nitus
Femke schreef: Kan Gitte niet een klein maatje t-shirt aan? Ik heb Sunday na een operatie een keer een shirtje van Miranda aan gedaan, Miranda was toen 8 jaar.

Ja daar zat ik net ook over te denken... Maar ik ben bang dat een goed passend shirtje in de breedte weer net te kort zal zijn :-\. Gitte heeft nogal een lange rug en de bult zit in het midden op haar zij dus ik moet het wel in haar taille kunnen samentrekken/ innemen, anders schuift het naar voren. Maar ik denk dat ik morgen beter even de zeeman in kan lopen om iets geschiktst te zoeken ;). Waar zat bij Sunday z'n litteken?

Ik had trouwens ook nog een ander helder idee, ik heb een laken in stukjes van 20x15 geknipt en heb daar 2 lapjes van op elkaar aan de binnenkant van haar jas genaait (met de luie wijve steek :P). Zo blijft haar jas langer schoon en hoef ik alleen maar die lapjes te vervangen 8).
En dan een kinder t-shirt als reserve/ noodgevallen. We komen er wel...  ;)
Bedankt voor het meedenken Femke :-*.
Door Nitus
roefus schreef: Ik vrees dat ik je niet helpen kan  :-[
Maar toch ff...een dikke knuffel en sterkte voor Gitte en jou  :-*
Nou daar help je ons ook mee hoor ;) :-*
Door Nitus
flin schreef: 'k weet niet precies waar 't bultje/wondje zit, maar ist miss nog een idee om een (loop) tuigje aan te doen, en daar iets tussen te binden?
ja, da's afhankelijk vanwaar 't wondje zit natuurlijk...en of 't tuigje makkelijk zit en blijft zitten...?
Nee, dus, dat had ik ook al geprobeerd ;). Ik wil het ook makkelijk kunnen uitdoen want als we gaan wandelen mag ze bloot mee. Ik wil dan liever niet op een parkeerplaats staan hannessen. Want meestal is het uitdoen niet zo'n probleem, maar het weer fatsoenlijk aantrekken ::). Ik knoop trouwens ook weleens wat aan haar halsband, maar dan trek die halsband zo in haar hals, dat vind ik zo zielig :-[. Ik doe het dus weleens, maar dan voor nood en niet te lang.
Door Nitus
202spots schreef: Misschien maandverband met plak strip aan de binnekant van de jas "plakken"?
:bigarmhug: voor Gitte
Dat was het eerste waar ik aan dacht ;), maar dat blijft niet zitten, ik denk te weinig tegendruk :-\. De jas zit daar namelijk niet echt strak, behalve als ze er op ligt. Maar ik moet zeggen dat met die ingenaaide lapjes het best te doen is, ik moet alleen een grotere naald hebben want ik zie de details allemaal wat minder ::) en ben een kwartier lang op de tast bezig een draad door de naald te wurmen :-X.

En allemaal bedankt voor de knuffels :-* :-*.
Door 202Spots
Nitus schreef: Dat was het eerste waar ik aan dacht ;), maar dat blijft niet zitten, ik denk te weinig tegendruk :-\. De jas zit daar namelijk niet echt strak, behalve als ze er op ligt.
Van dat brede...Afbeelding

of duct tape Afbeelding

of pleister tape Afbeelding
is allemaal makkelijker dan naald en draad  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door