Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door YaYa
Gelukkig dat je het weer een beetje ziet zitten. Lolita zal zelf wel aangeven wat ze lust en blijkbaar is dat nu tartaar en blik. Nou prima toch. En dat de brokken weg zijn, is al een hele stap vooruit.
En het blik, ach wat zal ik zeggen. Ik ben pas een paar weekjes geleden gestopt met animonda blik door de cb heen te geven. Ze hebben 14 maanden cb en blik gehad. Ik had het weleens eerder geprobeerd maar toen wilden ze de cb niet meer. En Animonda blik is zo beroerd nog niet.
Door verwonderd
Sterker nog: voor het slapen gaan dus nog gegeven animonda 50 gr + tartaar ong 15 gr/20 gr: OP! Geen ontlasting vannacht.

Vanochtend wel om 06.00 uur uit bed geroepen maar dat gaf niets: ong 50 gr mager rundergehakt, 15 gr tartaar en natuurlijk wat animonda 50 gr. Niet door elkaar, heel klein beetje geroerd...gehakt en tartaar OP! Animonda liet ze staan...heeft ze in etappe 2 naar binnen gewerkt. Tot ze weer stond te bedelen. En toen dacht ik: ze moet zoveel kunnen eten als ze kan (ja ja National Geographic: ben gek op roofdieren). Dus de tartaar voor vanmiddag uit de koelkast gehaald. Voor de helft OP (ong 20 gr). Ik kon mijn ogen niet geloven. Eh, al waggelend liep ze weg. Ik heb haar nog nooit zo achter elkaar zien eten en zien waggelen. Oh, en horen smakken :)

Verbaast mij overigens dat het mij nu geen moeite kost. Ws omdat da het heeft opgegeven en mij naar zoo natuurlijk heeft verwezen en zelf over vers vlees, bijv carnibest begon...een soort toestemming. Stom he, en dan Tannetje die zo super heeft gereageerd. Wat ben ik blij met jullie!!!

Dacht vanochtend zelfs: wat is ze mishandeld geweest met al dat stomme dieetvoer...
Door YaYa
Ach troost je. Mijn katten hebben jaren op de brok geleefd. Dylan is nu ruim 9 en pas een jaar aan de cb. Dus eigenlijk heb ik hem al die jaren mishandeld :-\
Ik zou haar inderdaad lekker laten eten zoveel als ze lust. Sowieso heeft ze alles nodig om haar weerstand op te krikken en te vechten tegen de parasieten en ze heeft zoveel in te halen.
En ja, je kijkt altijd toch tegen een da aan. Die heeft immers geleerd en heeft er verstand van. Heb ik ook lang gedaan alleen als je fokt, leer je toch eerder om voor je dieren op te komen en niet altijd het advies van de da op te volgen. Mijn da is ook niet voor vers. Want die tandjes .............................. Daar moeten ze toch echt brok voor hebben.
Door verwonderd
bosliefje heeft wel gisteravond om 21.15 uur een klein hoopje gedaan, kleur richting de bruin die ik wil zien, geen okerkleuren meer JOEPIE! Wel heel slap ipv vage poepvorm en okerkleur
Dan maar liever slap en betere kleur en dan ook nog eens 's nachts geen ontlasting.
Schijnt dat ik haar iets teveel eten geef :)

Oh...is ws mijn trauma van eten weigeren en het feit dat ze moest aankomen. Nee ze is niet te dik niet te dun, klein van stuk, 11 maanden jong en een Noorse boskat. Ze zou iets groter moeten/kunnen zijn?

Ze waggelde vanochtend wel weg, supervoldaan....Ik ben gewend haar om een uur of 14.00 weer eten te geven, maar ik denk dat ik dat voor vandaag maar moet laten! Oef, zal moeilijk zijn!
Door verwonderd
Zo'n goeie hebben we nog nooit gehaaaaad, zo'n goeie hebben we nog nooit gehaaaad.

Ik hoop dat dit gaat doorzetten: ik dacht dat ik al een mooie donkerbruine drol heb mogen aanschouwen van bospoesje, maar deze overtreft alles. Hij is zo mooi dat ik het liefst een foto zou willen plaatsen, maar dat zal ik jullie niet aandoen.

