Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Paul_Barte
wond is in de open lucht want hij heeft nu een kap om, leermoment; niks zielig, de gevolgen van het niet doen zijn erger (weet ik nu), arme hond, sukkel van een baas.

Als het morgen niet beter gaat gaan de pillen erin,
Helemaal mee eens Leo....van een kuurtje anti-biotica gaat een gezonde hond als Brutus niet naar de kloten.
Soms kom je er niet onder uit!!!
Lukt een kapje niet dan een muilkorfje......mag de hond zelf kiezen wat hij wilt  ;)
Na een paar uur met kap scheuren ze door de hut heen ZONDER iets te raken dus ze kunnen het wel  ;D

Succes
Paul
Door Mister T
Ja Leo,NU beginnen niks wachten!!!!!!!!!Wij zijn dinsdags met tim naar de da geweest,was prima en mocht de verbandwissels zelf gaan doen na 1 a 2 dagen....woensdag dacht ik(vraag me niet waarom)ik ga het nu al doen en toen ik het verband eraf haalde wist ik niet wat ik zag !!!!!!!!!!!2 wonden,waarvan weten we niet,die COMPLEET BORRELDEN VAN DE PUS!!!!!!!!in nog géén 24 uur !!!!!!!!!!!!!!
Het is zo snel gebeurd zo'n infectie dus waarom wachten als je nu eigenlijk al weet dat je het morgen moet gaan geven???????
Succes!!!!!!!!Na die kuur prop het brute kind maar vol met fytho of vuile pens,komt heus helemaal goed maar wat nu moet,MOET!!!!!!!!!!!
Door ine
Leo, ik ben het eens met Pam!! Als je toch morgen gaat geven, waarom dan niet nu, des te eerder slaat het aan!!!
Heel veel wijshetd en sterkte vannacht!!
Door Leo
Dank voor jullie meeleven Sylvia en Paul, ik weet het even niet meer wat te doen, twijfel twijfel,  shit, wat is wijsheid! ik hou hem in de gaten vanacht,  
Door Mister T

Na een paar uur met kap scheuren ze door de hut heen ZONDER iets te raken dus ze kunnen het wel  ;D

Succes
Paul
Mag ik ff met mijn lekenervaring waarschuwen??????houd je koffie omhoog want ze willen graag een knuffel en leggen hun kop op schoot oid en vergeten hun "mutsje" met als gevolg dat je gekookte b****n hebt  ;D
Door Mister T
Leo,je kunt misschien wel een nat sodaverband erom doen en daarom heen,als ie uit moet,ff een stukje pvc pijp desnoods want dan kan ie er niet bij(snuffelen gaat niet met een kap :-/)dat natte sodaverband is wel goed bij infecties....desnoods vannacht erom heen laten?
Door 202spots
Ik zat ook aan sodawater te denken!!
Misschien proberen???
Maar ik ben het OOK met de andere eens om dan maar GELIJK vanacht met de antibiotics te beginnen!!
We duimen!!
Door avalon
Nat verband erom laten zitten lijkt mij weer geen goed idee, want dan kunnen er schimmels ontstaan, teminste dat was bij mij zo, dus ik denk dat dat bij dieren ook zo kan zijn. Maar sodawater is altijd goed.
Door Lupa
het gevaar van zo een open wond is het ook het dicht groeiwn er kan wild vlees onstaan of dood wefsel en dan moet je nog een keer opereren.
Ik heb toen echt 4 maanden met ellende rond gelopen, de wond van mijn flat lijkt op en biefstuk, met erom heem em rand dood vlees, als ik niet eerder in ge gijpen had was haar knie naar de klo...Ze heeft wel een kale plek aan over gehouden, dat komt omdat alles dood aan het gaan was.
Probeer echt die vulkatan gel. Het helpt met het maken van gezonde cellen, het is een gel die gebruikt wordt voor paarden als schuurplekken hebben.
Ik ben met Sylvia eens, eens een keer mag je toch wel gebruik maken van medicijnen toch?
Door Lizzy
Nou, we hebben hier wel in een dilemma gezeten! Ik wilde geen antibiotica geven en Leo vertrouwde de zaak niet meer. Vanmorgen zag de wond er overigens heel goed uit, maar vanmiddag werd het weer slechter. Ik ben er van overtuigt dat we dit probleem zonder antibiotica onder de knie hadden gekregen, maar aangezien we ons niet kunnen permiteren om drie weken aan te klooien met Brutus, hebben vandaag toch besloten met de antibiotica-kuur te beginnen...

We hebben de afgelopen dagen ontzettend moeten tobben! Ik moest drie dagen op kantoor zijn (fulltime - normaal werk ik 's morgens thuis en gaan de honden 's middags met de uitlaatservice mee, maar in dit soort gevallen kan ik ook hele dagen thuiswerken, behalve nu dus - en dit is zeer recent door mijn baas gepland.. Lekkere planning allemaal >:() en Leo kon dinsdag eigenlijk helemaal geen vrij nemen... Maar, omdat ik een belangrijke bespreking had, heeft Leo zijn baas moeten bellen en toch vrij moeten nemen. Zo kunnen we niet nog een tijdje langer doorklooien, dus hup: pil erin. Ik baal er wel van, want dit is de tweede kuur dit jaar.... Maar goed, we gaan wel weer aan de slag met probiotica en na de kuur met cat's claw enzo...

Getverdemme, wat een gevolgen van zo'n operatie he? Eerlijk gezegd baal ik nu nog harder dat we niet gewoon in 1 keer de juiste maat kap mee hebben gekregen. Dan was dit gewoon niet gebeurd. Maar goed, da's achteraf.....

Groetjes, Lizzy
Door Leo
het gevaar van zo een open wond is het ook het dicht groeiwn er kan wild vlees onstaan of dood wefsel en dan moet je nog een keer opereren.
Ik heb toen echt 4 maanden met ellende rond gelopen, de wond van mijn flat lijkt op en biefstuk, met erom heem em rand dood vlees, als ik niet eerder in ge gijpen had was haar knie naar de klo...Ze heeft wel een kale plek aan over gehouden, dat komt omdat alles dood aan het gaan was.
Probeer echt die vulkatan gel. Het helpt met het maken van gezonde cellen, het is een gel die gebruikt wordt voor paarden als schuurplekken hebben.
Ik ben met Sylvia eens, eens een keer mag je toch wel gebruik maken van medicijnen toch?
Lupa, waar haal je dat ( Vulkatan ) ?
Laatst gewijzigd door Leo op wo 24 sep 2003, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
Hoop dat Brutus vlug helemaal in orde is!
Toch verstandig om met de kuur te beginnen..
Heb je ook aan coloidal silver gedacht om mee te deppen of zo?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door