Vanmiddag ben ik van 17.15 – 18.30 bij de DA geweest, met als onderbreking het posten van de buisjes bloed zodat deze morgen in het lab onderzocht kunnen worden.
Tja dan weet je het al… geen goed nieuws.
Ik heb zoveel informatie over me heen gekregen dat het me duizelt en dat ik ook niet meer alles kan herhalen.
Er zaten wat kristallen in de urine (verder niet meer over gehad).
Er zaten wat bacteriën in, voor 8 dagen kuur Baytrill meegekregen.
Uitslagen van het bloedonderzoek (normaalwaarden):
Albumine 32 ( 22-35)
Totaal eiwit 91 (47-69)
Kreatine 122 (65-139)
Glucose 5.7 (4.4-5.9)
Ureum 9.2 (2.3-9.1) en dat terwijl ze nuchter was.
Bloed is opgestuurd naar het lab, verwachtte uitslag volgens de DA is Leishmaniose (LM).
Geadviseerde behandeling is dan Allopurinol.
“Gelukkig” heeft hij vaker honden voor LM behandeld in de praktijk.
Probleem van de medicatie is dat die negatief inwerkt op de nieren, zijn advies is dan ook om nierdieet te geven tijdens de behandeling. Hij zei er direct achtereen dat hij begreep dat ik dat niet zou willen (hij weet dat wij Barfen met de honden en geen brokken geven, onze 14 jarige poes met nierproblemen eet ook vers en dat gaat prima).
Hij adviseerde mij dus een niersparend dieet te zoeken, dus dat is een mooie missie waar ik op Barfplaats vast wel hulp kan vinden!
Mijn vrees is dat we het overmatige drink- en plasprobleem dus niet zullen kunnen oplossen, maar misschien valt dat mee.
Ik blijf haar Cranberry geven en zure vitamine C 2x 1000 mg en heb ook gevonden dat Solidago een goede is om te geven. Moet ik daarvoor nog een bepaalde dosering aanhouden?
Water weghalen mag niet meer, tot 22.00 uur moet het blijven staan en dan om 07.00 uur weer aanbieden, langer onthouden is slecht. Met het vele drinken spaart ze haar nieren.
Hoe dat dan ooit moet met alleen thuis zijn wordt een lastige denk ik, misschien is 2.5 uur dan wel het maximaal haalbare….
Nou ja het goede nieuws blijft natuurlijk vooralsnog dat ze levenslustig is en niet afvalt.
Misschien valt het allemaal wel een beetje mee, uiteindelijk hebben we de uitslag van het bloedonderzoek in het lab nog niet binnen. Onze poes van 14 had op haar 10e jaar dramatische bloedonderzoeken uit het lab en volgens onze DA had ze eigenlijk dood moeten zijn met zulke uitslagen (ze was wel ziek) en nu is ze Hollands welvaren van 14 jaar.
Misschien is Sofi erg sterk….
Onderstaand een link met meer info over de mensen, voor hen die haar niet kennen en er meer over willen lezen:
http://www.resanito.nl/web/content/view/305/47/