Yaya heb ik het wel aangedaan <grijns>

Ik vind dit ongelooflijk.
Door YaYa
Ja en bedankt :D
Nee zonder gekheid, ik kom zulke dingen iedere dag tegen bij het scheppen van de bakken dus ben wel wat gewend.
En dit ziet eruit alsof het van 1 van mijn eigen viervoeters zou kunnen zijn. Niks mis mee.
Helemaal perfect gebakken door je bosliefje ;D
Door Mevroi Kruim
Nou, deze keer dus echt feestje bouwen!  :circle: :crazy2: :daisy: :groupwave2: :fool: :jerry:

En dat ze weinig poept komt omdat ze weinig onverteerbare stoffen binnekrijgt. Een van de voordelen van barfen: lekker weinig stront  ;D
Door verwonderd
;D ;D ;D ;D
Kruimel je maakt me aan het lachen (as ever!!!) en Bosliefje heeft even aan het kringetje op het scherm zitten snuffen: HUH wat is dat??

NEE nog geen feestje bouwen, nou ok, wel vanwege de perfecte drol!

Na mijn euforie poepte ze vanmiddag na een 'lunch' donkerbruine watersmurrie. Mijn dochter reageerde: alle troep moet haar lijf uit mam. Hmmm zou het? Ik schrok niet iig, terwijl dit wel de eerste keer was dat ik haar sneeuwschuivers (die lange plukken tussen haar tenen) moest uitwassen plus haar broek, onder de waterpoep.

Vanavond rundergehakt en .... runderhart....SMAK SMAK SMAK en de animonda? ... liet ze staan. Is in de prullenbak beland. Ik had ook Prins gekocht, vanavond in de koelkast gedaan om te ontdooien om vanavond te geven... Hoop dat dat morgenochtend ook nog kan, ik weet dat dus niet he!

Ze weegt wel ineens zwaar <grinnik> maar nee mij hoor je niet klagen: ze is 11 maanden jong, een noorse boskat en ze woog voor rauw 3,4 kg (voor het ras een lichtgewicht) en nu weegt ze...3,6 kg. Een noorse bospoes heeft 3 jaar nodig om uit te groeien. Ik weet dat sommige poezen 5 tot 6 kg wegen. Misschien meer? 

Ja ze stond een half uur geleden weer te snuffen: krijg ik nog wat? Hoe is het MOGELIJK! Het lijkt wel alsof ze uitgehongerd is, maar ik denk dat het nu wel even genoeg is. (als ik het tenminste volhoud om haar niets te geven grinnik)

Nee, ze is niet dik, zelfs niet na al haar gevreet, geen bolle gespannen buik, niets van dat alles. Een "gewoon klein" poesje. Alleen wat zwaarder :).
Door verwonderd
Yaya, ben zo blij dat haar drol op die van jouw katjes lijkt :D en ben blij dat ik je niet heb  :o

Wat ik nu leuk vind is dat ik het ook veel leuker vind haar eten te geven. Dat gesmak vind ik om te  :-* en nu kan ik het natuurlijk pas goed vergelijken: eerst at ze met lange tanden, hoewel de animonda haar toen al heel blij maakte!
Wel moet ik kvv gaan proberen, want ik raakte vanmiddag al helemaal gestressed bij Zoo-natuurlijk: orgaanvlees, spiervlees, botten...hemel! Dat ging me te snel! Dus combi kvv en rauw, dat past op dit moment beter bij mij. dus ik hoop dat dat er wel in gaat!
To be continued. Mocht dit een succesverhaal gaan worden...dan is dat ook voor anderen tzt goed om te weten.
Want alle ab die bosmeisje heeft moeten slikken...ik wens dat geen andere kat toe.
Door Mevroi Kruim
Nou, als jij geen feestje wil bouwen dan doe ik het wel alleen Afbeelding Afbeelding  :drink:

Kan me voorstellen dat het leed nog niet in een keer geleden is maar het is toch geweldig dat ze het zo lekker vindt en zo goed eet!
Door verwonderd
:groupwave2:
Da's waar Kruimel en daarom feest ik met je mee! Heel eerlijk gezegd loop ik sinds donderdag al te feesten in mijn eentje (met reserves, ik ben ietwat te vaak teleurgesteld geweest de laatste 8 maanden...) ;) En hou alles keurig op een  lijstje bij wat wanneer en hoe en vanochtend na haar 50 gr Prins-ontbijt met 40 gr tartaar (OP!) stond ik weer te juichen...nee geen smurrie integendeel...het glansde zelfs! en zo donkerbruin had ze ze nog niet gebakken!! ZO ken ik de poepjes van mijn vorige noor (ja ja brokken noor.. overigens is ze 16/17 jaar geworden).
Ja je leest het goed: de animonda is vervangen door Prins (ze liet de animonda toch staan), hoewel ik vrijdagavond toen ik goed het etiket las een beetje pissig werd: GRANEN zitten er door verwerkt! Begrijp daar helemaal niets van. Niet eens WELKE granen. Toch maar mopperend gegeven (animonda blik bevat weer geen granen, alleen maar vlees en vitamines ed) ....
Nee, ze ging niet aan de race...en geloof me, zouden het granen zijn die ze niet kan verdragen, nou, dan had ik dat nu al geweten.

