Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Vanmiddag ben ik van 17.15 – 18.30 bij de DA geweest, met als onderbreking het posten van de buisjes bloed zodat deze morgen in het lab onderzocht kunnen worden.
Tja dan weet je het al… geen goed nieuws.

Ik heb zoveel informatie over me heen gekregen dat het me duizelt en dat ik ook niet meer alles kan herhalen.

Er zaten wat kristallen in de urine (verder niet meer over gehad).
Er zaten wat bacteriën in, voor 8 dagen kuur Baytrill meegekregen.

Uitslagen van het bloedonderzoek (normaalwaarden):
Albumine 32 ( 22-35)
Totaal eiwit 91 (47-69)
Kreatine 122 (65-139)
Glucose 5.7 (4.4-5.9)
Ureum 9.2 (2.3-9.1) en dat terwijl ze nuchter was.

Bloed is opgestuurd naar het lab, verwachtte uitslag volgens de DA is Leishmaniose (LM).
Geadviseerde behandeling is dan Allopurinol.
“Gelukkig” heeft hij vaker honden voor LM behandeld in de praktijk.
Probleem van de medicatie is dat die negatief inwerkt op de nieren, zijn advies is dan ook om nierdieet te geven tijdens de behandeling. Hij zei er direct achtereen dat hij begreep dat ik dat niet zou willen (hij weet dat wij Barfen met de honden en geen brokken geven, onze 14 jarige poes met nierproblemen eet ook vers en dat gaat prima).
Hij adviseerde mij dus een niersparend dieet te zoeken, dus dat is een mooie missie waar ik op Barfplaats vast wel hulp kan vinden!

Mijn vrees is dat we het overmatige drink- en plasprobleem dus niet zullen kunnen oplossen, maar misschien valt dat mee.
Ik blijf haar Cranberry geven en zure vitamine C 2x 1000 mg en heb ook gevonden dat Solidago een goede is om te geven. Moet ik daarvoor nog een bepaalde dosering aanhouden?

Water weghalen mag niet meer, tot 22.00 uur moet het blijven staan en dan om 07.00 uur weer aanbieden, langer onthouden is slecht. Met het vele drinken spaart ze haar nieren.
Hoe dat dan ooit moet met alleen thuis zijn wordt een lastige denk ik, misschien is 2.5 uur dan wel het maximaal haalbare….

Nou ja het goede nieuws blijft natuurlijk vooralsnog dat ze levenslustig is en niet afvalt.
Misschien valt het allemaal wel een beetje mee, uiteindelijk hebben we de uitslag van het bloedonderzoek in het lab nog niet binnen. Onze poes van 14 had op haar 10e jaar dramatische bloedonderzoeken uit het lab en volgens onze DA had ze eigenlijk dood moeten zijn met zulke uitslagen (ze was wel ziek) en nu is ze Hollands welvaren van 14 jaar.
Misschien is Sofi erg sterk….

Onderstaand een link met meer info over de mensen, voor hen die haar niet kennen en er meer over willen lezen:
http://www.resanito.nl/web/content/view/305/47/
Door roefus
Verdorie Astrid, wat een tegenvaller.
Hier zat je niet op te wachten.

Leishmaniose is een ziekte waar elke hond uit het buitenland een kans op maakt.
Dat heb ik me ook gerealiseerd, maar goed...je hoopt het allicht niet.

Hoe of wat dan ook.....het klinkt misschien raar, maar ik ben blij dat Sofi bij jou is.
Want ik weet dat jij/jullie alles voor haar zult doen wat mogelijk is.

Maar wát een tegenslag.
Ik hoop dat het allemaal wat meevalt.
Ik vind het hartstikke rot voor je, ook bij de gedachte dat je zo goed bezig was met haar training wat betreft 'alleen zijn'.

Ik weet verder niks te zeggen.
Maar ik hoop enorm dat jullie hier goed uitkomen, en dat het een beetje meevalt  :-*
Bedankt voor je lieve reactie Christa, ik moet er helemaal van blozen :)

Dian, als ze LM heeft dan wordt ze nooit beter, alleen slechter - maar dat kan ook lang duren.
Dat kan echter ook wel weer meevallen, zoals mensen het HIV virus kunnen hebben zonder daar direct doodziek van te zijn.
Zij heeft echter al nieren die niet goed zijn en ik ga er vooralsnog van uit dat dat niet overgaat.
Maar een van onze katten is ook nierpatien (en 14 jaar) en het gaat super met haar.

En ja we wisten vooraf dat het risico er was, dus ja gewoon stomme pech...
Het kan allemaal nog wel even meevallen, voorlopig gedraagt ze zich als een jonge en gezonde hond.

Nu vraag ik me qua voeding i.v.m. die nieren het volgende af.
ik probeer altijd zoveel mogelijk diersoorten te voeren, maar vraag me nu af of ik niet beter kan proberen om haar meer biologisch te voeren?

Ik kan aan heel mooi bevleesde biologische kip komen en runderkopvlees en pens, ik zou dat de helft van haar dieet kunnen laten zijn, dus 3-4 dagen. Dan 1 dag zalmkop.
Groente eet ze wel als ik er kvv doorheen roer, dus dat kan ik ook wel opvoeren.
Dan aanvullen met wat gevogelte ik heb eend, parelhoen, soms fazant en kalkoen.

Lamsribben kan Borke dan wel opeten.
Hoe zit het dan met bijvoorbeeld konijn en haas, ook maar voortaan aan Borke geven?
Door roefus
AstridStraver schreef: Bedankt voor je lieve reactie Christa, ik moet er helemaal van blozen :)

Nu vraag ik me qua voeding i.v.m. die nieren het volgende af.
ik probeer altijd zoveel mogelijk diersoorten te voeren, maar vraag me nu af of ik niet beter kan proberen om haar meer biologisch te voeren?

Ik kan aan heel mooi bevleesde biologische kip komen en runderkopvlees en pens, ik zou dat de helft van haar dieet kunnen laten zijn, dus 3-4 dagen. Dan 1 dag zalmkop.
Groente eet ze wel als ik er kvv doorheen roer, dus dat kan ik ook wel opvoeren.
Dan aanvullen met wat gevogelte ik heb eend, parelhoen, soms fazant en kalkoen.

Lamsribben kan Borke dan wel opeten.
Hoe zit het dan met bijvoorbeeld konijn en haas, ook maar voortaan aan Borke geven?

Nee hoor, je hoeft niet te blozen.

Als ik DEZE reactie lees...en hoe je er NU al mee bezig bent om over Sofi's dieet na te denken...dan heb je al dat kleine beetje lof van mij verdient  :-*
Je bent een kanjer !
He jeetje, wat een enorme domper...  :-[ Hopen dat je het met een aangepast dieet en wat medicatie goed onder controle kunt krijgen en houden. Gelukkig voelt Sofi zich wel goed, da's alweer een positief punt! Heel veel sterkte met het verwerken van deze onverwachte rotuitslag.
jeetje, dat had ik nou niet verwacht, wat rot zeg, ik hoop dat het behandelen meevalt en dan er snel verbetering in haar drink/plas problemen komt, en natuurlijk dat de behandelling niet al te zwaar op haar lijf valt. Dit heeft ze dus al weet ik hoe lang?? :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door