Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

ik heb net contact gehad met de DA en het gaat toch echt wel een stuk beter. Hij heeft vannacht geen diarree meer gehad en ook niet gebraakt. Hij heeft net zelf geplast en ze stondennu op het punt om even met hem naar buiten te gaan. Hij heeft nog wel het infuus in, daar kijken ze straks naar hoelang dat nog moet zitten. Hij stond nu ook wel zelf in zijn hok. Het lijkt erop dat het ergste achter de rug is gelukkig en ga ik er toch wel voorzichtig vanuit dat ik hem vanavond weer thuis heb.

Vanmiddag ga ik even probiotica kopen. Zit daar verschil in, moet ik ergens op letten? Ik neem aan dat een kruidvat dat ook wel verkoopt toch?
Dian schreef: ik heb net contact gehad met de DA en het gaat toch echt wel een stuk beter. Hij heeft vannacht geen diarree meer gehad en ook niet gebraakt. Hij heeft net zelf geplast en ze stondennu op het punt om even met hem naar buiten te gaan. Hij heeft nog wel het infuus in, daar kijken ze straks naar hoelang dat nog moet zitten. Hij stond nu ook wel zelf in zijn hok. Het lijkt erop dat het ergste achter de rug is gelukkig en ga ik er toch wel voorzichtig vanuit dat ik hem vanavond weer thuis heb.

Vanmiddag ga ik even probiotica kopen. Zit daar verschil in, moet ik ergens op letten? Ik neem aan dat een kruidvat dat ook wel verkoopt toch?
:groupwave2:  nou dat klinkt hartstikke goed! Zal een pak van je hart zijn!
Hoe kan ik het beste Rakker z'n eten weer oppakken? Ik zit zelf te denken om hem de eerste dagen iets van kipfilet te geven, lichtverteerbaar en ik denk niet zo belastend voor de maag en darmen? Of zou ik even terug moeten gaan naar kvv, dat ik daar een pak van koop en hem dat opvoer en dan weer terug naar barf? Hele botten lijkt me nu nog niet zo'n strak plan :-\

Wie kan me hiermee helpen???
Dian schreef: Volgens haar had je nu wel meer kans op het ontwikkelen van een voedselallergie, omdat de darmwand beschadigd is en daardoor de kans daarop groter is????? Morgen ga ik eerst probiotica halen, zodat we daar gelijk mee kunnen beginnen als hij weer thuis is.
Hi Ik ben nu pas jouw topic aan het doorlezen (ja met tranen in mijn ogen) en ik kwam dit tegen...
Mijn ervaring met mijn kat is na 9 maanden diarree, allerlei dieetvoeders, antibiotica vanwege giardia en cryptosporidia is, dat de mening was dat haar darmwand beschadigd zou zijn. Omdat alles niet had geholpen en het zaak was haar weerstand te verhogen, ben ik begonnen (eigen initiatief) met probiotica en isogel, de isogel om iig geen irritaties meer te veroorzaken betr diarree. Iig kwam de diarree er zo 'gebonden door de isogel' uit, en dat scheelde al een hoop.
Juist met rauw voeren poepte ze ineens mooie sigaren. Dus...goed dat je bij jouw standpunt blijft: rauw blijven voeren!
En heel veel sterkte voor jou en Rakker met het herstellingsproces.
Probiotica: heb ik al die tijd bij de da gekocht maar ik heb via barfplaats ergens gelezen in de natuurwinkel: pro-soluble of okugest maar dat zou je daar verder kunnen informeren!
Dian schreef: Hoe kan ik het beste Rakker z'n eten weer oppakken? Ik zit zelf te denken om hem de eerste dagen iets van kipfilet te geven, lichtverteerbaar en ik denk niet zo belastend voor de maag en darmen? Of zou ik even terug moeten gaan naar kvv, dat ik daar een pak van koop en hem dat opvoer en dan weer terug naar barf? Hele botten lijkt me nu nog niet zo'n strak plan :-\

Zelf zou ik kiezen om het fijn te malen, of heel klein gesneden, ja kipfilet ofzo.
Dian schreef: Hoe kan ik het beste Rakker z'n eten weer oppakken? Ik zit zelf te denken om hem de eerste dagen iets van kipfilet te geven, lichtverteerbaar en ik denk niet zo belastend voor de maag en darmen? Of zou ik even terug moeten gaan naar kvv, dat ik daar een pak van koop en hem dat opvoer en dan weer terug naar barf? Hele botten lijkt me nu nog niet zo'n strak plan :-\

Bosliefje heb ik eerst aan de kvv gehad. En geloof me, ze had al heel wat achter de rug wb voeders en diarree. Dus mijn eerste indruk is kvv, maar ik kan het helemaal mis hebben en misschien werkt dat bij Rakker juist niet?
Fijn dat het weer beter gaat  ;) Ik zou idd in het begin of kvv geven of fijngemalen BARF, maar ja, dan moet je natuurlijk wel de mogelijkheid hebben om zelf botjes te malen. Dit zou ik doen totdat zijn ontlasting weer goed is en dan weer langzaam botjes introduceren en ik zou dan weer helemaal opnieuw beginnen met kippennekjes en zo geleidelijk aan wat grotere botten. Ik hoop dat je hem vanavond weer mee naar huis kan nemen  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door