My queen heeft sinds vanochtend 100 gr prins achter haar kiesjes plus zo'n ruime 100 gr tartaar. Ja da's veel maarrrrr

mijn meisje moet vechten tegen de crypts, moet ff inhalen wat ze aan groei te weinig is gegroeid (ik let errug goed op een gespannen buik, nee, juist een heeeeerlijk lekker poezenbuikje!!) en ik geniet van haar gesmak, haar speelsigheid, haar...ALLES!

Dank dank dank dank....voor het feit dat barfplaats bestaat en voor het feit dat ik niet ben weggehoond, toen ik lang nog niet zo ver was om rauw te gaan geven...

Ik ga de tijd nemen, met kvv en rauw en ga weer Tannetjes boekje lezen en lijstjes aanleggen van vlees ed.

Wie weet sta ik straks ook te hakken en te doen  :D
Ik heb er al veel over gelezen, hier op barfplaats!
:-* Verwonderd die al lang niet meer zo verwonderd is
Door YaYa
Da's nou precies de reden waarom ik geen prins voer :) En buiten dat vindt ik de prins er ook niet smakelijk uitzien. Het is grauw en ziet eruit als karton.
De cb gaat hier prima en de bibi vonden ze in het begin te grof maar dat zou nu misschien ook wel gaan. Ik geef zelf de cb diabetes omdat daar praktisch geen granen meer inzitten en wissel af en toe met de andere versies en het bevalt me prima.
Maar dit zijn hele goede berichten. En als je gaat experimenteren met de kvv en het blijkt dat ze alleen prins lust, geef je gewoon prins en anders kun je wat afwisselen.
Ga zo door :-*
Door Mevroi Kruim
Ik voer barf, al 6 jaar, en heb geen verstand van kvv. Maar af en toe is het wel handig om iets kant en klaars in huis te hebben dus ik had maar eens een rol carnibest plus wat pakken Prins aangeschaft bij de dsz. De carnibest vonden ze bleeeh, de Prins werd om gevochten  :P D'r is gewoon geen peil op te trekken, die katten!
Door YaYa
Gewoon geven wat ze lusten :)
De meesten hier vinden barf een brug te ver, dus voor mij is een combi van cb en barfdingetjes (kuikens, tartaar, gehakt, runderlappen, kipfilet, kippenlevertjes, lamshart, runderhart, kippennekjes) de goede oplossing.
Het zijn allemaal brokkenkatjes, sommigen al heeeeeeel erg lang en ze zitten nu in ieder geval aan de cb dus ik ben daar al blij mee. En er zijn er een paar bij die daar al heel lang over gedaan hebben en ook echt niks anders eten. En voor de liefhebber bied ik dan de bardingetjes nog aan. De een eet dit en de ander dat.
Door verwonderd
Het is slechts vrijdag bij 1 fledder gebleven (animonda met gehakt) en tot nu glanzende donkerbruine sigaartjes, 1 per dag, vanaf donderdag. Ze mag van mij best weer fledderen, ik schrik er lekker niet meer van! Want: ik WEET dat ze het dus KAN!
Laat het meisje maar vechten tegen de crypts, ik vecht met haar mee.

Zit zelfs al te denken aan kippennekken, volgens mij vindt ze dat hartstikke leuk, kan ze lekker knagen. Maar dan ga ik nog even barfplaats goed doorzoeken hoe dat aan te vangen! Geloof dat ik met de vleugeltjes moet beginnen. Pom pom pom, vind het steeds leuker worden.

Vooral ook al die lege schaaltjes  :o

Ze slaapt wel veel meer. Ff uitbuiken. Of groeien. Of bijkomen. Nou, kan me niet schelen, ze ziet er veeeeeel beter uit al. Stevig, niet meer zo breekbaar. Ongelooflijk. Pom pom pom.

Oh en de Prins valt dus goed en ja ze vindt het heeeerlijk. Ik blijf voorlopig nog even bij de kvv, voor mij ook beter en dan kan ik ook barf dingetjes gaan uitproberen.
Zo, en nu eindelijk (sinds 8 maanden) weer eens lekker tevreden gaan slapen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door