Moderator: Lizzy
jalukrifa schreef: wow, ik dacht al genoeg ruimte te hebben met m'n kistje van 200 ltr voor het huntie en 2 lades in de combi voor onszelf. Dat kon dan wel eens krap gaan worden..Het zal wel meevallen denk ik, zo te zien heb ik iets meer monden te voeden
gr. Juul
jalukrifa schreef: wow, ik dacht al genoeg ruimte te hebben met m'n kistje van 200 ltr voor het huntie en 2 lades in de combi voor onszelf. Dat kon dan wel eens krap gaan worden..Echt overhouden zal het niet worden, maar hier stoppen we 9 bekkies vol en doen dat uit zo'n 900 liter vriesruimte met dan nog een reserve koel/vriescom. met drie laadjes achter de hand voor noodgevallen.
gr. Juul
AstridStraver schreef: Wij hebben een grote vrieskist voor de katten, een grote vrieskast en tafelmodel voor de honden en een klein 2,5 laden vriezertje voor onszelf.
Toen we begonnen met Barfen hadden we een lade met kvv/Barf en 3 laden voor onszelf...
Chubby schreef: Ik ben me een beetje aan het verdiepen t.b.v. de aanschaf van vriezers. Hoeveel kg vlees past er bij benadering in bovenladers van 400, 500 en 600 liter?Ik meende een keer gelezen te hebben: Afhankelijk van wat je invriest, moet je rekenen op 30-50% van het gewicht. Dus 30% als het om karkassen gaat, die zijn licht en nemen veel ruimte in beslag en spiervlees, wat makkelijk stapelt, 50%. Maar iemand kan het misschien duidelijker uitleggen dan ik
Chubby schreef: Ik ben me een beetje aan het verdiepen t.b.v. de aanschaf van vriezers. Hoeveel kg vlees past er bij benadering in bovenladers van 400, 500 en 600 liter?zoals Nienke al aangeefd idd,