Moderator: Lizzy
~Joke~ schreef: Ik ben wel erg bang geworden. Niet voor stikken maar voor verstopping. Mijn jongste hond Penny is twee keer [met een jaar er tussen] aan een botverstopping geopereerd de laatste keer heeft ze het nauwelijks overleefd. Ik BARF sindsdien aangepast: ze krijgen alledrie ongeveer 10% fijngemalen karkas [dat is de minimum aanbevolen hoeveelheid] met grof gesneden vlees en gepureerde groente. Hele prooidieren maal ik fijn en om het bot% van gemalen prooidier naar beneden te brengen voeg ik pens toe.Kan me voorstellen hoor, dat je dan bang geworden bent.
~Joke~ schreef: Ik ben wel erg bang geworden. Niet voor stikken maar voor verstopping. Mijn jongste hond Penny is twee keer [met een jaar er tussen] aan een botverstopping geopereerd de laatste keer heeft ze het nauwelijks overleefd. Ik BARF sindsdien aangepast: ze krijgen alledrie ongeveer 10% fijngemalen karkas [dat is de minimum aanbevolen hoeveelheid] met grof gesneden vlees en gepureerde groente. Hele prooidieren maal ik fijn en om het bot% van gemalen prooidier naar beneden te brengen voeg ik pens toe.hoe maal je die karkassen,bstaat daar een machine voor?
~Joke~ schreef: Ja ik heb een electrische vleesmolen, de diamond. Ik gebruik hem al zo'n twee-en-een half jaar. Ik maal er ook het kattenvoer mee.dat is erg handig,is misschien wat voor mijn 11 jarige herder,waar koop je zo'n ding? en zijn ze erg duur?
![]()
robbiekomvoor schreef: dat is erg handig,is misschien wat voor mijn 11 jarige herder,waar koop je zo'n ding? en zijn ze erg duur?500 euro, de vleesmolen komt uit Belgie
~Joke~ schreef: 500 euro, de vleesmolen komt uit Belgiezo, goede dag, da's geen kattepis.
vanaalst schreef: zo, goede dag, da's geen kattepis.Daarvoor ziet hij er wel uit alsof dat hij alles aankan...
ellen