Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

[quote="pike"]
Als dit de truc is dan is dat misschien een reden voor de hoge prijs, als je maar een bepaalde tijd kan oogsten is de opbrengst per jaar kleiner dan wanneer je het gehele jaar door kan oogsten  :-\
[/quote]

Ik heb behoorlijk wat verder zitten studeren (zie ook de link hierboven naar de studie over dit alg) en imiddels geloof ik er geen hout van, dat de plaque off op een bepaald moment in het jaar geoogst wordt.
Als dit de truc is dan is dat misschien een reden voor de hoge prijs, als je maar een bepaalde tijd kan oogsten is de opbrengst per jaar kleiner dan wanneer je het gehele jaar door kan oogsten 
IK denk dat de kelp/zeewier het hele jaar in de zee zit hoor..wanneer de plant te groot word dan worden er slierten vanzelf door de beweging van 't water van de plant afgebroken en kan je het hier op het strand aangespoeld terug vinden.. :-\

Hier ook nog 'n paar goedkope:

Nature's Way Nature Way Norwegian Kelp 100 Caps
Vitamins & Nutrition Type: Minerals - Formula: Capsules - Mineral Type: Iodine - Dosage: 640 mg, 660 mg - SupVitMin Type: Iodine Natural Iodine source. Kelp (ascophyllum nodosum) is a nutritional seaweed. this species grows in a coastal ocean waters from 0 to 10 feet deep with the tide. Nature's Way uses whole dried plant. Guaranteed to contain 0.06% Iodine. Part #: 033674145005 / 393405 Sellers Found: 11
Lowest Price: $3.79

Hier ook 'n heel stel van dezelfde met prijs erbij...
http://www.nextag.com/Nature-s-Way-Natu ... rices-html
het is gewoon knotswier,wat je ook aan het strand kunt vinden zie ik?
want dan ga ik gewoon eens rapen als het weer aanspoelt,dat wassen en drogen en fijnmaken,kijken of dat hetzelfde effect heeft.
Of zou dat niet kunnen?
[quote="geer"]
Ik zie door de algen de zee niet meer! Welke zou nu de beste zijn?
[/quote]
;D ;D ;D dikke soep  ;D  ;D

[quote="vanaalst"]
maar verdwijnt bij jouw zeewier dan ook de tandsteen?
ellen
[/quote]

Pike zijn gebit is vanaf dat ik begon te barfen veel en veel schoner geworden. Hij heeft een mooi wit gebit gekregen terwijl voorheen overal aanslag zat en op de kiezen ook al tandsteen. Toen hij zijn eerste botjes begon te kauwen zag je het tandsteen verdwijnen en ook dat zijn tandvlees ging bloeden. Daar heeft hij nu dus al lang geen last meer van, hij heeft wel nog een klein beetje tandsteen achterin. Hij heeft vanaf vrijwel het begin  Ijslands zeewier gekregen, maar maar heel beperkt, 2x per week krijgt hij een theelepeltje. Ik geloof dus niet dat dat de verbetering teweeg heeft gebracht.
Armagnac heeft ook vanaf het moment dat hij op Barf ging het zeewier gekregen, ook 2x per week een theelepeltje. Hij heeft wel last van wat bruine aanslag, en dan met name op de hoektanden. Nou gebruikt hij die eigenlijk ook niet met eten, hij trekt nooit aan vlees, maar Pike doet dat ook niet en die heeft die aanslag niet (meer).

Als het zeewier dat ik heb dezelfde werking zou hebben als de AN, zou ik de dosering moeten verhogen om dat te kunnen zien lijkt me. Ik zou het dagelijks moeten gaan geven, en dan misschien ook meer, want het zijn vlokken en geen poeder. Ik zit er over te denken of ik het eens zal proberen.
eefje schreef: het is gewoon knotswier,wat je ook aan het strand kunt vinden zie ik?
want dan ga ik gewoon eens rapen als het weer aanspoelt,dat wassen en drogen en fijnmaken,kijken of dat hetzelfde effect heeft.
Of zou dat niet kunnen?
De Ascophyllum nodosum ( Knotswier - IJslandszeewier )waar het geloof ik over gaat, komt voornamelijk uit de buurt van noorwegen en IJsland vandaan, misschien dat de water temperatuur daar dan ook iets verschil kan maken?
Ik denk dat de wier voor de handel, uit de zee vandaan word gehaald,dan in de zeewater word schoongespoeld en dan gedroogd word (en gemalen)
Wanneer je zelf op het Hollandse strand de wier vind,dan heeft het waarschijnlijk ook al 'n tijdje op het strand gelegen waardoor bepaalde stoffen/voedingswaardes  ook al achteruit zijn gegaan of vernietigd.

