Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Mijn hond heeft ook een slappe achterhand en krijgt iedere dag een tablet GlucoMotion (glucosamine, chondroitine en msn) en dat gaat eigenlijk best goed. De ene dag wat beter dan de andere maar of dat daarmee te maken heeft, weet ik niet. Heb ook goede ervaringen van duivelsklauw.
Door Fallin
Mijn Duitse Herder van 12,5 jaar heeft ook een slappe achterhand. Hij heeft tot z'n 9e jaar flink gesport, dus daar zal het ook wel een deel door komen. Hij staat al een hele tijd op Glucosamine (en af en toe tijdens een slechte dag op Metacam)
Met interesse las ik over spiersupport. Waar kan ik dat halen en zou en nog zin hebben bij zo'n oude hond. Ik wil hem nog zo lang mogelijk goed houden. O ja hij heeft ook een slecht werkende alvleesklier en ik weet niet of dat wel kan met spiersupport.
Door Lizzy
Fallin schreef: Kun je de spiersupport gewoon bij een drogist kopen? En hoe gaat het dan met de dosering voor een hond van 40 kg?
Nee, ik ben bang van niet. Ik bestel het altijd via http://www.plaza33.eu (dan Dumuchi dierenprod. en dan gezondheid en dan Groene Os). Dosering en doseerschep staat op de verpakking.
Door judith1967
Ik bestel de spiersupport gewoon bij de Vitaminestore(voorheen de bodyvitaal winkel).
Dus je kan het daar ook eens navragen.

Meestal als ik het voor 3 uur doorgeef  bij hun kan ik het de volgende dag al afhalen.
Door Anna Penta
Helaas, de Puur Spondy is bijna op en heeft niets gedaan. Nu ga ik volgende week toch maar naar Rhonda, chiropractor. Ik hoop dat zij Bambi kan helpen. Ik ben wel heel benieuwd naar haar bevindingen.

Excuses ik bedoel osteopaat.
Laatst gewijzigd door Anna Penta op vr 01 feb 2008, 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door chulodogo
hallo, het liefst geef ik mijn hond ook alleen bio en verantwoord voedsel, en medicatie..
maar ik moet echt zeggen dat ik heel tevreden ben over de anabolin die mijn hond gekregen heeft..
mijn hond heeft 3 x een spuit anabolin gekregen met tussenpozen van 5 weken.. zijn klachten van zn zwakke achterhand zijn verleden tijd!
hij is nu bijna 2 jaar oud, en hij is veel te snel in de hoogte gegroeid, waardoor hij gammel op zn benen stond, met name achter.. nu staat hij als een huis.. dus soms is een goede dierenarts wel goed.
:)
Door Antonia
Ik las ergens dat Spier Support magnesium bevat en dat je moet oppassen met magnesium bij dieren met een slechte nierfunctie. Kan iemand mij daarover iets vertellen? Ik overweeg om Spier Support te gaan geven aan Brian, maar Brian leeft op één nier, dus ik weet niet of dat verstandig is.
Door Anna Penta
Inmiddels heeft Bambi drie uitgebreide behandelingen gehad bij de osteopaat, incl. kleuren- en edelsteenbehandeling en is ze uitbehandeld. Resultaat: haar toestand is verslechtert en opnieuw kan ze moeilijk plassen en doet ze dat ook maar twee keer per dag (en hangt dan zowat in haar eigen plas omdat ze haar evenwicht niet kan bewaren). Ik zat even weer erg met mijn handen in het haar, tot ik bedacht dat ze voordat ik met de behandeling begon een tijdje beter kon plassen dus haar achterpootjes beter kon gebruiken. Het zou toch kunnen liggen aan de Puur Spondy, waar ik voor de osteopatiebehandeling mee moest stoppen omdat ze zuiver moest zijn... ga nu maar weer met Puur Spondy verder, in de hoop op verbetering. Wat kan zo'n hondenlichaam toch ingewikkeld in elkaar steken...
Door Lizzy
Anna Penta schreef: Inmiddels heeft Bambi drie uitgebreide behandelingen gehad bij de osteopaat, incl. kleuren- en edelsteenbehandeling en is ze uitbehandeld. Resultaat: haar toestand is verslechtert en opnieuw kan ze moeilijk plassen en doet ze dat ook maar twee keer per dag (en hangt dan zowat in haar eigen plas omdat ze haar evenwicht niet kan bewaren). Ik zat even weer erg met mijn handen in het haar, tot ik bedacht dat ze voordat ik met de behandeling begon een tijdje beter kon plassen dus haar achterpootjes beter kon gebruiken. Het zou toch kunnen liggen aan de Puur Spondy, waar ik voor de osteopatiebehandeling mee moest stoppen omdat ze zuiver moest zijn... ga nu maar weer met Puur Spondy verder, in de hoop op verbetering. Wat kan zo'n hondenlichaam toch ingewikkeld in elkaar steken...
Zie 'm nu pas Anna. Wat een narigheid joh.... Weet je dat ik geen paar dagen kan stoppen met Puur Spondy? Het is bij Brutus direct erger.
Door Femke
Anna Penta schreef: Inmiddels heeft Bambi drie uitgebreide behandelingen gehad bij de osteopaat, incl. kleuren- en edelsteenbehandeling en is ze uitbehandeld. Resultaat: haar toestand is verslechtert en opnieuw kan ze moeilijk plassen en doet ze dat ook maar twee keer per dag (en hangt dan zowat in haar eigen plas omdat ze haar evenwicht niet kan bewaren). Ik zat even weer erg met mijn handen in het haar, tot ik bedacht dat ze voordat ik met de behandeling begon een tijdje beter kon plassen dus haar achterpootjes beter kon gebruiken. Het zou toch kunnen liggen aan de Puur Spondy, waar ik voor de osteopatiebehandeling mee moest stoppen omdat ze zuiver moest zijn... ga nu maar weer met Puur Spondy verder, in de hoop op verbetering. Wat kan zo'n hondenlichaam toch ingewikkeld in elkaar steken...
wat gek, dat je die Puur Spondy niet mocht geven icm met de osteopathie. Weet je ook de reden daarvoor?
(waarom ik het vraag: ik ben zelf onder behandeling bij een osteopaat, en ik slik een heel regiment pijnmedicatie. Sterker nog, hij heeft mij geadviseerd om terug te gaan naar de huisarts en een ander type medicatie te vragen!)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door