Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nynke
nelb schreef: Hoeveelheid hangt (mede) af van gewicht van de hond.
Volgens de bijsluiter bij 5-10 kg : 1/2 per dag, dit kan op advies van de da worden verdubbeld.
Tja, Gunnar weegt 10.9 kilo  :P :P :P
Door Sylvi@
bloemetje schreef:
Zijn hartruis is zozeer verergerd dat het in zijn hele borstholte te horen is. Maar hij heeft géén vocht. Daar konden ze niets van horen (3 man heeft geluisterd).
Hij heeft een half tabletje fortekor voorgeschreven gekregen per dag.
Misschien toch verstandig om eerder een echo te laten maken? Mocht er wel vocht zitten kan je vochtafdrijvers geven ;)

Mijn kat heeft tijdens het luisteren een perfect hart :o ook door 3 verschillende artsen beluisterd in verschillende praktijk toen ze zo ziek was. Blijkt ze dus een zeer ernstige hartkwaal te hebben, met veel vocht rond haar hart, dat zie je dus alleen op een echo.
Door bloemetje
Noah heeft een kleurendoppler gehad in september.

Hij krijgt een halve fortekor 5 per dag. Noah woog precies 10 kg overigens  ;D
Nou, ik had 2 stripjes gehad van de da voor 43 euro! Bestel jij ze soms op internet? Ik had ze wel gevonden voor de helft van de prijs bij de da.
Door nelb
Twee stripjes, das 28 tabletten? Duur. Ik dacht dat ze zo om en nabij de € 1 per stuk zijn.

Ik heb 'r 2 op de fortekor en koop tegenwoordig een grote doos, das wat goedkoper.

ff opzoeken...

€ 122 voor 10 strips (a 14 stuks), das € 0,87 per stuk.

Misschien  samen doen met iemand uit de buurt?
Door Nynke
En omdat ik de Fortekor 20 koop en die in vier stukken snij, ben ik toch voordeliger uit dan jij Nel.
Uitgaande van € 20 voor een strip ben ik 20:14:4 is 35 cent per dag kwijt, dat scheelt toch aanmerkelijk !!
Met 1 strip doe ik dus 4*14= 56 dagen.  ::) ::)

Maar goed, zolang Noah maar een half tabletje 5 hoeft, hoef je niet te denken aan Fortekor 20. De tabletten zijn precies zo groot/klein als de Fortekor 5 en dus niet in 8 stukken te verdelen :-X
Door Nynke
Hoi Irene, ik zou het op zich wel aandurven, maar het is duurder dan bij mijn eigen DA en ik zou het dus zef niet doen. Er is nog zo'n site, medpets of zo, waar je medicijnen kunt bestellen.
Je kunt ook gewoon eens informeren bij andere DA in de buurt  ::) ::)
Door bloemetje
Nynke F schreef: Hoi Irene, ik zou het op zich wel aandurven, maar het is duurder dan bij mijn eigen DA en ik zou het dus zef niet doen. Er is nog zo'n site, medpets.nl, waar je medicijnen kunt bestellen.
Je kunt ook gewoon eens informeren bij andere DA in de buurt  ::) ::)
Medpets heeft alleen vasotop  :-\. Ik zal maandag eens een rondje bellen naar andere da's. Eigenlijk heb ik er een hekel aan om dat te doen. Maar mijn da rijdt al bijna in een ferrari door die 2 honden van mij.

Met Noah gaat het overigens goed. Hij hoest nog wel maar hij maakt het niet af. Het gaat niet tot koren aan toe.
Door Nynke
bloemetje schreef: Medpets heeft alleen vasotop  :-\. Ik zal maandag eens een rondje bellen naar andere da's. Eigenlijk heb ik er een hekel aan om dat te doen. Maar mijn da rijdt al bijna in een ferrari door die 2 honden van mij.

Met Noah gaat het overigens goed. Hij hoest nog wel maar hij maakt het niet af. Het gaat niet tot koren aan toe.
Die van mij rijden in Corvette's :D :D :D

Fijn dat het met Noah goed gaat !!!
En wat is er mis mee om te shoppen?? Sowieso kun je, als andere DA's een stuk goedkoper zijn, dat  tegen je eigen DA zeggen, wie weet wat hij zegt ??

Grappig hoor, koren ::)   Hier in Rotjeknor zeggen ze kokken :D ;)
Door bloemetje
;D Je hebt gelijk.

Kokken heb ik ook weleens gehoord  ;D. Nu op mijn werk doet ie het er wel weer bij  :-\. Hoe snel moet dit werken? Binnen een week ofzo?
Door Nynke
volgens mij moet je met 1 weekje zeker wel verschil merken.
Maar goed, Gunnar gebruikt het al ± 10 jaar, dus ik weet het niet meer zo goed :-[ :-X
Door bloemetje
Toennet de da weer gebeld want Noah blijft hoesten. Ik dacht enige verbetering te zien maar daar ben ik al van teruggekomen. :-\

Ze vonden toch wel dat enige verbetering al zichtbaar moest zijn en adviseerden mij Furosemide (plaspillen). Daar wil ik liever niet aan als ik eerlijk ben. Ik heb hen dus gezegd dat ik eerst een echo wil. Even zeker weten wat er aan de hand is.

Dus word er nu een mobiele echo geregeld bij mijn eigen da. Ze belt me zo terug voor de datum van de afspraak.

Noah heeft nog altijd nergens last van. Gisteren een half uur in de polder gelopen en dan is hij thuis nog rotvervelend. Niet moe te krijgen!
Door roefus
Sterkte met Noah.
Wel fijn dat hij verder nergens last van heeft en nog heerlijk rondloopt  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door