Ik heb ook wel is dit soort kelp mee naar huis genomen
Afbeelding

Het stinkte zo verschrikkelijk dat ik het na 2 dagen heb weggegooid... :-X
Potje poeder of capsules kopen is veel makkelijker...
Hier 1.0 Kilogram  voor € 5.95 ....
http://www.homeovet.nl/verzorgingsprodu ... um_nodosum_)/
202spots schreef: De Ascophyllum nodosum ( Knotswier - IJslandszeewier )waar het geloof ik over gaat, komt voornamelijk uit de buurt van noorwegen en IJsland vandaan, misschien dat de water temperatuur daar dan ook iets verschil kan maken?
Ik denk dat de wier voor de handel, uit de zee vandaan word gehaald,dan in de zeewater word schoongespoeld en dan gedroogd word (en gemalen)
Wanneer je zelf op het Hollandse strand de wier vind,dan heeft het waarschijnlijk ook al 'n tijdje op het strand gelegen waardoor bepaalde stoffen/voedingswaardes  ook al achteruit zijn gegaan of vernietigd.

Ik heb ook wel is dit soort kelp mee naar huis genomen
Afbeelding

Het stinkte zo verschrikkelijk dat ik het na 2 dagen heb weggegooid... :-X
Potje poeder of capsules kopen is veel makkelijker...
Hier 1.0 Kilogram  voor € 5.95 ....
http://www.homeovet.nl/verzorgingsprodu ... um_nodosum_)/
het ligt hier regelmatig en vaak ook net uit zee en zolang het in het water ligt leeft het nog.....ga wel eens kijken.
de reden dat ik het juist zelf zou willen uitproberen is omdat dit toch weer erg fijn gemalen poeder is,ben benieuwd wat het doet als het iets grover zou zijn.
Maar als ik het vind kan ik het dus wel meenemen.....tis niet iets heel anders wat gevaarlijk is ofzo?of heb je geen gevaarlijke algen ???
eefje schreef: het ligt hier regelmatig en vaak ook net uit zee en zolang het in het water ligt leeft het nog.....ga wel eens kijken.
de reden dat ik het juist zelf zou willen uitproberen is omdat dit toch weer erg fijn gemalen poeder is,ben benieuwd wat het doet als het iets grover zou zijn.
Maar als ik het vind kan ik het dus wel meenemen.....tis niet iets heel anders wat gevaarlijk is ofzo?of heb je geen gevaarlijke algen ???
Jawel, blauwalg, maar die groeit weer niet in de zee :D
202spots schreef: Ik heb ook wel is dit soort kelp mee naar huis genomen
Afbeelding
DIt is geen knotswier maar blaaswier.
Het IJslands zeewier dat ik hier in een potje heb (Fucus) is ook een blaaswier.
eefje schreef: het ligt hier regelmatig en vaak ook net uit zee en zolang het in het water ligt leeft het nog.....ga wel eens kijken.
Als het grover is verteerd het mogelijk niet :-\
Sanyo schreef: Jawel, blauwalg, maar die groeit weer niet in de zee :D
Een alg is eencellig en geen wier.
pike schreef: En om het nog ingewikkelder te maken:
De blauwalgen zijn bacterieën  ::) en zien eruit als wier  :-X
blauwalg herken ik wel,maar geen idee welke soorten wieren je allemaal hebt,maar dat blaaswier of knotswier drijft hier regelmatig in grote plakken in zee,dus als ik het weer eens zie ga ik gewoon eens vissen ofzo :D
en misschien hou ik het wel gewoon bij die plaque off,heb het nu tenslotte toch al in huis ;)
Tja, ik weet het niet hoor. Ik vind Pro Dent plaque of ook wel aan de prijs maar ik zie echt resultaat!  Bij het hondje dat hele erge aanleg heeft voor tandsteen en tandvleesonsteking(zie eerdere foto's). Zo zelfs dat ik denk dat een gebitsreiniging misschien niet meer nodig is. Ik zal binnenkort hier foto's plaatsen van hoe zijn gebit er nu uitziet.

Ik kan niet vergelijken met ander zeewier want dan heb ik nog nooit gevoerd.
evds schreef: Tja, ik weet het niet hoor. Ik vind Pro Dent plaque of ook wel aan de prijs maar ik zie echt resultaat!  Bij het hondje dat hele erge aanleg heeft voor tandsteen en tandvleesonsteking(zie eerdere foto's). Zo zelfs dat ik denk dat een gebitsreiniging misschien niet meer nodig is. Ik zal binnenkort hier foto's plaatsen van hoe zijn gebit er nu uitziet.

Ik kan niet vergelijken met ander zeewier want dan heb ik nog nooit gevoerd.
ja ik dus wel wel, gebruik al tijden zeewier en op de hoektanden bleef tandsteen.
en dat is nu dus bijna helemaal weg door de prozym.
Dus ja, ik weet niet hoor.......
ellen
vanaalst schreef: ja ik dus wel wel, gebruik al tijden zeewier en op de hoektanden bleef tandsteen.
en dat is nu dus bijna helemaal weg door de prozym.
Dus ja, ik weet niet hoor.......
ellen
nou ik weet het wel ............
als het helpt dan helpt het !!
die 17,50 is het me dan dubbel & dwars waard, dat mijn oude Kezenman daardoor niet onder narcose moet voor een schoonmaakbeurt  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door