- di 01 jan 2008, 18:22
Allereerst voor iedereen een heel gelukkig en gezond 2008 gewenst! Ik hoop dat iedereen van jullie met alle hondjes de nacht goed is doorgekomen.
Vannacht daarentegen was bij mij helaas niet leuk. Ik heb mijn hond nog nooit zo ontzettend overstuur gezien. Hij heeft gisteren extra Telezin gehad, toch nog wat advocaat, maar uiteraard geen valium. Ik heb er constant bijgezeten, we hadden hem in de bijkeuken gelegd, in zijn eigen mand (meegenomen van huis). Gisteren overdag ging het eerst heel goed. Ik heb hem zijn Kong gegeven, gevuld met leverworst, smeerkaas en hondesnoepjes. Omdat alles helemaal klem zat, is hij hier gisterenmiddag twee uur zoet mee geweest. Toen ik de Kong voor de tweede maal had gevuld, had hij ineens geen zin er meer in, en ging het mis. We hebben hem in eerste instantie lekker laten uitrazen in de bijkeuken, maar gisteravond om twaalf uur ging het helemaal mis.
Hij was zo aan het hijgen en blaffen dat ik bijkans dacht dat hij terplekke dood zou neervallen, aan een hartaanval. Door hem anderhalf uur af te leiden met allerlei snoepjes, en tegen hem te praten, kwam hij weer enigzins bij zijn positieven.
Het was zo erg dat we alle ramen afgedekt hadden, stoelen voor de deur hadden gezet, omdat hij bijkans dwars door het raam wilde. Gelukkig was het na twee uur direct weer rustig buiten, en heeft hij, afgezien van regelmatig kotsen door het blaffen, een redelijk rustige nacht gehad. Ik ben diverse keren bij hem geweest, ook vanochtend om half vijf nog, en lag hij eindelijk in zijn mand te slapen. Helaas hielp de Bach rescue remedy geheel niets, die had ik dus ook nog bij de hand.
Wat ik volgend jaar moet doen, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik een andere DA ga zoeken, want ik kan hier helemaal niets meer mee.
Weet iemand nog een goede in de omgeving van Groningen?