Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hermine
Geweldig joh! Ik heb Nico ook eens een keer losgelaten op een hele kip; hij wist niet hoe hij het had! Spinnen, erom heen drentelen, likken, af en toe een hapje, door de hele keuken sleuren, proberen rond te meppen, er zogenaamd overheen struikelen en aanvallen en dan toch maar eens rustig beginnen met eten. Meneer heeft heel vakkundig de filet eraf geknaagd en is toen uitgeput gaan slapen.
Door Mevroi Kruim
Wahahaa  :2funny: :2funny: :2funny: twee bloterds!  ;D ;D ;D

Als je katten van groente houden zou ik dat gewoon geven, maar dan gepureerd of anders gekookt. Voor een te dikke kat is het zelfs best handig, het vult en geeft weinig calorien. Een te magere kat zou ik het om die reden niet geven.
Door flin
leuke foto's!!

hij past toch wel op dat z'n snorren niet viesworden, hé  ;D ;D
Door Chubby
:-\

Ik heb dus zojuist een emmer vol (!) viskoppen meegekregen bij de visboer... Die staat nu op het balkon wat te ontdooien, want die emmer past dus niet in de vriezer  ;D

Ben benieuwd (en een beetje bevreesd) wat ik straks aantref... Maar als het goed spul is en de katten het lusten ben ik alsnog wel een paar maanden zoet met deze hoeveelheid...
Door Chubby
De konijnniertjes vielen hier daarnet goed in de smaak! Gekke katten  ;)
Door Chubby
Ik gooi er graag weer eens een menuutje in.. Precies per dag weet ik het niet meer, maar de afgelopen 2 weken is het volgende op gegaan:

400 gr haasspiervlees
400 gr patrijsvlees
400 gr lamsvlees
400 gr struisvogelvlees
Spiervlees 1600 gr. = 36%

700 gr kipkarkas
400 gr parelhoenkarkas
750 gr kippennek
400 gr konijnkarkas
150 gr konijnkop
Botvlees 2400 gr. = 53%

200 gr konijnniertjes
100 gr konijnlever
200 gr kippenhartjes
Orgaanvlees 500 gr. = 11%

2 kwartels
4 eendagskuikens
Prooidier 475 gr. (niet meegenomen in totaal)

Best netjes toch?  :D
Door flin
best netjes....pffff >:(

luxe katjes!

goed joh!!!

'k mis nog een krekel ;D ;D
Door Chubby
Die zou ík wel willen geven, hebben ze iets om echt op te jagen.. Maar mijn lief vindt het een afschuwelijk idee  ::)
Door Mevroi Kruim
Hartstikke mooi menuutje! Jouw katten mogen noooooit meer mopperen  ;D

Ik zou zelf alleen ipv 200 g nier en 100 g lever de hoeveelheden omdraaien en 200 g lever en 100 g nier geven. Of zelfs 100g nier, 100 g hart en 300 g lever. Als je kijkt naar de verhoudingen van de organen binnen het lichaam dan zie je dat de lever zeker 3x zo groot is als hart of nier. Ik vind eht zelf daarom slim om die verhoudingen ook bij het barfen aan te houden.
Je zou ook bv nog kippenmaagjes bij kunnen voeren als orgaan.
Door Chubby
Ze hebben vanmorgen niertjes gehad, viel mij gisteren ook op dat die in verhouding wat meer mochten  ;)

Overigens als mogelijke tip: kippenlever moeten ze niet rauw, maar konijnlever wel! Gaat er zonder moeite in, ook bij de hond..
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door